SamH

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ip adres veranderen

ik zou graag mijn ip adres willen veranderen i.v.m omstandigheden en omdat dagelijks op elke website die je bezoekt je ip wordt weggegeven is het gewoon fijn als dat om de zoveel keer verandert. Nou is het mij op gevallen dat je dat met het modem (model : Technicolor TC7210) niet kan doen. Toen heb ik ook uitgezocht dat in de meeste gevallen je dat wel kan doen met een andere router. Nu heb ik 90 euro uitgegeven aan een nieuwe router en ben nog steeds niets opgeschoten. Hoop dat iemand mij hier mee kan helpen.
Alvast bedankt
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Dat kan, maar voor de reden die TS opgeeft heeft het weinig zin. Bij de eerste de beste website die je bezoekt en iedere mail die je verstuurtis je nieuwe IP weer bekend. Als je dat niet wil kun je beter via een anonymous proxy of VPN gaan werken.

Daar komt nog bij dat er toch al niet teveel IP4 adressen over zijn.

Bekijk in context

18 Reacties 18
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Het externe IP-adres wordt door Ziggo uitgegeven. Dat kunt u zelf niet wijzigen, met welke router dan ook.
RobertKoopman

Level 7
  • 915Posts
  • 86Oplossingen
  • 253Likes
Als het ziggo modem een router is lukt het niet.
Maar in bridge mode en je hangt er een andere router achter krijg je wel een ander ip adres.
Bij veel routers kan je het mac adres ook nog eens aanpassen en krijg je wederom een nieuw ip adres.
Althans bij mij in oud-UPC gebied werkt dat zo.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes
Deze vraag is ook al een keer gesteld en zoals Jan F. al zegt IP adressen van Ziggo kan je zelf niet veranderen en ook de Klantenservice ( Helpdesk ) veranderen dit ook niet.

Je had kosten kunnen besparen voor de nieuwe router, want zoals je zelf aangeeft kan je dit ook niet in de Technicolor Modem TC 7210 veranderen.

Ik hoop dat je vragen beantwoord zijn door ons.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
SamH
Conclusie: alleen een nieuw IP adres als je je modem in bridge laat zetten door Ziggo en je nieuwe router hier achterhangt op uitgang 1 van je modem naar je WAN ingang van je router.

Dan is het modem alleen modem en geen router meer, maar is de router je eigen de router met een nieuw IP adres.
Zoals RobertKoopman al voorstelde.
SamH
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Be rt wrote:
SamH
Conclusie: alleen een nieuw IP adres als je je modem in bridge laat zetten door Ziggo en je nieuwe router hier achterhangt op uitgang 1 van je modem naar je WAN ingang van je router.

Dan is het modem alleen modem en geen router meer, maar is de router je eigen de router met een nieuw IP adres.
Zoals RobertKoopman al voorstelde.


Dankjewel
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Het is wel een eenmalige actie en je kunt geen gebruik meer maken van de Ziggo hotspots.
RobertKoopman

Level 7
  • 915Posts
  • 86Oplossingen
  • 253Likes
Dat lees ik steeds maar mijn ConnectBox staat in bridge mode en ik kan gebruik maken van de WiFi spots.
Waarom ik dat zou willen weet ik niet maar het kan/mag wel.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Je schiet er ook niets mee op want je loopt het risico dat je dan een IP krijgt wat al door een ander ge/misbruikt is en dan kun je bv ineens niet meer op je Playstation netwerk of andere zaken.
RobertKoopman

Level 7
  • 915Posts
  • 86Oplossingen
  • 253Likes
Maar dat "risico" heb je natuurlijk altijd, bij Ziggo heb je immers geen vast ip adres.
Kan per dag wijzigen maar in de praktijk is dat zelden.
Maar met een eigen router wijzig je dan het mac adres weer en hup weer een nieuw ip adres.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Dat kan, maar voor de reden die TS opgeeft heeft het weinig zin. Bij de eerste de beste website die je bezoekt en iedere mail die je verstuurtis je nieuwe IP weer bekend. Als je dat niet wil kun je beter via een anonymous proxy of VPN gaan werken.

Daar komt nog bij dat er toch al niet teveel IP4 adressen over zijn.
RobertKoopman

Level 7
  • 915Posts
  • 86Oplossingen
  • 253Likes
Heeft toch weinig met het tekort aan IPv4 adressen te maken.
Je krijgt er immers gewoon eentje uit de Ziggo pool.
En jouw oude adres komt weer in roulatie.

Eerst maar eens afwachten of de TS hier een beetje mee vooruit kan.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Volgens mij kun je wel van Wifi Hotspots gebruik blijven maken, alleen staat je eigen Wifi Hotspot uit in bridge.
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Neem je toch gewoon een VPN account?!
Dan log je daarop in en je gaat via een andere server naar die website en dan heb je ook een ander IP adres. Zo moeilijk lijkt me dat toch niet. Kost je waarschijnlijk 40,- euro per jaar en dan ben je klaar! Ook handig als je in het buitenland bent en je wil Nederlandse zenders bekijken.

Ziggo geeft je gewoon niet elke keer een nieuw IP adres.
Max001

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Een internetprovider die gewoonweg per iedere dag het IP adres dynamisch uitgeeft, heeft mijn sterke voorkeur. Dynamisch in de zin dat het iedere dag een ander IP adres is. Dit is veel beter voor de internet architectuur dan de huidige vrijwel statische adressen.

Dus de eerste NL provider die dit uitvoert heeft mij als klant.
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Max001 wrote:
Een internetprovider die gewoonweg per iedere dag het IP adres dynamisch uitgeeft, heeft mijn sterke voorkeur. Dynamisch in de zin dat het iedere dag een ander IP adres is. Dit is veel beter voor de internet architectuur dan de huidige vrijwel statische adressen.

Dus de eerste NL provider die dit uitvoert heeft mij als klant.


Kijk, dat is een heel nieuw geluid binnen dit forum. Wel al veel klachten gezien omdat het adres was veranderd.
Max001

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wie weet is het uitgeven van een IP adres op het moment dat je Internet gebruikt, wel een gat in de markt..... Ook voor Ziggo dus.

En voor zover ik me kan herinneren was in de negentiger jaren de architectuur geheel op dynamische
ip adressen gestoeld, maar "opeens" niet meer.
qwert

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik zou ook voor een VPN account gaan al zijn er wel andere manieren zoals 24 uur de stroom van je modem halen (of een proxy, maar die zijn vaak traaaaggg)
zie ook https://www.vpngids.nl/privacy/anoniem-browsen/ip-adres-verbergen/
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Max001 In de jaren 90 werden dan ook minder IP bans uitgegeven, maar een ban op een heel domein, omdat niet te achterhalen viel wie rottigheid uithaalde.
Ik heb met de eerste online games wel meegemaakt dat een heel domein van mijn provider geband was.

Een dynamisch IP heeft ook als nadeel dat je zelf vaak opgezadeld wordt met de ellende die een ander met het IP heeft gedaan. Dan krijg je mensen die bv zonder reden niet meer op het PS netwerk kunnen of op bepaalde sites. Of erger mensen die ineens slachtoffer worden van een DDOS.

Mijn ervaring door de jaren is dat het overgrote deel van de mensen die steeds een ander IP adres willen, daar toch minder fijne redenen voor hebben.

Uitgelicht topic