Irritatie met de hulp die ziggo bied - internetverbinding niet stabiel

Ik zal beginnen bij het begin. Ik had een tp-link (wifi versterker van media markt) en deze probeerde ik met kabel in mijn playstation te doen dit werkte niet ook was onze mb/s te laag.
ziggo gebeld nieuwe kastje gekrege en een wifi booster voor mijn playstation ziggo medewerker maakte ons belofte mochte we de booster aanschaffen kregen we nog eentje extra opgestuurd voor in de tuin of ergens ter compensatie van het jaren gebruik te lage mb/s.
booster betaald en gaan bellen naar ziggo voor 2e kastje niemand wist ergens van en werd afgewimpeld met paar maande film 1. Ik betaal voor 200 mb/s en ik conteolleer in uur 4 x speedtest met 2 verschillende teste ene kwartier 40 mb andere keer 200 dan weer 60. Ik wil gewoon stabiel internet van 200mb/s hoezo kan dit niet gwregeld worden? En moet ik voor alles betalen en werkt nogsteeds de basis niet van wat ik wou?

8 Reacties

Badge +8
Beginnen bij het begin. Test je je snelheid bedraad of via die wifi dingen? Je betaalt voor 200 Mbit/s, dat is met een kabel. Via Wifi zijn er zoveel factoren in het spel die de zaken kunnen verstoren dat je niet zomaar gegarandeerd 200 Mbit/s haalt. 60 Mbit/s is voor 2.4 GHZ Wifi redelijk normaal. Op 5 GHz kom je hoger. Hoe zit dat bij jou?

Let ook even op je eenheden, je hebt het over mb, dat is millibit. Mb is megabit, en MB is megabyte. Vergelijk dus wel de test resultaten op de juiste manier met elkaar.

Bijvoorbeeld: Met 200 Mb/s haal je max zo'n ruwweg 25 MB/s
Reputatie 4
Badge +1
Wanneer ze ( jammer alleen mondeling en geen bewijs dus) al toegeven.

ter compensatie van het jaren gebruik te lage mb/s.

Een gemiste kans voor echt goede support oplossing zoals bijv. gewoon de monteur langs sturen op kosten Ziggo. uit deze promise

https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/de-ziggo-power-promise-31980

Wifi-scan door de engineer
In ieder huis altijd en overal perfecte wifi, daar gaan we samen voor!

I.P.V. daarvan klungelen
@efok
ik test het op mijn telefoon maar het gaat om mijn laptop waarmee ik bedraad op game waar ik toernooien voor geld speel
en 40 ping heb en 200 mb/s is echt wel minder ping dan dat het is onzin om
mense laten betalen voor 200mb/s terwijl
ze maar 60
hebbe
en als ik met dezelfde omstandigheden zelfde afstand 4 x in een uur een wifi test doe en iedereen keer het een ander mb/s is klopt er iets niet met de stabiliteit
Reputatie 7
Hey @Calvin123 . Welkom hier! Goed dat je hier even contact over opneemt, want het moet natuurlijk wel goed allemaal!

Nu vroeg efok je bij het begin te beginnen. Dat is zeker belangrijk! Je geeft aan "Ik test met de telefoon, maar het gaat om de bedrade laptop". Dan is de test natuurlijk niet representatief. Wat zijn de resultaten wanneer je met de laptop meet? 🙂
Reputatie 4
Badge +1
Precies e.a. dan bijv met dit tooltje winmtr op pc met draad en langer laten lopen log files opslaan.
Die kan je dan Ziggo support doen toekomen. zo ook heb je gelijk een referentie / bewijs over de waarden.

http://www.bitwizard.nl/mtr/

Dan weet je al veel meer, speedtestszijn per locatie en die waar naar toe met verschillende resultaten dat is dan wel weer gewoon.
Speedtest wifi, test voordat je deze doet eerst je wifi op eigen lokatie thuis met diverse wifi test tools en apps op stoorsignalen en strekte van wifi signaal.

Doe alle tests beter met maar dan ook echt alles overige uit dus 1 device niet dat er nog een filesharing / stream / update of wat dan ook ergens ander op de achtergrond loopt, daarmee is dan de test uitslag gelijk om zeep wat betreft betrouwbaar zijn.
Reputatie 4
Badge +1
Windows mtr versie hier meen ik https://winmtr.en.uptodown.com/windows
Ik ben er al uit heb met oud ziggo
medewerker gepraat omdat iemand in memo niet heeft aangegeven zijn de afspraken niet nagekome. 2. Fout geinformeerd heb een wifi extender gekrege en had een acces point moete krijge dat is beter voor game en goedkoper 3. En altijd word probleem bij mij gelegt waarom is het internet niet stabiel met geen andere apparten aan langs de router ik
begrijp
dit niet ik wil bijna naar een andere provider ik voel
me
echt genaaid ik zal
vanmiddag met jullie klanten service gaan bellen!

Reageer