Theotje

Level 11
  • 565Posts
  • 27Oplossingen
  • 93Likes

IPv6/4 test

Als ik de IPv6 test doe is dit het resultaat IPv6 not supported,.Na herstart van de Connectbox laat hij wel de IPv6/4  zien. Kom dan uit op 18/20 Na een dag weer de test gedaan en geeft het weer aan IPv6 not supported  Ik heb ipv 6 dual stack. Wat kan het  zijn dat het aangeeft dat ik geen IPv6 zou hebben terwijl ik dat wel degelijk heb? Heb geen probleem met internet voor de duidelijkheid, alles loopt soepel op mijn laptop bedraad aangesloten.

98 Reacties 98
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemiddag @Theotje en welkom op de Community,

Goed dat je hiermee even aan de bel trekt. Als ik het goed begrijp zie je, als je een IPV6 test uitvoert, alleen maar activiteit op het IPV 4 adres wat je hebt. Ik heb je gegevens er even bij gepakt en ik zie dat je een Arris Connectbox modem hebt met een
IPV6 Full Dualstack profiel Je hebt dus een IPV6 en IPV4 adres. Kun je controleren wat je ziet als je op www.whatismyip.com kijkt? En kun je ook nagaan of er een verschil is in de lokale ip configuratie resultaten wanneer die website wel IPV6 detecteert ten op zichte van wanneer je dit niet ziet? 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Theotje gebruik je een eigen router of accespoints? Het frappante is ik ondervond niet zo gek lang terug hetzelfde de Connectbox (Compal) opnieuw starten  en het was weer normaal.

Theotje
Topicstarter
Level 11
  • 565Posts
  • 27Oplossingen
  • 93Likes

Op dit moment  geeft http://www.whatismyip.com/ beide adressen en https://ipv6-test.com/ geeft ook mijn beide adressen weer. Dus alles is zoals het hoort.

Gebruik geen eigen router, maar aan de Aris Connectbox hangt wel de Tp link wifibooster bedraad. 

Theotje
Topicstarter
Level 11
  • 565Posts
  • 27Oplossingen
  • 93Likes

Helaas, weer IPV6 not supported. Woon in Zoetermeer, Geo locatie-informatie IPV4 geeft aan Den Haag? Enig idee?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Vreemd, heb je al een herstart gedaan?

jouw locatie is logischer dan de mijne Zwolle, Overijssel ik woon op een halfuur van Utrecht in de provincie Utrecht.

 

Jbr67

Level 11
  • 524Posts
  • 7Oplossingen
  • 124Likes
Theotje wrote:

Helaas, weer IPV6 not supported. Woon in Zoetermeer, Geo locatie-informatie IPV4 geeft aan Den Haag? Enig idee?


@Theotje 

Het kan liggen aan je device waar je de test mee doet .. of aan de verder upstream van/naar Ziggo.

 

Heb je een windows PC? Open dan een commmand prompt, type ipconfig en kijk naar de IPv6 adressen op je adapter. FE80: adressen heb je altijd, maar kijk eens of je nog andere adressen hebt (hier NIET je preciese adres posten overigens).

 

Theotje
Topicstarter
Level 11
  • 565Posts
  • 27Oplossingen
  • 93Likes

Nee, kan op dit moment even geen herstart doen. Ik ga er wel vanuit dat na een herstart het IPV6 adres wel weer aanwezig zal zijn aangezien ik dat al een aantal malen heb ervaren.

Zou het te maken kunnen hebben met de Extra wifi punt Ziggo C7 die er aan hangt?

Mag het überhaupt gebeuren dat de Connectbox geen IPV6 connect?

Voor mij toch wel vragen waar ik weliswaar niet wakker van ligt, maar wel in mijn hoofd blijft malen.

 

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

De C7 lijkt op basis van andere reacties wel invloed te hebben, op dit rare fenomeen, mag het voor komen, als je een dualstack aansluiting hebt in mijn ogen niet. 

Is het apparaat waarmee je test IPv6 geschikt? 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

“Zou het te maken kunnen hebben met de Extra wifi punt Ziggo C7 die er aan hangt?”

Jawel, de C7 kan niet goed omgaan met IPv6, ook een Next die erachter hangt en via IPv6 verbinding heeft met het modem, heeft dan wel verbinding via IPv6, maar krijgt de update niet altijd goed binnen.

Is bekend, wordt naar gekeken, maar er is geen nog geen firmware update datum bekend.

Theotje
Topicstarter
Level 11
  • 565Posts
  • 27Oplossingen
  • 93Likes

Doe de test met en windows 10 laptop via utp. Dat gaat goed zodra ik de Connectbox een herstart laat doen. Het kan zomaar zijn dat de test voor een aantal dagen/weken naar behoren werkt.

Jbr67. Zie bijlage, bedoel je dit?

Theotje
Topicstarter
Level 11
  • 565Posts
  • 27Oplossingen
  • 93Likes

'’Is bekend, wordt naar gekeken, maar er is geen nog geen firmware update datum bekend'’

Bert, heb je het over de Next en /of de booster?

'’Next die erachter hangt'’ waar achter? C7 of aan de Connectbox.

Dus ik kan er vanuit gaan dat het fenomeen niet van dien aard is dat ik mij ongerust moet maken dat het voor kan komen. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Theotje Ik zal mijn tekst eens wat duidelijker maken  

Jawel, de wifibooster TP-Link C7 kan niet goed omgaan met IPv6, ook een Next die achter een wifibooster TP-Link C7 hangt en via de wifibooster TP-Link C7 een IPv6 verbinding heeft met het modem, heeft dan wel verbinding via IPv6, maar krijgt de update niet altijd goed binnen.

