JJJ44

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Kabel aansluit op een woning

Hiep hiep hoera - nieuwe woning. Wil je klant worden van Ziggo - wordt je blijkbaar al 3 weken aan het lijntje gehouden door klantenservice medewerkers…. heeft iemand een optie om het onderstaande te bewerkstellingen zonder dat ik uit de klantenservice wordt gegooid als ik wordt doorverbonden? Ben benieuwd… 
 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

@Dave- Dan moet Ziggo niet het volgende bericht sturen, dat je alleen maar hoeft te bellen, dat bericht moet Ziggo dan sturen als het zover is, nu is het blij maken met een dooie mus.

 

Het zal nu wel in orde komen, nu een Ziggo moderator er zich tegenaan gaat bemoeien, zij kunnen dieper in de organisatie communiceren, maar het is niet de door Ziggo aangegeven weg.

Bekijk in context

26 Reacties 26
Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Zijn meerdere opties:

 

Nog 'n keer proberen te bellen

De chat: https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact/chatonly (is soms bezet)

De ‘mijn ziggo’ app downloaden (beschikbaar op Android en apple ios. Daar kun je ook chatten en is altijd beschikbaar.

 

Op 'n moderator wachten 1-4 dagen (afhankelijk hoe druk het is)

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten. 

Op de pagina iets naar beneden scrollen.

JJJ44
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Naja, chat willen ze daar niet verder op helpen helaas… word ik doorverboden naar de telefoon en daar ben je na 5x 60 minuten ook wel even klaar mee. Zal de ziggo app maar is proberen of wachten op een moderator… 

Bij bestaande adressen is mijnaansluitingen.nl denk ik geen optie toch? 

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Klopt, ziggo moet de kabel op de hoofdaansluiting aansluiten.

Hiervoor moet 'n monteurs afspraak komen.

'n moderator kan je hier zeker bij helpen om dit te regelen!

@Be rt

Zou je dit topic onder de aandacht kunnen brengen van 'n moderator?

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

@Be rt vindt het vast niet erg dat ik dat alvast heb gedaan.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Als dit een nieuwbouw woning betreft, heeft de aanmemer de Ziggo aansluiting wel aangemeld, dit euvel hadden wij in 2014 ook en dat duurde ook 4 weken voor we Ziggo kregen. Het is niet altijd Ziggo’s fout, soms zijn de aanmeldingen te laat.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

@Dave- Dan moet Ziggo niet het volgende bericht sturen, dat je alleen maar hoeft te bellen, dat bericht moet Ziggo dan sturen als het zover is, nu is het blij maken met een dooie mus.

 

Het zal nu wel in orde komen, nu een Ziggo moderator er zich tegenaan gaat bemoeien, zij kunnen dieper in de organisatie communiceren, maar het is niet de door Ziggo aangegeven weg.

JJJ44
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Dave- wrote:

Als dit een nieuwbouw woning betreft, heeft de aanmemer de Ziggo aansluiting wel aangemeld, dit euvel hadden wij in 2014 ook en dat duurde ook 4 weken voor we Ziggo kregen. Het is niet altijd Ziggo’s fout, soms zijn de aanmeldingen te laat.

Gaat helaas niet om een nieuwbouw woning, bestaande woning - die staat er al een tijdje staat.. Ik snap dat er wat tijd overheen gaat en dat is prima - was ingerekend. Echter, als je dan contact opneemt met de klantenservice en letterlijk niemand weet wat te doen - of doen het verkeerd, dan kan je zo vroeg erbij zijn als je wilt… je zit dan wel met de gebakken peren. Hoogtepunt was toch wel dat iemand mij doorverbond - omdat hij het zelf niet wist (merkte je aan ze stem) en dan bij iemand terecht komt die het ook niet snapt  Zodoende hopelijk dat hier een oplossing voor komt en dat we hopelijk snel kunnen genieten van Ziggo internet 😉

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

@Be rt  Dit deden ze bij ons ook, reclame maken alleen kwamen ze erachter dat de gehele straat wel bestond maar niet was aangemeld, en ja het is slordig van Ziggo,  dank je voor je reactie en uitleg terug ?

