Hi all, ik heb al gedurende mijn hele Giga abo een probleem, dat met de huidige dagelijkse video-conferences die ik heb steeds lastiger wordt: regelmatige packetloss in de upstream. Zichtbaar in bv de video-stream check van ZOOM tijdens video-sessies. Ongeveer 10 seconden lang valt de upstream weg. Nogal lastig met video-sessies. Via dit forum van alles aan proberen te doen, inclusief een monteur aan huis, uitzonderlijk in deze tijden. Geen oplossing. Ziggo kan helaas niks vinden.
Mijn vermoeden, na input van de community, blijft nog steeds dat mijn Connectbox geen goede connectie heeft, upstream, met het Cadant CMTS. Een bekend probleem volgens sommigen maar blijkbaar lastig te reproduceren, laat staan fixen voor Ziggo
Nu mijn vraag: ik blijk via een moderator op dit forum IPv6 Full DS aan te kunnen zetten in mijn oude Ziggo gebied, met behoud van IPv4 port-forwarding. Ik wist niet dat dat kan.
Zou dat , hoe vreemd ook, een positieve of negatieve impact kunnen hebben op de connectie met het CMTS of de packetloss die ik ervaar? Is dit ook weer eenvoudig uit te zetten als het niet goed werkt?