Beantwoord

Kabel aansluit op een woning

  • 27 augustus 2020
  • 25 reacties
  • 507 keer bekeken

Reputatie 1
  • Gedreven Ontdekker
  • 8 reacties

Hiep hiep hoera - nieuwe woning. Wil je klant worden van Ziggo - wordt je blijkbaar al 3 weken aan het lijntje gehouden door klantenservice medewerkers…. heeft iemand een optie om het onderstaande te bewerkstellingen zonder dat ik uit de klantenservice wordt gegooid als ik wordt doorverbonden? Ben benieuwd… 
 

 

icon

Best beantwoord door Be rt 27 augustus 2020, 20:57

@Dave- Dan moet Ziggo niet het volgende bericht sturen, dat je alleen maar hoeft te bellen, dat bericht moet Ziggo dan sturen als het zover is, nu is het blij maken met een dooie mus.

 

Het zal nu wel in orde komen, nu een Ziggo moderator er zich tegenaan gaat bemoeien, zij kunnen dieper in de organisatie communiceren, maar het is niet de door Ziggo aangegeven weg.

Bekijk origineel

25 Reacties

Reputatie 6
Badge +10

Zijn meerdere opties:

 

Nog 'n keer proberen te bellen

De chat: https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact/chatonly (is soms bezet)

De ‘mijn ziggo’ app downloaden (beschikbaar op Android en apple ios. Daar kun je ook chatten en is altijd beschikbaar.

 

Op 'n moderator wachten 1-4 dagen (afhankelijk hoe druk het is)

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten. 

Op de pagina iets naar beneden scrollen.

Reputatie 1

Naja, chat willen ze daar niet verder op helpen helaas… word ik doorverboden naar de telefoon en daar ben je na 5x 60 minuten ook wel even klaar mee. Zal de ziggo app maar is proberen of wachten op een moderator… 

Bij bestaande adressen is mijnaansluitingen.nl denk ik geen optie toch? 

Reputatie 6
Badge +10

Klopt, ziggo moet de kabel op de hoofdaansluiting aansluiten.

Hiervoor moet 'n monteurs afspraak komen.

'n moderator kan je hier zeker bij helpen om dit te regelen!🙂

@Be rt

Zou je dit topic onder de aandacht kunnen brengen van 'n moderator?

@Be rt vindt het vast niet erg dat ik dat alvast heb gedaan.

Reputatie 7

Als dit een nieuwbouw woning betreft, heeft de aanmemer de Ziggo aansluiting wel aangemeld, dit euvel hadden wij in 2014 ook en dat duurde ook 4 weken voor we Ziggo kregen. Het is niet altijd Ziggo’s fout, soms zijn de aanmeldingen te laat.

@Dave- Dan moet Ziggo niet het volgende bericht sturen, dat je alleen maar hoeft te bellen, dat bericht moet Ziggo dan sturen als het zover is, nu is het blij maken met een dooie mus.

 

Het zal nu wel in orde komen, nu een Ziggo moderator er zich tegenaan gaat bemoeien, zij kunnen dieper in de organisatie communiceren, maar het is niet de door Ziggo aangegeven weg.

Reputatie 1

Als dit een nieuwbouw woning betreft, heeft de aanmemer de Ziggo aansluiting wel aangemeld, dit euvel hadden wij in 2014 ook en dat duurde ook 4 weken voor we Ziggo kregen. Het is niet altijd Ziggo’s fout, soms zijn de aanmeldingen te laat.

Gaat helaas niet om een nieuwbouw woning, bestaande woning - die staat er al een tijdje staat.. Ik snap dat er wat tijd overheen gaat en dat is prima - was ingerekend. Echter, als je dan contact opneemt met de klantenservice en letterlijk niemand weet wat te doen - of doen het verkeerd, dan kan je zo vroeg erbij zijn als je wilt… je zit dan wel met de gebakken peren. Hoogtepunt was toch wel dat iemand mij doorverbond - omdat hij het zelf niet wist (merkte je aan ze stem) en dan bij iemand terecht komt die het ook niet snapt 🙂  Zodoende hopelijk dat hier een oplossing voor komt en dat we hopelijk snel kunnen genieten van Ziggo internet ;)

Reputatie 7

@Be rt  Dit deden ze bij ons ook, reclame maken alleen kwamen ze erachter dat de gehele straat wel bestond maar niet was aangemeld, en ja het is slordig van Ziggo,  dank je voor je reactie en uitleg terug 😊

 

@JJJ44 Oke bestaande woning, dan is het wel vreemd en zuur dat het zolang duurt. Gelukkig zoals @Be rt  zei is het onder de Ziggo Moderators en wordt er aangewerkt.

