Brittje88

Level 1
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

IPv4 websites werken niet, IPv6 sites zoals google etc wel.

Goedemiddag,

Ik heb al een tijdje een probleem met mijn wifi en nu ook bekabeling internet.
Op alle apparaten heb ik wel verbinding, google is ook bereikbaar alleen alle andere websites worden geblokkeerd lijkt het wel.
We hebben al een nieuw modem gekregen van ziggo maar dit heeft het probleem niet verholpen.
Na een reset, nieuwe wachtwoorden en de firewall in het modem uit gezet te hebben leek het even opgelost te zijn maar inmiddels is het probleem weer terug.

Als ik mijn IPv6 verbinding check staat alles goed alleen krijg ik de volgende melding:
Your router or firewall is filtering ICMPv6 messages sent to your computer. An IPv6 host that cannot receive ICMP messages may encounter problems like some web pages loading partially or not at all.

Ik heb alleen geen idee waar ik die filtering uit kan zetten, dit is niet te vinden in ziggo modem.

ik heb Ipv6 op statefull gezet maar dit verhelpt het probleem nog niet.

er staan ook meldingen in de netwerkstatus van het modem maar geen idee wat deze betekenen. deze verschijnen op dagen dat wij niet eens aanwezig zijn en komen herhaaldelijk terug.


Wie o wie kan mij helpen en is bekend met dit probleem?
Het lijkt een instelling te zijn waar ik niet bij kan met het standaard pakket van ziggo.
ik ben eerder ingelogd waar ik veel meer instellingen kon wijzigen maar geen idee meer hoe ik deed.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Brittje88
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ziggo heeft inderdaad nu ook de IPv6 uit gezet alles werkt weer hopen dat het deze keer zo blijft! Anders horen jullie me wel weer.

Goeie tip van de aop wist niet dat dit gratis was!

Bekijk in context

29 Reacties 29
gebruikers-naam

Level 1
  • 574Posts
  • 15Oplossingen
  • 55Likes
Dat lijkt me op een verbindingsprobleem, de T3 is een connection lost als ik het goed heb, maar er zijn genoeg modem specialisten hier.

Welk modem heb je, merk en type?

Hoe is de bekabeling van je AOP waar Ziggo je huis binnenkomt met je modem verbonden? (foto's)

Heb je ook schermprints van de status schermen van het modem? KLIK
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo Brittje88 welkom op de Community. Op deze manier lijkt me internet niet goed bruikbaar. Het lijkt me niet dat het met ICMPv6 filtering heeft te maken, dat is een beetje koffiedik kijken van die test website. Natuurlijk ga je wel naar die instelling zoeken, en zo raak je een beetje op een zijspoor ben ik bang.

Je screenshot laat een paar connectie problemen zien die wat snelheid verlies kan veroorzaken, maar die zorgen niet voor constante uitval van specifieke websites. Ik zie ook iets anders in de screenshot: de modem krijgt geen IPv4 IP adres. Dat is de vermoedelijke reden dat alleen IPv6 sites (zoals Google) werken. Kun je de gevraagde antwoorden van gebruikers-naam geven? Dan komen we vlot weer een stap verder 🙂
Brittje88
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
ziggo dacht het probleem op te lossen met een nieuw modem dus ik heb nu de connectbox staan maar dit hielp niet. Zie afbeeldingen voor de aansluitingen

Ik dacht probeer de IPv4 functie uit en aan te zetten misschien gaat hij het weer doen. Maar toen ik hem uitzette kon ik hem niet meer aanzetten omdat de ziggo website een IPv4 is. Lekker stom van me. Net ziggo klantenservice gebeld maar die hebben storing op het moment en kunnnen geen modems uitlezen. Kan dus ook geen status sturen van het modem

Brittje88
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
screenshot wat ik had gemaakt van de meldingen was voordat ik de IPv4 uitschakelde dus mijn actie heeft hier niet mee te maken.
Het modem krijgt dus geen IPv4 adres toegewezen. Hoe zou hij dit wel moeten krijgen? Bekabeling? Instellingen van het modem?
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Kun je ook nog een foto plaatsen van het AOP (waar de groene kabel je huis binnenkomt)?
Brittje88
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
ik heb de verdeler eraf gehaald op de afbeelding zie je de hoofdaansluiting waar de groene kabel op staat aangesloten
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Ik zal Be rt vragen om een 2nd opinion, maar volgens mij is e.e.a. aan vernieuwing toe.
Brittje88
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Door de aansluiting zou mijn modem een IPv4 ip adres moeten krijgen?
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Neen, dat is een ander verhaal.
IPv4: waar heb je dat uitgezet: in je modem? Ik kan n.l. die mogelijkheid niet vinden. Of ik zie iets over het hoofd.
Maar daar zijn anderen beter in thuis, zoals Steefb
Brittje88
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
vrij gemakkelijk eigenlijk in het modem onder IPv4 vinkje bij uitschakelen zetten en done. Beetje jammer dat de website van het modem dan gelijk niet meer werkt...
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Ik zal dus iets gemist hebben. Maar anderen krijgen bericht en zullen vast reageren.
Zie net wat je bedoelt en dus waarschijnlijk hebt uit gevinkt.
En hoe je dat weer aan de praat krijgt? Ik heb geen idee als je niet meer in het modem kan komen. Waarschijnlijk via de helpdesk.
Brittje88
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Net ziggo gebeld die gaan hem nu resetten wordt vervolgt
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Daarna nog even geduld voor nadere info over je AOP.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Brittje88 Is het al gelukt?
Zo ja, prima.

Zo nee, dan zou ik aan Ziggo vragen om je modem in IPv4 te zetten.
IPv6 is iets van de toekomst en daar kunnen sommige apparaten niet goed tegen en laten vreemde foutmeldingen zien.

Ook zou ik aan Ziggo vragen om een monteur voor een nieuwe AOP.
Deze wordt gratis vervangen en dan de monteur direct meekijken of het signaal weer in orde is.
Brittje88
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ziggo heeft inderdaad nu ook de IPv6 uit gezet alles werkt weer hopen dat het deze keer zo blijft! Anders horen jullie me wel weer.

Goeie tip van de aop wist niet dat dit gratis was!
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Brittje88 TOP, als het goed werkt, niet laten veranderen.
Als het niet kapot is, niet laten repareren. (er kan dan juist iets misgaan)

Veel internetplezier gewenst.:relaxed:
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Goed te horen dat je problemen zijn opgelost. Veel plezier met het wereldwijde web.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Be rt wrote:
Brittje88 TOP, als het goed werkt, niet laten veranderen.
Als het niet kapot is, niet laten repareren. (er kan dan juist iets misgaan)


Dit wil ik jou ook meegeven Be rt 🙂 Een iets oudere AOP kan altijd vervangen worden. Maar liever na een echte analyse waarbij dit 100% als boosdoener blijkt. Preventief AOP's vervangen als onderdeel van een analyse duurt vooral lang, en is niet gratis als deze niet defect was! Vraag voor een 2nd opinion op signaal ook eens andere signaal experts. Bijvoorbeeld Nick999. In dit geval denk ik dat een reset naar fabrieksinstellingen had geholpen, dat advies heeft nog niemand gegeven.

Veel internetplezier gewenst.:relaxed:


Daar gaat het allemaal om! Super veel plezier gewenst, fijn dat alles weer werkt Brittje88 🙂
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Anne H Ziggo De reset naar fabrieksinstellingen schoot ook door mijn gedachten, maar ik wist het niet zeker. Maar zeker een punt van overweging in volgende voorkomende gevallen.

Uitgelicht topic