henkyboy

Level 5
  • 53Posts
  • 3Oplossingen
  • 2Likes

IPv6 standaard gateway uitval

mijn ipv6 verbinding valt  steeds uit doordat de standaard gateway niet beschikbaar is .

soft en hard reset modem helpt niet.

moet steeds dns flush of winsock uitvoeren dan tijdelijk ipv6 terug .

meer mensen hier last van????

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
henkyboy
Topicstarter
Level 5
  • 53Posts
  • 3Oplossingen
  • 2Likes

gateway detection disabled in register !

nu 24 uur geen uitval gehad case closed?

🙂

 

 

To enable dead gateway detection, set the registry value EnableDeadGWDetect under HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters to 1. To disable dead gateway detection, set the registry value to 0.

Bekijk in context

30 Reacties 30
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @henkyboy . Welkom hier!

Irritant dat je verbinding steeds wegvalt. Je noemt heel specifiek de ipv6 verbinding. Hoe ervaar je dit precies? Kan je ons iets meer informatie geven over de situatie, dan kunnen we je hier vast en zeker verder helpen 🙂 

henkyboy
Topicstarter
Level 5
  • 53Posts
  • 3Oplossingen
  • 2Likes
IPv6 standaard gateway : FE80::201:5CFF:FEAE:5846
Aantal adressen 512
DHCPv6 leasetime 0 seconden
Router advertisement leeftijd 3 seconden
Router advertisement interval 1800 seconden

statefull dhcp

die valt steeds weg

netwerkkaart opnieuw installeren heeft ook niet geholpen

wel ipv4 verbinding daar is geen probleem mee allleen bij ipv6.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes

Hey goedemiddag! 

Heel eerlijk.. Ik heb dit zo niet eerder gezien. Maar laten we niet te veel stil staan bij wat er gebeurt en kijken of we naar een oplossing kunnen werken. Heb je IPv6 nodig? Zo niet, kan ik je namelijk omzetten naar een Ipv4 only verbinding. Zullen we kijken of dit een oplossing is?

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Op zich maakt het ontbreken van een IPv6 adres/IPv6 Gateway op een systeem niet uit voor goede werking. Alle communicatie verloopt dan via IPv4.

Het is natuurlijk wel raar dat IPv6 adres/IPv6 Gateway er af en toe wel zijn maar dan weer verdwijnen.
Je hebt je netwerk adaptor al een schop gegeven. Dat is een goede stap om het probleem op te lossen.
In jouw geval dus niet.

Gebruik  je een Wireless Adaptor?
Als er ook een Ethernet Adaptor is, dan zou je dat eens kunnen testen.
Of juist andersom.

Valt het IPv6 adres ook weg bij een ander systeem dat je gebruikt?

henkyboy
Topicstarter
Level 5
  • 53Posts
  • 3Oplossingen
  • 2Likes

heb inmiddels de dns servers vervangen door die van google tot op heden geen problemen .

problemen met dns request ziggo?

 

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Door het instellen van een andere DNS Server voor IPv6 valt het IPv6 adres/IP6 Gateway niet meer weg op de PC. Heel erg vreemd verhaal.

Heb je het nog steeds over hetzelfde probleem als eerst?
Of bedoelde je van het begin af aan iets anders dan ik begreep?

jarielcapitain

Level 13
  • 778Posts
  • 31Oplossingen
  • 244Likes

Kloppen je instellingen wel 

Statefull m.a.w de dhcp server deelt de adressen uit. Je leasetime is 0 seconden??  

Dit zijn mijn waarden.

 

henkyboy
Topicstarter
Level 5
  • 53Posts
  • 3Oplossingen
  • 2Likes

die instellingen bepaalt ziggo !  valt niks aan te veranderen.

henkyboy
Topicstarter
Level 5
  • 53Posts
  • 3Oplossingen
  • 2Likes
henkyboy wrote:

die instellingen bepaalt ziggo !  valt niks aan te veranderen.


leasetime 0 sec blijkt oneindig te betekenen

 

 

jarielcapitain

Level 13
  • 778Posts
  • 31Oplossingen
  • 244Likes

Ik heb mijn Compal modem tijdelijk op statefull gezet maar er verandert niets kan gewoon de leasetime veranderen. (max 57600).

Welke modem heb je en ook de software versie? 

 

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Van de DHCPv4 Server denk ik.
Die van de DHCPv6 Server is Read-only. Bij mij althans.
Connectbox Giga. Bij mijn vorige Arris: idem.

Misschien alleen bij Compal? Hmm, merkwaardig!

henkyboy
Topicstarter
Level 5
  • 53Posts
  • 3Oplossingen
  • 2Likes

Connect Box informatie

De onderstaande informatie geeft de Connect Box status weer.
 

Conform standaard specificaties : DOCSIS 3.0
Hardware versie : 10
Software versie : 9.1.1902.203
jarielcapitain

Level 13
  • 778Posts
  • 31Oplossingen
  • 244Likes

Aan de software versie een Arris connect box. Zoals Hahn al aangaf was het bij hem ook niet te veranderen.

Ik snap ook niet dat dit nietaanpasbaar is. Kan me wel voorstellen als IPv6 Stateless is, iedere host genereert zijn eigen IP adres en leasetime is 0. Ik kan verder niets voor je betekenen als je een compal had gehad had ik misschien iets uit kunnen lezen met wireshark,

efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes

Speelt dit probleem op 1 apparaat of in je hele netwerk?

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Het probleem speelt niet meer. Wat het was, is duister gebleven.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19176Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

Goedemiddag @henkyboy 

Ervaar je op dit moment nog problemen met je connectie? En heb je nog iets gedaan met de tips van @hanh ?
Ik ben erg benieuwd!

henkyboy
Topicstarter
Level 5
  • 53Posts
  • 3Oplossingen
  • 2Likes

even een update

probleem van ipv6 gateway uitval is er nog steeds ,maar schijnbaar niet op al me apparaten heb ik geconstateerd!.heb de fix ipv6 tunnel etc. van microsoft al gebruikt en windows services nagekeken of er iets disabled stond.netwerk drivers opnieuw geinstalleerd en ipconfig release helaas zonder resultaat 😞

C:\WINDOWS\system32>nslookup isp.test-ipv6. com
*** Can't find server address for 'com':
Server:  dns64.cloudflare-dns.com
Address:  2606:4700:4700::64

*** dns64.cloudflare-dns.com can't find isp.test-ipv6.: Non-existent domain

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19176Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

@henkyboy  Vervelend dat het nog niet werkt op alle apparaten! Wellicht dat @Be rt of @robbo nog een oplossing hebben?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21924Likes

Mijn oplossing is wel radicaal, maar effectief.

IPv6 is nog een lastig ding bij Ziggo, laat je modem naar IPv4 only zetten.

Of je moet graag willen experimenteren met een nog niet lekker lopend IPv6.

Uitgelicht topic