Beantwoord

IPv6 & Ziggo; een vreemd recept met een nare smaak!

• 2 augustus 2018
  • 130 Reacties
  • 18667x Bekeken

Toon eerste bericht

130 Reacties

Reputatie 4
Badge +2

Wow @por ...wat een uitvoerige reactie. Thanks!!

Wob had ik al aan gedacht hoor, maar heb ik in dit stadium nog niet genoemd bij mijn vraag. Eerlijk gezegd verwacht ik dat dat schrijven zonder problemen krijg...reactietermijn van 2 dagen geven ze trouwens aan.

Voor iedereen die de discussie over vrije modem/router keuze verder wil volgen.. ik post updates in het topic : "Een eigen... " omdat het volgens mij daar beter past.

https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/een-eigen-modem-router-op-de-kabel-ziggo-is-verplicht-het-toe-te-staan-15029/index9.html#post370359
Reputatie 4
Badge +2
Let op WOB en ACM de ACM "heeft een soort alleen recht om die WOB wet naar eigen dunken aan te mogen passen."

Is meermaals gebleken, dus waar het zaken ACM betreffende documenten enz, zal al krijgt men inzage veel gewoon zwart zijn. 😈

Zet deze nog even dubbel is in de praktijk meermaals gebleken dat ISP te traag blijken met veiligheids updates van modems
Dat bedoel ik dan ook met modem routervrijheid, men is niet alleen maar meer afhankelijk van Ziggo als ISP of en wanneer die wel of niet welke firmware updates doen op modem/routers.

Als men zelf Ziggo eigen mailserver security updates software al zo achter loopt hoe zit het dan met de rest?
https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/een-eigen-modem-router-op-de-kabel-ziggo-is-verplicht-het-toe-te-staan-15029/index11.html#post372180
Je hebt een Connectbox, deze staan in principe altijd op een IPv6 profiel (DS-Lite of Full-DS, afhankelijk van regio en ingangsdatum abonnement) tenzij:

Zoiezo raar dat in bridge mode geen ipv6 mee gegeleverd kan worden ...

Verder is het niet alleen per regio maar zelfs per dorp/stad ...
Een kameraad van me woont 6km verderop in een dorp en heeft wel ipv6.
Ik woon in een stad en heb het niet ...

Het is gewoon willekeur wie ipv6 krijgt en onkunde dat het niet kan in bridge mode.
Reputatie 4
Badge +2
Voorbeeld:
Voor zover het over achterlopen / achterblijven en/of niet tijdig updaten ( veiligheid enz) gaat is dit ontopic.

https://community.ziggo.nl/e-mail-103/waarschuwing-ziggo-mail-nog-steeds-onveilig-men-heeft-niet-tot-bijna-niets-ondernomen-in-meer-dan-3-maanden-tijd-om-dit-te-verhelpen-42344
Reputatie 4
Badge +2

Je hebt een Connectbox, deze staan in principe altijd op een IPv6 profiel (DS-Lite of Full-DS, afhankelijk van regio en ingangsdatum abonnement) tenzij:Zoiezo raar dat in bridge mode geen ipv6 mee gegeleverd kan worden ...

Verder is het niet alleen per regio maar zelfs per dorp/stad ...
Een kameraad van me woont 6km verderop in een dorp en heeft wel ipv6.
Ik woon in een stad en heb het niet ...

Het is gewoon willekeur wie ipv6 krijgt en onkunde dat het niet kan in bridge mode.

Klopt helemaal.

Het meest vervelende vind ik nog wel dat in allerlei uitingen/discussies over keuzevrijheid voor de consument Ziggo juist schermt met die bridgemode. En ... dat daar door bepaalde partijen (ACM/consuwijzer) niet (zichtbaar) door heen wordt geprikt.

Reageer