Reputatie 7

Goedemorgen @JJJ44 en welkom op de Community,

Goed dat je hiermee aanklopt op dit forum! Ik maak hier graag werkt van maar heb wat meer informatie nodig. Heb je in de betreffende woning al wel een aansluiting of groene kabel van Ziggo ? 
In geval van bestaande bouw (gerenoveerd) of nieuwbouw dan moet er altijd een aanvraag via www.mijnaansluiting.nl ingediend worden. Maar ik begrijp uit jouw verhaal dat het om bestaande bouw gaat.
Kun je mij anders een PB sturen met de adresgegevens, het pakket wat je wenst te hebben met daarbij je voor en achternaam. Dan ga ik hier gelijk voor je achteraan. 

 

Reputatie 1

Goedemorgen @JJJ44 en welkom op de Community,

Goed dat je hiermee aanklopt op dit forum! Ik maak hier graag werkt van maar heb wat meer informatie nodig. Heb je in de betreffende woning al wel een aansluiting of groene kabel van Ziggo ? 
In geval van bestaande bouw (gerenoveerd) of nieuwbouw dan moet er altijd een aanvraag via www.mijnaansluiting.nl ingediend worden. Maar ik begrijp uit jouw verhaal dat het om bestaande bouw gaat.
Kun je mij anders een PB sturen met de adresgegevens, het pakket wat je wenst te hebben met daarbij je voor en achternaam. Dan ga ik hier gelijk voor je achteraan. 

 

Hi Paul, helaas heb ik de mogelijkheid niet om je een PB te sturen - zie '’bericht sturen'’ niet bij je profiel staan. Enige oplossing hiervoor - dan kan ik je direct een PB sturen. 

Dank voor de snelle reply!

Reputatie 7

Hallo @JJJ44,

Als het goed is moet je mij nu een PB kunnen sturen. :wink:

Reputatie 7

@JJJ44 Hartelijk dank voor je PB. Ik ga hier gelijk voor je achteraan. Zodra ik een antwoord heb laat ik het weten onder dit topic. 

Reputatie 7

@JJJ44 De afdeling waarbij ik je vraag heb uitgezet vraagt of je nog een foto wilt delen van de aansluiting (AOP) of groene kabel van Ziggo. Zou je dat onder dit topic
willen delen? Dan stuur ik het voor je door. 

Reputatie 7

Hi @JJJ44, ben je in de gelegenheid geweest om de foto te maken of heb je via een andere weg contact gehad om dit verhaal te bespoedigen?

Reputatie 1

Hi @JJJ44, ben je in de gelegenheid geweest om de foto te maken of heb je via een andere weg contact gehad om dit verhaal te bespoedigen?

Hi Mark, morgen heb ik de foto, nog niet de mogelijkheid gehad om langs te gaan om de foto te maken. Dit ook aan gegeven via prive bericht naar Paul. De foto komt eraan! Thanks for checking. 

Reputatie 1

Hi, 

Zoals beloofd, foto's gemaakt van wat er aanwezig is in het huis en te maken heeft me desbetreffende aansluiting. Ben benieuwd.. 

 

Dit is KPN.

Hieronder is sowieso coax, maar waar komt de rechts boven kabel vandaan?

 

Wat dit hieronder is, kan ik niet beoordelen, mogelijk iemand anders:

 

@Ronihd Kan jij eens kijken of je wat herkent op de foto's???

Reputatie 7
Badge +14

@Ronihd Kan jij eens kijken of je wat herkent op de foto's???

 

De platte kastjes met de wat donkere grijze kabels is waarschijnlijk allemaal KPN

Dat kastje met lijn 1 en 2 is denk ik het isra punt. ( waar KPN ) binnenkomt.

De verdeler met 4 coax kabels er op/aan zal meerdere contactdozen zoals de foto met de 2 aansluitpunten ( witte inbouw normale wcd ) voeden.

 

Ik mis op de foto's wel het Abonnee overname punt ( AOP ) van Ziggo daar waar de groene kabel binnenkomt.

