EG1987

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Internetverbinding valt soms weg

Ik maak sinds enkele weken gebruik van Ziggo Internet Start, maar ik ondervind helaas problemen met mijn internetverbinding.

Af en toe valt de verbinding helemaal weg. De Connectbox wordt opnieuw opgestart (lampjes worden even groen). Het duurt ongeveer 3 minuten tot de verbinding volledig is hersteld. Soms zie ik zelfs de melding netwerk diagnose van de Connectbox verschijnen in mijn webbrowser.

Ik heb al een splitter geplaatst om wat demping te geven aan het signaal. Het powerlevel van de downstream lijkt nu in orde. Een kabel tussen de router en mijn computer helpt niet. Het gebeurt op alle devices.

Wat kan ik zelf nog doen om dit probleem op te lossen?

Ik heb foto's toegevoegd aan dit bericht van:

- Downstream
- Upstream
- Network log (met verschillende errors)
- Hoofdaansluiting
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi EG1987,

Je kunt hier zelf niets meer aan doen, je kunt het beste contact opnemen met Ziggo en vragen om een monteur. Die komt dan gelijk even het AOP/hoofdaansluiting netjes in orde maken/vervangen.

Groet,
Evert

Bekijk in context

33 Reacties 33
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi EG1987,

Je kunt hier zelf niets meer aan doen, je kunt het beste contact opnemen met Ziggo en vragen om een monteur. Die komt dan gelijk even het AOP/hoofdaansluiting netjes in orde maken/vervangen.

Groet,
Evert
Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes
Goedemorgen,

Volgens mij kun je verder zelf niets doen. Uit je logs (ik hoop dat het modem niet net opgestart is maar enige tijd aan was) lijken geen opvallende signaalproblemen, maar wel een T3 fout die kan wijzen op een korte onderbreking.
De logs:
* De up- en downstream signaalwaarden zijn uitstekend.
* Alle up- en downstream kanalen zijn aanwezig.

Je AOP is wel redelijk gedateerd, dat zou wel vervangen moeten worden, een relatie met de signaalwaarden zie ik echter niet.
Ik denk dat het probleem buiten de deur ligt, het kan bijvoorbeeld ruis of storing op het netwerk zijn veroorzaakt door slechte connectoren op de coax van bewoners die ook op dezelfde eindverdeler (straatkast) aangesloten zitten.
Hebben buren dezelfde ervaring met storingen?

Ik denk dat je de Servicedesk moet bellen of moet wachten op een van de moderatoren die op werkdagen langs komen.
Een monteur zal nodig zijn.

gr, Henno
EG1987
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hallo Evert en Henno,

Bedankt voor jullie reactie! Ik had zelf ook het vermoeden dat het probleem waarschijnlijk buiten de deur ligt. Dan ga ik toch maar even contact opnemen met de Servicedesk.

Groeten,
Erik
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi Erik,

Wil je het vervolg ook laten weten? 🙂
Ik ben namelijk benieuwd wat er allemaal vernieuwd/vervangen moet worden.

In ieder geval nog een fijne 2e paasdag!

Groeten!
EG1987
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hallo Evert,

Een monteur heeft zojuist de hoofdaansluiting vervangen, deze was inderdaad gedateerd en nodig aan vervanging toe. Tevens heb ik een nieuwe Connectbox gekregen. Mijn verbinding lijkt nu stabiel 🙂

Nogmaals, bedankt voor jullie reactie!

Groeten,
Erik
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi Erik,

Top! :smiley:

Geniet weer van je stabiele verbinding en mocht je toch weer problemen krijgen, dan weet je de community te vinden :blush:

Fijne avond nog verder!

Groet,
Evert
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Goed dat alles weer werkt. Dat het AOP aan vervanging toe was, was duidelijk. Maar wat was de reden van de monteur om ook de Connectbox te vervangen?
EG1987
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hallo Jan,

Na de vervanging van de AOP kon ik op één of andere manier geen WiFi-verbinding meer maken. De monteur heeft uiteindelijk toch maar een andere Connectbox aangesloten. Toen was het direct in orde.

