Hans en Hanny

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ipv6 - hoe stap ik hierop over?

Hallo, ik heb sinds kort een smart TV qe55q9f van Samsung en in de netwerkinstellingen zie ik dat de smart tv werkt met ipv6 en kan ik ook de ipv6 status checken. Als ik de status check dan mislukt dat omdat er geen verbinding is. Mijn internet op de tv werkt goed. Ook heb ik problemen met sommige apps zoals DS VIDEO waarin ik niet kan inloggen. Ik heb vervolgens in mijn connect box gekeken wat daar de instellingen zijn en dat is de ipv4. Mijn vraag is: kan ik zo overstappen naar ipv6, heeft dat consequentie voor mij en de laatste vraag ,waar Samsung Amsterdam mij voor waarschuwde, blijven de instellingen .waar nu ipv4 mee werkt , bestaan en kan ik dan gewoon weer alles doen. Misschien is dan ook dat probleem met inloggen op een app verholpen.
Ik hoor het graag.

b.v.d.
Hans
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Ziggo rolt nog niet overal IPv6 uit en er zijn verschillende manieren van IPv6/IPv4 die niet allemaal even soepel werken tot nu toe en lang niet alles op internet werkt al met IPv6, dus IPv4 blijft zeker nog jaren nodig.
Er zijn ook nog wat kinderziektes met IPv6 zo links en rechts.

Al IPv6 nog niet op je modem zit, kun je nu sowieso niet IPv6 erbij krijgen, dat wordt stap voor stap uitgerold.
Mocht je IPv6 op een gegeven moment krijgen op je modem en het geeft problemen, dan kun je het weer uit laten zetten.

Bekijk in context

1 Reactie 1
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Ziggo rolt nog niet overal IPv6 uit en er zijn verschillende manieren van IPv6/IPv4 die niet allemaal even soepel werken tot nu toe en lang niet alles op internet werkt al met IPv6, dus IPv4 blijft zeker nog jaren nodig.
Er zijn ook nog wat kinderziektes met IPv6 zo links en rechts.

Al IPv6 nog niet op je modem zit, kun je nu sowieso niet IPv6 erbij krijgen, dat wordt stap voor stap uitgerold.
Mocht je IPv6 op een gegeven moment krijgen op je modem en het geeft problemen, dan kun je het weer uit laten zetten.

Uitgelicht topic