Vraag

IPv4 websites werken niet, IPv6 sites zoals google etc wel.

  • 10 juni 2019
  • 28 Reacties
  • 324x Bekeken

Goedemiddag,

Ik heb al een tijdje een probleem met mijn wifi en nu ook bekabeling internet.
Op alle apparaten heb ik wel verbinding, google is ook bereikbaar alleen alle andere websites worden geblokkeerd lijkt het wel.
We hebben al een nieuw modem gekregen van ziggo maar dit heeft het probleem niet verholpen.
Na een reset, nieuwe wachtwoorden en de firewall in het modem uit gezet te hebben leek het even opgelost te zijn maar inmiddels is het probleem weer terug.

Als ik mijn IPv6 verbinding check staat alles goed alleen krijg ik de volgende melding:
Your router or firewall is filtering ICMPv6 messages sent to your computer. An IPv6 host that cannot receive ICMP messages may encounter problems like some web pages loading partially or not at all.

Ik heb alleen geen idee waar ik die filtering uit kan zetten, dit is niet te vinden in ziggo modem.

ik heb Ipv6 op statefull gezet maar dit verhelpt het probleem nog niet.

er staan ook meldingen in de netwerkstatus van het modem maar geen idee wat deze betekenen. deze verschijnen op dagen dat wij niet eens aanwezig zijn en komen herhaaldelijk terug.



Wie o wie kan mij helpen en is bekend met dit probleem?
Het lijkt een instelling te zijn waar ik niet bij kan met het standaard pakket van ziggo.
ik ben eerder ingelogd waar ik veel meer instellingen kon wijzigen maar geen idee meer hoe ik deed.

28 Reacties

Dat lijkt me op een verbindingsprobleem, de T3 is een connection lost als ik het goed heb, maar er zijn genoeg modem specialisten hier.

Welk modem heb je, merk en type?

Hoe is de bekabeling van je AOP waar Ziggo je huis binnenkomt met je modem verbonden? (foto's)

Heb je ook schermprints van de status schermen van het modem? KLIK
Reputatie 7
Hallo @Brittje88 welkom op de Community. Op deze manier lijkt me internet niet goed bruikbaar. Het lijkt me niet dat het met ICMPv6 filtering heeft te maken, dat is een beetje koffiedik kijken van die test website. Natuurlijk ga je wel naar die instelling zoeken, en zo raak je een beetje op een zijspoor ben ik bang.

Je screenshot laat een paar connectie problemen zien die wat snelheid verlies kan veroorzaken, maar die zorgen niet voor constante uitval van specifieke websites. Ik zie ook iets anders in de screenshot: de modem krijgt geen IPv4 IP adres. Dat is de vermoedelijke reden dat alleen IPv6 sites (zoals Google) werken. Kun je de gevraagde antwoorden van gebruikers-naam geven? Dan komen we vlot weer een stap verder 🙂
ziggo dacht het probleem op te lossen met een nieuw modem dus ik heb nu de connectbox staan maar dit hielp niet. Zie afbeeldingen voor de aansluitingen

Ik dacht probeer de IPv4 functie uit en aan te zetten misschien gaat hij het weer doen. Maar toen ik hem uitzette kon ik hem niet meer aanzetten omdat de ziggo website een IPv4 is. Lekker stom van me. Net ziggo klantenservice gebeld maar die hebben storing op het moment en kunnnen geen modems uitlezen. Kan dus ook geen status sturen van het modem

screenshot wat ik had gemaakt van de meldingen was voordat ik de IPv4 uitschakelde dus mijn actie heeft hier niet mee te maken.
Het modem krijgt dus geen IPv4 adres toegewezen. Hoe zou hij dit wel moeten krijgen? Bekabeling? Instellingen van het modem?
Reputatie 6
Badge +15
Kun je ook nog een foto plaatsen van het AOP (waar de groene kabel je huis binnenkomt)?
ik heb de verdeler eraf gehaald op de afbeelding zie je de hoofdaansluiting waar de groene kabel op staat aangesloten

Reputatie 6
Badge +15
Ik zal @Be rt vragen om een 2nd opinion, maar volgens mij is e.e.a. aan vernieuwing toe.
Door de aansluiting zou mijn modem een IPv4 ip adres moeten krijgen?
Reputatie 6
Badge +15
Neen, dat is een ander verhaal.
IPv4: waar heb je dat uitgezet: in je modem? Ik kan n.l. die mogelijkheid niet vinden. Of ik zie iets over het hoofd.
Maar daar zijn anderen beter in thuis, zoals @Steefb
vrij gemakkelijk eigenlijk in het modem onder IPv4 vinkje bij uitschakelen zetten en done. Beetje jammer dat de website van het modem dan gelijk niet meer werkt...
Reputatie 6
Badge +15
Ik zal dus iets gemist hebben. Maar anderen krijgen bericht en zullen vast reageren.
Zie net wat je bedoelt en dus waarschijnlijk hebt uit gevinkt.
En hoe je dat weer aan de praat krijgt? Ik heb geen idee als je niet meer in het modem kan komen. Waarschijnlijk via de helpdesk.
Net ziggo gebeld die gaan hem nu resetten wordt vervolgt
Reputatie 6
Badge +15
Daarna nog even geduld voor nadere info over je AOP.
Reputatie 7
Badge +35
@Brittje88 Is het al gelukt?
Zo ja, prima.

Zo nee, dan zou ik aan Ziggo vragen om je modem in IPv4 te zetten.
IPv6 is iets van de toekomst en daar kunnen sommige apparaten niet goed tegen en laten vreemde foutmeldingen zien.