Reputatie 1

Heb gisteren nogmaals gekeken maar zie de AOP punt zelf ook niet… in de tussentijd wel een bericht gekregen dat ik het pakket krijg opgestuurd, dus ben heel benieuwd wat daarna een vervolgstap zou zijn? :joy:

Want neem aan dat zonder AOP punt het wel heel moeilijk wordt om dat pakket te installeren… 

Klopt inderdaad, @JJJ44 ! Het begin is er, maar AOP en een signaal is toch ook wel handig :sweat_smile:

Vooral de vraag van @Be rt ben ik ook benieuwd naar; waar komt de rechterkabel op de coax-splitter vandaan? Of gaat deze een muur in?

Het pakket is in ieder geval onderweg (of heb je al in huis), we hebben uiteraard ook een monteur achter de hand als het niet lukt.

Reputatie 1

Klopt inderdaad, @JJJ44 ! Het begin is er, maar AOP en een signaal is toch ook wel handig :sweat_smile:

Vooral de vraag van @Be rt ben ik ook benieuwd naar; waar komt de rechterkabel op de coax-splitter vandaan? Of gaat deze een muur in?

Het pakket is in ieder geval onderweg (of heb je al in huis), we hebben uiteraard ook een monteur achter de hand als het niet lukt.

Heb vandaag gekeken en die rechter gaat omhoog en waarschijnlijk de muur in. Heb maar de monteur aangevraagd - want dit varkentje krijg ik niet gewassen.. we wachten dinsdag even af 🤞🏻

Reputatie 1

Gisteren is de monteur langs geweest, vond het een beetje zielig voor die gast… heeft hier letterlijk een uur of langer gezocht / gebeld met meerdere mensen, maar werd ook semi van het kasje naar de muur gestuurd… (ironisch). 

 

Conclusie, de kabel is er niet… Hij heeft zelfs in de kast buiten het huis gekeken (wat letterlijk voor ons huis staat), maar blijkbaar hebben onze buren wel Ziggo, maar wij niet. Dus we zijn weer bij het begin punt een MTC case…. iets wat we wellicht paar weken terug al voor belden.. - nu hebben we natuurlijk ook nog een mooie doos van ziggo hier staan - niet werkend… ben benieuwd wat met de kosten gaat gebeuren…

Hopelijk kan dit snel worden opgepakt, de monteur zei dat wellicht het geluk nog is dat de kast voor ons huis staat en er wellicht niet al teveel gegraven hoeft te worden… to be continued - maar een zeer frusterend proces so far….
 

 

Reputatie 7
Badge +14

Gisteren is de monteur langs geweest, vond het een beetje zielig voor die gast… heeft hier letterlijk een uur of langer gezocht / gebeld met meerdere mensen, maar werd ook semi van het kasje naar de muur gestuurd… (ironisch). 

 

Conclusie, de kabel is er niet… Hij heeft zelfs in de kast buiten het huis gekeken (wat letterlijk voor ons huis staat), maar blijkbaar hebben onze buren wel Ziggo, maar wij niet. Dus we zijn weer bij het begin punt een MTC case…. iets wat we wellicht paar weken terug al voor belden.. - nu hebben we natuurlijk ook nog een mooie doos van ziggo hier staan - niet werkend… ben benieuwd wat met de kosten gaat gebeuren…

Hopelijk kan dit snel worden opgepakt, de monteur zei dat wellicht het geluk nog is dat de kast voor ons huis staat en er wellicht niet al teveel gegraven hoeft te worden… to be continued - maar een zeer frusterend proces so far….
 

 

Toch een heel raar verhaal……..er zitten immers wel meerdere coax kabels in je huis en ook een kabel doos ( wcd ) 

Dus men heeft moeten kunnen kijken…...vreemd……..

 

Hi @JJJ44,

Wat een ontzettend zuur verhaal op deze manier, ik had echt goede hoop dat we hiermee richting een snel goed eind zouden gaan.

Ik vind inderdaad de coax-kabels in je meterkast ook opvallend, maar het kan nog verschillende oorzaken hebben. Ik vrees inderdaad dat het dan niet anders is om toch het MTC-traject dan af te wachten.

Uiteraard zullen alle kosten worden gecorrigeerd tot en met daadwerkelijke diensten. Voorlopig blijft je pakket ook nog passief bij ons staan, maar het is inderdaad wel mogelijk dat je hier eerder al kosten voor krijgt.

Reageer