Vandaag ben ik voor de 3e keer afgesloten van het internet. De eerste keer kreeg ik via een brief te horen dat er hack pogingen zijn gedaan vanuit mijn ip adres. Ik moest acties ondernemen anders zou ik afgesloten worden van het internet. Ik heb hiervoor de acties ondernomen van de virusbeveiligingen en malware overal over heen laten scannen. Ook voor de zekerheid de wachtwoorden verandert. Na een week, geen internet. Via de klantenservice contact gehad en ik kreeg te horen dat ik een virus moest opsporen en die als bewijs kon invoeren. Dit ging naar de abuse afdeling waarna deze als jury zouden kijken of het voldoende was.
Thuis hier alles gecontroleerd via verschillende programma's die stuk voor stuk niets konden vinden. Voor de zekerheid mijn router (netgear r7000) gereset naar fabrieksinstellingen en opnieuw geïnstalleerd. Geen resultaat. Niet voldoende om mijn internet terug te krijgen. Ik moest er maar specialisten bij halen volgens medewerker 2. Dus heb ik er iemand bij gehaald. Niets gevonden en naar diens mening was het aardig knap om het systeem in te komen. Ik dacht, foutje kan gebeuren, dus een andere specialist erbij gehaald. Helaas het exact zelfde verhaal. Niets geen resultaat.
Weer de telefoon gepakt en medewerker 3 heeft een nieuwe ticket gemaakt en ik heb al mijn stappen uitgelegd. Jippie, ik heb weer internet!
Week later, terug van de supermarkt, internet weg. Ik bel Ziggo weer op wat er aan de hand is. Zelfde meldingen van de abuse afdeling. Ik leg ze uit wat de situatie is en was en het niet begrijp na alle maatregelen. Gelukkig een goed ticket waarna ik een dag later weer internet had.
Maar nu, vandaag, weer afgesloten. Ik begrijp er niets meer van aangezien ik in mijn ogen alle stappen die mogelijk zijn, heb gehad. Ik heb alle apparaten weer gescand, er staan overal ook betaalde programma's op en heb voor de zekerheid de telefoons gereset naar fabrieksinstellingen. Ik heb daarom gevraagd of de abuse afdeling contact met mij wil opnemen omdat ik vast zit. De reactie hierop was dat de abuse afdeling geen contact opneemt.
Wat moet ik doen? Wat kan ik nog doen? Ik voel me ook niet bepaald geholpen bij Ziggo en ben er beetje klaar met het wijzen naar de schuldige. Is een nieuw ip adres toewijzen erg moeilijk?
Alvast bedankt voor de hulp!