Ook zou ik aan Ziggo vragen om een monteur voor een nieuwe AOP.
Deze wordt gratis vervangen en dan de monteur direct meekijken of het signaal weer in orde is.
Ziggo heeft inderdaad nu ook de IPv6 uit gezet alles werkt weer hopen dat het deze keer zo blijft! Anders horen jullie me wel weer.

Goeie tip van de aop wist niet dat dit gratis was!
Reputatie 7
Badge +35
@Brittje88 TOP, als het goed werkt, niet laten veranderen.
Als het niet kapot is, niet laten repareren. (er kan dan juist iets misgaan)

Veel internetplezier gewenst.☺
Reputatie 6
Badge +15
Goed te horen dat je problemen zijn opgelost. Veel plezier met het wereldwijde web.
Reputatie 7
@Brittje88 TOP, als het goed werkt, niet laten veranderen.
Als het niet kapot is, niet laten repareren. (er kan dan juist iets misgaan)


Dit wil ik jou ook meegeven @Be rt 🙂 Een iets oudere AOP kan altijd vervangen worden. Maar liever na een echte analyse waarbij dit 100% als boosdoener blijkt. Preventief AOP's vervangen als onderdeel van een analyse duurt vooral lang, en is niet gratis als deze niet defect was! Vraag voor een 2nd opinion op signaal ook eens andere signaal experts. Bijvoorbeeld @Nick999. In dit geval denk ik dat een reset naar fabrieksinstellingen had geholpen, dat advies heeft nog niemand gegeven.

Veel internetplezier gewenst.☺

Daar gaat het allemaal om! Super veel plezier gewenst, fijn dat alles weer werkt @Brittje88 🙂
Reputatie 6
Badge +15
@Anne H Ziggo De reset naar fabrieksinstellingen schoot ook door mijn gedachten, maar ik wist het niet zeker. Maar zeker een punt van overweging in volgende voorkomende gevallen.
Reputatie 7
Badge +35
Klopt, soms sla ik de basis ook wel eens over, kabels los en vast en van de stroom en reset.🤔
Eerste keer hadden wij hem zelf gereset dit leek een paar dagen te helpen maar het probleem kwam helaas weer terug.
hierna hielp een reset ook niet meer.
denk dat vooral het ipv6 uitzetten nu heeft geholpen.
Ik hoop dus ook dat het nu zo blijft en niet na een paar dagen terug springt.

Ik heb alleen opeens een nieuw probleem.
Telefoons kunnen we connecten met de wifi, het internet werkt dan ook alleen lijkt de telefoon na een paar minuten geen internet meer te hebben. De Telefoon is dan wel nog steeds verbonden met de wifi.
Ben nu aan het controleren of mijn laptop hier ook last van heeft maar tot nu toe lijkt die er nog geen last van te hebben.

In de netwerk historie blijven ook nog steeds meldingen komen.
11/06/2019 20:17:22 Let op! RCS Partial Service;CM-MAC=18:35:d1:19:d4:43;CMTS-MAC=00:01:5c🇦🇫06:57;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

12/06/2019 02:30:53 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:19:d4:43;CMTS-MAC=00:01:5c🇦🇫06:57;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
[h4]Nog even printscreens gemaakt van me up en down stream[/h4]



De downstream paste bijna niet op mijn scherm daar heb ik 2 printscreens van gemaakt.

bij een netwerk diagnose geeft hij aan dat de signaalsterkte van het apparaat niet goed is:
De signaalsterkte van het apparaat 00:0c:43:80:11:a4 is laag, ga dichter bij de Connect Box staan.6
De signaalsterkte van het apparaat d0:df:9a:8e:35:6b is laag, ga dichter bij de Connect Box staan.

Terwijl ik met mijn telefoon echt naast de connectbox sta.

Deze melding gaf hij ook al toen het ipv4 nog niet werkte.
Reputatie 6
Badge +15
@Brittje88
Ik heb alleen opeens een nieuw probleem.
Telefoons kunnen we connecten met de wifi, het internet werkt dan ook alleen lijkt de telefoon na een paar minuten geen internet meer te hebben. De Telefoon is dan wel nog steeds verbonden met de wifi.
Ben nu aan het controleren of mijn laptop hier ook last van heeft maar tot nu toe lijkt die er nog geen last van te hebben.

Zoals je schrijft "lijkt" , is, voor mij, tamelijk summier. Zodra je een meer concrete omschrijving kunt geven van de eventuele problemen die je ondervindt kunnen we daar op een reactie geven.
Reputatie 7
Badge +35
OK mogelijk ook een Wifi probleem.

Allerlei mogelijk werkende oplossingen voor een betere Wifi verbinding.
Helaas is er voor verschillende apparatuur wat verbinding maakt met Wifi geen éénduidige oplossing, maar voor verschillende apparatuur een aantal oplossingen.
Ik heb alle hieronder staande adviezen ook uitgevoerd en nu maken allerlei verschillende soorten en merken apparaten een goede Wifi verbinding.

Op het Ziggo modem heeft je 2,4 GHz en 5 GHz mogelijk dezelfde SSID naam en daar kunnen sommige apparaten niet goed tegen.
Als dit zo is kun je deze namen veranderen in b.v. een naam met 24 en een naam met 5 aan het einde.
Gebruik alleen Hoofdletters, kleine letters en cijfers in de naam en geen spatie's of punten.
Connect Box Modem instellen

Kijk met Wifi Analyzer uit de app stores of je buren niet toevallig op hetzelfde kanaal zitten als jij, zet dan een kanaal vast in je modem waar het wat rustiger is.

Als je gebruik maakt van Android apparaten, dan kunnen deze stappen ook nog helpen voor een betere verbinding via Wifi:
Problemen met trage/slechte verbinding op Android met IPv6?

Reageer