Het kan lastig zijn voor apparaten die achter de wifibooster TP-Link C7 hangen, hier ook het één en ander aan problemen gezien met IPv6 en de wifibooster TP-Link C7.

Mocht je er veel problemen mee hebben, dan kun je Ziggo vragen om het modem op IPv4 only te zetten en dan zijn de problemen voorbij.

Jbr67

Level 11
  • 524Posts
  • 7Oplossingen
  • 124Likes
Theotje wrote:

Doe de test met en windows 10 laptop via utp. Dat gaat goed zodra ik de Connectbox een herstart laat doen. Het kan zomaar zijn dat de test voor een aantal dagen/weken naar behoren werkt.

Jbr67. Zie bijlage, bedoel je dit?

@Theotje 

 

Yes. het lijkt er op dat je PC op dat moment heel geen IPv6 adres heeft (naast het lokale adres). Geen wonder dat de test dan niet lukt.

Waarom je PC geen IPv6 adres meer heeft KAN komen doordat de router al een tijdje geen juiste infromatie meer op het netwerk aanbiedt (Routing Advertisements met daarin het lokale ipv6 subnet adres).

Als ik die zo zie dan ligt het aan de instabiliteit vwb RA - berichten.

 

ciao,

Jbr

Theotje
Topicstarter
Level 11
  • 565Posts
  • 27Oplossingen
  • 93Likes

Oke, het is duidelijk voor mij wat het probleem is, de Extra wifi punt C7 is dus de boosdoener. Op dit moment hangt er niets aan de C7 permanent, behalve als mijn vrouw aan thuiswerk doe op de zolder etage, dan sluit ik haar laptop aan de C7 met een UTP kabel. Gebruik de C7 alleen om het wifibereik op de eerste en de tweede etage een boost te geven.

De witte booster die je kan huren voor €1 p/m, gaat deze wel goed om met IPV6?

Heb dan wel de C7 destijds gekocht bij Ziggo, omruilen voor de witte, is dat dan mogelijk?

Paul van Ziggo, komt er binnenkort een update voor de C7? 

Rowi, Bert en Jbr67, bedankt voor het meedenken en de goede uitleg van het IPV6 conflict.

 

 

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

@Paul Ziggo  Ik ervaar hetzelfde. Ik ben hier al een tijdje over in conclaaf met @Serkan Ziggo in een besloten deel van dit forum, maar het probleem blijft. Soms na een reset, ziet de buitenwereld dat ik een publiek IPv6 adres heb, maar na enige tijd (uren, dagen?) is die verdwenen. Ik heb heb ook Full D-S op mijn Connectbox V2 staan.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Theotje schreef: “De witte booster die je kan huren voor €1 p/m, gaat deze wel goed om met IPV6?”

Ik heb de C7 ook in de kast liggen en 2 witte boosters in huis, huren kun je er meerdere, kopen maar 1, huren geeft ook onbeperkte garantie, maar ik heb geen IPv6 meer en sta in IPv4 only modus, maar lees geen enkel bericht op dit forum over problemen met IPv6 en de witte booster.

De witte booster is dan ook een geheel ander Access Point (Compal) en ik heb een zeer stabiele wifi in huis en de diverse wifi-apparaten springen heel soepel over van modem naar wifipunt en naar het volgende wifipunt.

Wlmpie

Level 11
  • 532Posts
  • 11Oplossingen
  • 174Likes

De c7 kan ook je ipv4 verknallen als je een compal connectbox hebt. Als de wifibooster als eerste is opgestart (bijv. na stroomstoring) en dhcp requests doet, dan crasht de dhcp server in de compal connectbox. Ipv6 werkt dan trouwens wel. Je kunt dan zelfs inloggen op de connectbox via het ipv6 adres en daar de dhcpv4 server uit en weer aanzetten en dan zou alles weer moeten werken.

Maar eerst c7 uitzetten, dan connectbox herstarten en daarna c7 weer aanzetten is simpeler.

Theotje
Topicstarter
Level 11
  • 565Posts
  • 27Oplossingen
  • 93Likes

Geluk dat ik  een Arris Connectbox in bezit heb.

Dan neem ik in overweging om de witte booster maar te huren, al ben ik wel van mening dat Ziggo de software van de C7 die zij hebben aangepast "want het is dus gewoon de TP link Archer C7'’ moeten upgraden. of een oplossing voor de Ziggo klanten kunnen aanbieden.

Buiten het feit dat ik hem al een jaar of 3 in bezit hebt mag ik er toch wel vanuit gaan dat de software up to date blijft? Wat is eigenlijk op dit moment het voordeel van IPV6 en het nadeel als je er geen gebruik van maak? Ga er vanuit van geen nadelen als Bert er ook geen gebruik meer van maak. En waarom is het  beter om de IPV6 dan maar te laten uitschakelen, want ik ervaar geen problemen met het internet? Ga er niet vanuit dat het probleem van mijn andere topic hier mee te maken heb toch. Zie https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/extra-wifi-punt-ziggo-c7-probleem-deel-2-62804 want daar was de oplossing een andere wifikaart op een laptop.

Theotje
Topicstarter
Level 11
  • 565Posts
  • 27Oplossingen
  • 93Likes

Even ter aanvulling, Is het zo omdat het geen vriendjes zijn van elkaar de wifi hoger/stabieler word van de C7 als ik dus IPV6 laat uitschakelen op de Connectbox?

Uitgelicht topic