Groeten,
Erik
Ruud T.

Level 1
  • 51Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Wij hebben ook al enkele dagen dat er 's avonds ineens een knipperlicht verbinding is.

Wie kan me vertellen waarom een modem zichzelf reset ?

En hoe kan ik chatten met de helpdesk, of bellen via 1200 als het modem steeds reset ? 🙂
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Ruud T.
Welk modem heeft u? Een modem reset zich, in het algemeen, als de verbinding op een of andere manier met Ziggo verbroken wordt. Dat kan een externe oorzaak hebben, maar ook de modem kan defect zijn.
Ruud T.

Level 1
  • 51Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Een connectbox (?)

Enkele weken geleden hadden we dat de verbinding steeds elke dag wegviel.
Toen ging het weer goed en nu zondagavond half 8, weg/terug/weg/terug
Zo ook maandagavond half 8.
Gisteravond om 8 uur weg/terug/weg/terug en zo tot zeker half 11.
Toen leek het dat het weer werkte, maar vanmorgen was het weer naadje. (of nog steeds, kan ook).

Verschillende keren het modem uit en aan gezet, 5Ghz er uit gegooid, maar niks helpt.
Ander stopcontact geprobeerd. Niks, nada, noppes.

Helpdesk vanmorgen gebeld. Die hebben het modem gereset en nu moet ik van middag eerst kijken wat hij nu doet. Anders even terugbellen. (en weer een dag zonder internet).

Als het probleem er vanavond nog is en ik krijg GEEN nieuw modem, dan hoéf ik ook geen nieuw modem meer, dan ga ik naar KPN. Ik ben dit zo zat.

Wij hebben internetradio. Elke keer het wegvallen van die zender begint te irriteren. We hebben nu maar weer de gewone radio aangezet.
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Ruud T.
Kunt u een screenshot maken van de down- en upstreamwaardes die u in uw modem ziet. Ook een foto van uw AOP kan mogelijk van belang zijn om de situatie goed te beoordelen.
Ruud T.

Level 1
  • 51Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Kan wel, maar dan pas vanavond.

AOP ????
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
AOP = Abonnee Overname Punt. Dat is de aansluiting op uw groene kabel, meestal in de meterkast.
Ruud T.

Level 1
  • 51Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Hier alvast het AOP.

Vanaf dat ik thuiskwam en internet instelde, doet alles het weer.
Ben benieuwd hoe het zometeen rond half acht is.
Het gekke is, alleen het witte streepje brand, niet de groene icoontjes.

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Ruud T.
Als de Connectbox normaal in bedrijf is, zonder storingen, brandt alleen het witte power lampje. Ik ben benieuwd naar de down en upstreamwaardes. Dit AOP ken ik niet, maar wordt door anderen misschien herkend.
Ruud T.

Level 1
  • 51Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Ik kom momenteel het modem niet meer in ?????
(http://192.168.178.1)

"als dan na een poosje alle drie de groene lampjes uit zijn is het modem op stoom"
Kijk, zo leer je nog eens wat. Nu nog proberen te onthouden. 😉

Dus waarschijnlijk morgenavond de up en downstream.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Die up- en downstream waardes zijn inderdaad goed om te weten! Je AOP is zo te zien een AOP uit voormalig UPC gebied en al een aantal jaartjes oud. Of het tijd is om die te vervangen, durf ik niet te zeggen, maar als er een monteur bij jou moet zijn, zal hij sowieso dit AOP gaan vervangen.

Maar wellicht geven de up en downstream een helder beeld wat er mis is 🙂
Ruud T.

Level 1
  • 51Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Ik denk niet dat die hoog zullen zijn, ik heb maar een 20mb verbinding. 😉

Uitgelicht topic