1
Vraag
2
Reacties
Ouwerkerk

Level 1
  • 60Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Internetverbinding valt weg

Beste Ziggo en anderen,

Sinds lange tijd zit ik thuis met internetproblemen. Het is wel eens periodes minder geweest, maar sinds een tijdje zit ik met een nieuw probleem.

Tijdens het youtuben, gamen, noem het maar op valt de verbinding weg. Het spel wat ik speel stopt dan (geen internetsignaal) en na een tijdje word ik gekickt omdat de verbinding eruit ligt. Wat hier vooral heel gek is, is dat ik mijn vrienden nog wel ongeveer 10 seconden lang kan horen praten na het wegvallen van de verbinding tot ook hun geluid wegvalt. Na tussen ongeveer 10 en 30 seconden komt de verbinding weer terug, maar dan ben ik al uit het filmpje of spel gegooid. Heel soms komt het ook voor dat de verbinding voor lange tijd wegvalt waardoor ik het modem moet resetten.

Ik heb al heel veel geprobeerd, zoals modem opnieuw opstarten en resetten. Een monteur die langskwam om kabels door te trekken zei dat als ik alle apparaten op kabel aansloot het wel weer zou moeten werken, maar zoals verwacht gebeurde dat dus niet. Als jullie nog meer informatie nodig hebben om mijn probleem te verhelpen hoor ik het graag, want ik ben radeloos.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
De downstream is (te) hoog en er zijn veel te veel Post Reed Solomon Errors. Een signaalprobleem dus.
De te hoge downstream komt (waarschijnlijk) omdat je het modem achter de versterker hebt aangesloten.

Heb je nog een splitter liggen? Zo ja, dan zou ik die op het AOP plaatsen, zodat je daarop het modem kunt aansluiten en de versterker.
Gebruik dan ook een nieuwe kabel, hopelijk zijn dan de signaalproblemen opgelost 🙂

Heb je geen splitter meer (als je de doos van het modem nog hebt, meestal ligt er eentje in), dan kun je aan Ziggo vragen er eentje op te sturen 🙂

Bekijk in context

62 Reacties 62
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Ik zal proberen je op weg te helpen, want je moet natuurlijk wel de nodige battles kunnen winnen.
Welk modem gebruik je?
Wat heeft de monteur voor werkzaamheden uitgevoerd; spullen vervangen? Zo ja welke.
Welke verbinding gebruik je, LAN of WIFI?
Ouwerkerk
Topicstarter
Level 1
  • 60Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
Bedankt voor je snelle reactie!

Heb thuis een TG2492LG-ZG.
De monteur heeft alleen kabels doorgetrokken. Verder geen spullen vervangen. Het probleem speelde ook al voordat de monteur kwam en er is niks veranderd.
Ik gebruik meestal kabel, behalve op mijn telefoon etc. Ook als ik alle apparaten van draadloze wifi afhaal of van de kabel afhaal verandert er niks.
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Als er verder geen zaken zijn vernieuwd ben ik benieuwd naar je AOP, dit is de plek waar de groene ziggo kabel je huis binnenkomt.
Zou je daarvan een foto willen maken en hier plaatsen?
Ouwerkerk
Topicstarter
Level 1
  • 60Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
Ik denk dat je onderstaande foto bedoelt. Meest linker kabel is het:

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Op zich lijkt dit ok.
Maar ik zal Be rt vragen om een second opinion.
Dit is trouwens de foto van de het versterkerkastje. Kun je ook nog een foto maken en plaatsen van de plek waar dan die linkerkabel eindigt in de wandcontactdoos?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Kun je hier uit je modem je downstream en upstream waarden plaatsen met een screenshot en het onderste deel van de Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-29212

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt?
Zoals KBX458 al vroeg?
Ouwerkerk
Topicstarter
Level 1
  • 60Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
Bedankt voor jullie snelle reactie’s!

Hieronder de gevraagde foto’s. Bij netwerk historie zie je overal dit soort foutmeldingen de hele dag door.

Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
De downstream is (te) hoog en er zijn veel te veel Post Reed Solomon Errors. Een signaalprobleem dus.
De te hoge downstream komt (waarschijnlijk) omdat je het modem achter de versterker hebt aangesloten.

Heb je nog een splitter liggen? Zo ja, dan zou ik die op het AOP plaatsen, zodat je daarop het modem kunt aansluiten en de versterker.
Gebruik dan ook een nieuwe kabel, hopelijk zijn dan de signaalproblemen opgelost 🙂

Heb je geen splitter meer (als je de doos van het modem nog hebt, meestal ligt er eentje in), dan kun je aan Ziggo vragen er eentje op te sturen 🙂
Fester 538

Level 1
  • 554Posts
  • 27Oplossingen
  • 73Likes
Als u een splitter de poa 01 upc ertussen zet de ene uitgang splitter na de modem de ander uitgang splitter versterker deze dempt me zo 3 dbmv dan zakt de downstream de upstream gaat met 3 dbmv omhoog zolang deze maar onder de 48 blijft heeft u de splitter niet dan kan je kontakt opnemen met ziggo om deze te verkrijgen zoals Evert al aangaf
Ouwerkerk
Topicstarter
Level 1
  • 60Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
Heel erg bedankt voor jullie reactie’s! Dit ga ik zeker even proberen. Jullie horen nog van me al heb ik dit geprobeerd!
Ouwerkerk
Topicstarter
Level 1
  • 60Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
Beste allemaal, (Be rt KBX458 Evert Fester 538)

Ik heb nu dus een splitter, maar zit met een aansluitprobleem. De kabel van de versterker past wel in de splitter, maar die van de modem niet. Doe ik iets verkeerd? De modem heeft volgens mij een male female aansluiten en die past niet. Hebben jullie een oplossing? Op onderstaande foto’s laat ik jullie het probleem zien.

Met vriendelijke groet,
Marc Ouwerkerk
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Met mijn leken oog op het gebied van kabels kan zelfs ik zien dat dit niet gaat lukken.
Volgens mij is Be rt of robbo daar meer in thuis óf kennen zij iemand die je hiermee verder kan helpen.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Klopt inderdaad, op de versterker ziet een F connector, op de splitter een IEC.
Heb je de doos van het modem nog? Meestal zit daar een extra coax kabeltje bij met aan de ene kant een groen labeltje en aan de andere kant een rood labeltje.

Heb je zo'n kabel niet (meer), dan kun je er eentje gratis van Ziggo krijgen.
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Tsjonge, dat is een snelle reactie. Lijkt Overtoom wel.:sweat_smile:
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Sneller dan ik kan typen?
Ouwerkerk
Topicstarter
Level 1
  • 60Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
Bedankt voor de snelle reactie’s!

Ik heb helaas de doos niet meer. Als ik zo’n kabel
snel wil halen bij een doe-het-zelf-winkel, wat voor kabel moet ik dan kopen? (Dus de uitgang uit van de modem en van de splitter zijn hetzelfde)
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Aanvulling inz vorige reactie foto :groen op aop splitter aansluiten . Rood op modem. Je hoeft niet meer te schroeven maar in duwen.
Ouwerkerk
Topicstarter
Level 1
  • 60Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
Is deze goed?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic