Vraag

Internetverbinding valt steeds weg


Hallo allemaal.

Sinds kort ben ik lid geworden van Ziggo.
Wij hebben een internet (upload tot 200mbps)+tv standard pakket afgesloten.

De apparatuur van Ziggo die bij ons is geïnstalleerd bestaat uit:
  • Ziggo mediabox XL
  • WifiBooster via internetkabel
  • Connectbox Arris (TG2492LG-ZG)
Helaas zorgt het internet van Ziggo voor veel problemen. Er is regelmatig geen dataverkeer (lees 1-3x per uur). Dit geldt zowel voor bekabelde apparaten als voor apparaten die zijn verbonden met de wifi van zowel de booster als met de connectbox.
De apparaten zijn dan wel verbonden maar er vindt geen dataverkeer plaats. (De bekabelde, direct op het modem aangesloten desktop geeft bijvoorbeeld aan: wel verbonden maar geen internettoegang) (Mobiele telefoons zijn dan verbonden met de wifi maar er vindt geen dataverkeer plaats. ) (De met Cat-5 bekabelde tv gaat plotseling bufferen als ik Netflix aan het kijken ben.)
Opvallend is wel dat de tv-kanalen van Ziggo wel altijd werken.

Inmiddels heb ik al 6 monteurs van de Ziggo over de vloer gehad.
Het modem is al meerdere keren vervangen en er zijn verschillende WifiBoosters geïnstalleerd.
Wanneer de inkomende kabel (vanuit de kruipruimte) wordt gemeten dan kunnen de monteurs geen bijzonderheden constateren. Ik krijg dan altijd te horen, alles lijkt naar behoren te werken.
Opvallend is dat nadat de monteurs zijn vertrokken de wifi/het bekabelde internet het een aantal dagen lijkt te doen en daarna begint alle ellende opnieuw.

Daarnaast is het modem al meerdere malen gereset, de stroom van het modem afgehaald en de inkomende kabel losgekoppeld en aangekoppeld.
Ook hebben de monteurs van Ziggo de kopjes van de Cat-5 kabels overal vervangen.

Vanmorgen heb ik met de klantenservice gebeld en daar kreeg ik te horen dat zij niets meer voor mij kunnen betekenen en dat ik hier mijn probleem moest neerleggen.

Wie kan mij helpen?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

63 Reacties

Reputatie 5
Badge +11
Allereerst: Zijn modem en Mediabox XL met elkaar verbonden via een utp-kabel?
Zo ja -> deze kabel verwijderen en beide apparaten opnieuw opstarten.
Zo nee -> Klantenservice kan ook even kijken of er op je Connect Box de MAC Filtering op 'Deny List' staat (onder de Advanced Router Settings). Komt ook wel overeen met je symptomen.
Het modem en de Mediabox zijn niet met elkaar verbonden via een utp-kabel.

Zojuist met de klantenservice gesproken en die hebben de instelling veranderd van disable all naar Deny list.

Nu even afwachten of dit het verschil gaat maken? Alvast bedankt voor je snelle reactie!
Reputatie 6
Plaats eens schermprints van de status schermen van het modem.
.
.
Reputatie 3
Badge +2
Wil je ook even de statussen onder “Netwerk Status” plaatsen? (tabs Downstream en upstream)

Reputatie 6
Is het modem recent gereset? Wat is de uptime van het modem? Plaats ook de log die je onder netwerk historie vindt.
Reputatie 3
Badge +2
Die zien er eigenlijk prima uit! Kun je eens proberen om te kijken wat de modem doet als het niet werkt? Branden er dan bepaalde lampjes? Lost het automatisch op of doe je zelf iets? Het gebeurd eigenlijk heel vaak lees ik, kun je eens proberen om te kijken wat er gebeurd als je alle LAN kabels loshaalt? (WiFi boosters dus uit)
@ArChie.DVB

TijdPrioriteitOmschrijving2018-10-23 01:35:56.00criticalSYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=48:d3:43:ce:fb:33;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:90:50;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2018-10-23 01:35:56.004Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:ce:fb:33;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:90:50;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2018-10-23 01:36:18.00criticalSYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=48:d3:43:ce:fb:33;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:90:50;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2018-10-23 01:36:18.00Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:ce:fb:33;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:90:50;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2018-10-24 08:58:19.00criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:ce:fb:33;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:90:50;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2018-10-26 12:46:48.00Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:ce:fb:33;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:90:50;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2018-10-26 12:46:48.00criticalSYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=48:d3:43:ce:fb:33;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:90:50;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2018-10-26 12:46:48.00Let op!RCS Partial Service;CM-MAC=48:d3:43:ce:fb:33;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:90:50;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2018-10-26 12:46:48.00criticalSYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=48:d3:43:ce:fb:33;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:90:50;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2018-10-26 12:46:54.00Let op!Lost MDD Timeout;CM-MAC=48:d3:43:ce:fb:33;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:90:50;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2018-10-26 18:16:42.00criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:ce:fb:33;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:90:50;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2018-10-27 12:01:43.00noticeTLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=48:d3:43:ce:fb:33;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:90:50;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2018-10-27 21:21:06.00criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:ce:fb:33;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:90:50;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2018-10-29 17:40:06.00noticeDHCP Renew - lease parameters time zone-3600 modified;CM-MAC=48:d3:43:ce:fb:33;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:90:50;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2018-10-31 05:06:22.00criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:ce:fb:33;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:90:50;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2018-11-04 21:54:19.00noticeTLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=48:d3:43:ce:fb:33;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:90:50;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2018-11-05 15:35:25.00criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:ce:fb:33;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:90:50;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2018-11-08 10:06:20.00noticeTLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=48:d3:43:ce:fb:33;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:90:50;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
1970-01-01 00:01:37.00criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:ce:fb:33;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:90:50;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2018-11-10 19:47:26.00noticeTLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=48:d3:43:ce:fb:33;CMTS-MAC=00:01:5c:a0:90:50;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
@ArChie.DVB waar kan ik de uptime van het modem vinden?
@King006 zodra het dataverkeer wegvalt ga ik er op letten. Meestal herstelt het zich vanzelf, maar soms haal ik de stroom van het modem af en dan doet het modem het ook soms weer.
Reputatie 3
Badge +2
JeroenWest schreef:

@ArChie.DVB waar kan ik de uptime van het modem vinden?



Deze staat onder “Beheer” en dan “Informatie” boven Netwerk toegang.

@JeroenWest,

Dat is goed! Wil je dan ook eens proberen of je wel richting de modem kan en kan inloggen? Kun je dan eens controleren of er down en up kanalen weg zijn?
King006 schreef:


JeroenWest schreef:

@ArChie.DVB waar kan ik de uptime van het modem vinden?

Deze staat onder “Beheer” en dan “Informatie” boven Netwerk toegang.



Hier staat het volgende:
Beschikbaarheid: 0 days 21h:9m:43s
Netwerk toegang: Toegang tot internet
Reputatie 6
Op basis van de log zie ik dat er on onderstaande datums een herstart heeft plaatsgevonden:
27 oktober
4 november
8 november
10 november

Dat kan echter het gevolg zijn van een handmatige reset van het modem.

Uit de status informatie van het modem zijn geen aanwijzingen te halen dat het misgaat als gevolg van DOCSIS signaalproblemen. Hoe zit het met de IP configuratie van het modem? Is er sprake van IPv4 of is er ook sprake van IPv6?
ArChie.DVB schreef:

Op basis van de log zie ik dat er on onderstaande datums een herstart heeft plaatsgevonden:
27 oktober
4 november
8 november
10 november

Dat kan echter het gevolg zijn van een handmatige reset van het modem.

Uit de status informatie van het modem zijn geen aanwijzingen te halen dat het misgaat als gevolg van DOCSIS signaalproblemen. Hoe zit het met de IP configuratie van het modem? Is er sprake van IPv4 of is er ook sprake van IPv6?



Er is ook sprake van een IPv6.
Reputatie 6
Misschien zijn er anderen met een Arris Connectbox en ervaring met de IPv6 prestaties van dit modem. Ik lees hier en daar IPv6 en Ziggo nog geen probleemloos werkende combinatie zijn, dus hopelijk is er iemand die wat tips kan geven.
Reputatie 3
Badge +2
Daar kan ik je niet bij helpen, ik heb IPv6 namelijk laten deactiveren en ben teruggevallen op IPv4 ivm bridge mode.

Ik hoop dat er iemand met IPv6 aanwezig is, de kans is inderdaad groot dat dat een probleem geeft aangezien monteurs en modem wisselingen niets uithaalt.
Er kan gedoe zijn met IPv6.

Kwestie is eerst: heb je DS-Lite of Dual Stack firmware?

Hierbij plaatje 1 van DS-Lite, plaatje 2 van Dual Stack en voor de volledigheid plaatje3 van Ipv4-only

Wat heb je?
NB zelf heb ik geen ConnectBox!

Gr Han
hanh schreef:

Er kan gedoe zijn met IPv6.

Kwestie is eerst: heb je DS-Lite of Dual Stack firmware?

Hierbij plaatje 1 van DS-Lite, plaatje 2 van Dual Stack en voor de volledigheid plaatje3 van Ipv4-only

Wat heb je?
NB zelf heb ik geen ConnectBox!

Gr Han



Ik zie hetzelfde als de 1e bijlage. DS-Lite dus.
Right DS-Lite dus. Simpele vraag nu. Geen uitleg.
Kun je
www.ziggo.nl en www.google.com
allebei goed bereiken met een Web Browser?
hanh schreef:

Simpele vraag nu.
Kun je
www.ziggo.nl en www.google.com
allebei goed bereiken met een Web Browser?


Momenteel wel ja, maar nu heb ik geen problemen met het dataverkeer.
Ok. Nog steeds geen uitleg.
Hou het verschil tussen de bereikbaarheid van die sites in de gaten als er iets mis mocht gaan.
En laat het weten.

Nu is alles goed toch?
Duimen!

Gr Han
hanh schreef:

Ok. Nog steeds geen uitleg.
Hou het verschil tussen de bereikbaarheid van die sites in de gaten als er iets mis mocht gaan.
En laat het weten.

Nu is alles goed toch?
Duimen!

Gr Han



Momenteel lijken er even geen storingen te zijn! Hopelijk heeft de tip van@AlexHelpt geholpen!
Welke Tip? We willen natuurlijk graag weten hoe je oplossing eruit ziet.

Gr Han
hanh schreef:

Had je dan de MediaBox Xl verbonden met je Modem/Router en heb je dat opgeheven?
Het had gescheeld dit even te melden.



Nee die waren niet met elkaar verbonden.