 

@JJJ44 Oke bestaande woning, dan is het wel vreemd en zuur dat het zolang duurt. Gelukkig zoals @Be rt  zei is het onder de Ziggo Moderators en wordt er aangewerkt.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19161Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7271Likes

Goedemorgen @JJJ44 en welkom op de Community,

Goed dat je hiermee aanklopt op dit forum! Ik maak hier graag werkt van maar heb wat meer informatie nodig. Heb je in de betreffende woning al wel een aansluiting of groene kabel van Ziggo ? 
In geval van bestaande bouw (gerenoveerd) of nieuwbouw dan moet er altijd een aanvraag via www.mijnaansluiting.nl ingediend worden. Maar ik begrijp uit jouw verhaal dat het om bestaande bouw gaat.
Kun je mij anders een PB sturen met de adresgegevens, het pakket wat je wenst te hebben met daarbij je voor en achternaam. Dan ga ik hier gelijk voor je achteraan. 

 

JJJ44
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Paul Ziggo wrote:

Goedemorgen @JJJ44 en welkom op de Community,

Goed dat je hiermee aanklopt op dit forum! Ik maak hier graag werkt van maar heb wat meer informatie nodig. Heb je in de betreffende woning al wel een aansluiting of groene kabel van Ziggo ? 
In geval van bestaande bouw (gerenoveerd) of nieuwbouw dan moet er altijd een aanvraag via www.mijnaansluiting.nl ingediend worden. Maar ik begrijp uit jouw verhaal dat het om bestaande bouw gaat.
Kun je mij anders een PB sturen met de adresgegevens, het pakket wat je wenst te hebben met daarbij je voor en achternaam. Dan ga ik hier gelijk voor je achteraan. 

 

Hi Paul, helaas heb ik de mogelijkheid niet om je een PB te sturen - zie '’bericht sturen'’ niet bij je profiel staan. Enige oplossing hiervoor - dan kan ik je direct een PB sturen. 

Dank voor de snelle reply!

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19161Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7271Likes

Hallo @JJJ44,

Als het goed is moet je mij nu een PB kunnen sturen. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19161Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7271Likes

@JJJ44 Hartelijk dank voor je PB. Ik ga hier gelijk voor je achteraan. Zodra ik een antwoord heb laat ik het weten onder dit topic. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19161Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7271Likes

@JJJ44 De afdeling waarbij ik je vraag heb uitgezet vraagt of je nog een foto wilt delen van de aansluiting (AOP) of groene kabel van Ziggo. Zou je dat onder dit topic
willen delen? Dan stuur ik het voor je door. 

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Hi @JJJ44, ben je in de gelegenheid geweest om de foto te maken of heb je via een andere weg contact gehad om dit verhaal te bespoedigen?

JJJ44
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Mark Ziggo wrote:

Hi @JJJ44, ben je in de gelegenheid geweest om de foto te maken of heb je via een andere weg contact gehad om dit verhaal te bespoedigen?

Hi Mark, morgen heb ik de foto, nog niet de mogelijkheid gehad om langs te gaan om de foto te maken. Dit ook aan gegeven via prive bericht naar Paul. De foto komt eraan! Thanks for checking. 

JJJ44
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Hi, 

Zoals beloofd, foto's gemaakt van wat er aanwezig is in het huis en te maken heeft me desbetreffende aansluiting. Ben benieuwd.. 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Dit is KPN.

Hieronder is sowieso coax, maar waar komt de rechts boven kabel vandaan?

 

Wat dit hieronder is, kan ik niet beoordelen, mogelijk iemand anders:

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

@Ronihd Kan jij eens kijken of je wat herkent op de foto's???

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Be rt wrote:

@Ronihd Kan jij eens kijken of je wat herkent op de foto's???

 

De platte kastjes met de wat donkere grijze kabels is waarschijnlijk allemaal KPN

Dat kastje met lijn 1 en 2 is denk ik het isra punt. ( waar KPN ) binnenkomt.

De verdeler met 4 coax kabels er op/aan zal meerdere contactdozen zoals de foto met de 2 aansluitpunten ( witte inbouw normale wcd ) voeden.

 

Ik mis op de foto's wel het Abonnee overname punt ( AOP ) van Ziggo daar waar de groene kabel binnenkomt.

Uitgelicht topic