Power2All

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

IP range op de DNSBL en andere blacklists

Beste Ziggo

Ik moest @markziggo taggen voor dit probleem.
Ben bang dat dit enkel op te lossen valt met een netwerk analyze, maar mijn hele IP range wordt al weken geteistered met meldingen van throttling tot aan volledige bans.
DroneBL bijvoorbeeld meld dat er op mijn IP range malafide traffic gestuurd wordt (brute-force attacks, spam, etc..), waardoor er nu veel services voor mij niet tot moeilijk te benaderen zijn.
Alleen door middel van een VPN kan ik de throttling voorbij komen, en dat is geen goede oplossing.

Kan iemand van de IT netwerk afdeling van Ziggo hiernaar kijken ?
IP range is 92.109.229.X

Alvast bedankt !

Mvg,
Jasper Lingers
4 Reacties 4
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Dit is kennelijk een bericht voor Mark Ziggo.
Power2All
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Thanks Jan F. zit pas vanaf vandaag op deze forum board.
Maar inderdaad, hoop dat Mark hiernaar kan kijken 🙂
almodovaris

Level 11
  • 836Posts
  • 30Oplossingen
  • 40Likes
Weet ik wel? Volgens https://www.dnsbl.info/dnsbl-database-check.php 92.109.229.1 heeft minder rode dingen dan mijn eigen IP. Ik zie het probleem niet.
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Hoi Jasper,

Ik begrijp nog niet helemaal wat je van Ziggo verwacht. Je hebt het erover dat jouw hele ip-range op een blacklist staat, maar ik neem aan dat je het puur en alleen over jouw ip-adres hebt?
Daarnaast hebben de blacklists allemaal (of bijna allemaal, ik heb ze niet allemaal gecontroleerd) een delisting optie waarmee je jouw ip kunt laten verwijderen van de blacklist.

Kun je iets meer info geven over de specifieke blacklists waar je last van hebt en welke reden zij geven voor de blacklisting?

Uitgelicht topic