Vraag

Internetverbinding valt regelmatig weg - DNS probleem op Arris Connectbox?



Toon eerste bericht

34 Reacties

Vraag me af als die connectbox nu wel echt goede modem/routers zijn want die verbindingen zijn niet echt optimaal (weg vale en of geen verbinding met internet)
ben al heel lang al klant up/ziggo heb afgelopen jaren altijd router achter modem gehad zonder eenig probleem maar relatie met deze systemen router/modem is na mijn mening niet echt een heel goede huwelijk.
Reputatie 4
Badge +1
ice0angel schreef:

Vraag me af als die connectbox nu wel echt goede modem/routers zijn want die verbindingen zijn niet echt optimaal (weg vale en of geen verbinding met internet)
ben al heel lang al klant up/ziggo heb afgelopen jaren altijd router achter modem gehad zonder eenig probleem maar relatie met deze systemen router/modem is na mijn mening niet echt een heel goede huwelijk.




Neen natuurlijk niet en dat kan men overal o.a. hier in forum lezen. Webzoeken met duckduckgo.com https://duckduckgo.com/html/?q=problemen%20met%20ziggo%20connectbox

Ze voldoen maar net voor simpele zaken.
That's it

Probleem hoeft niet (alleen) door connectbox veroorzaakt te worden overigens.
Mark Ziggo schreef:

Heb je op één apparaat ook voor langere tijd alternatieve DNS server ingesteld? Weten we zeker dat daarmee de problemen permanent zijn opgelost of heb je als test eventjes andere DNS servers ingesteld en daarna weer terug naar standaard?


Ik heb mijn PC voor lange tijd (uren) op alternatieve DNS server ingesteld en alles blijft perfect werken. Ook als ik mijn PC de volgende dag opnieuw opstart werkt alles nog steeds. Ik weet zeker dat problemen permanent zijn opgelost met alternatieve DNS.

Toch wil ik graag een oplossing waarbij ik niet voor ieder apparaat een alternatieve DNS server hoef op te geven.
@PaulAben
Je begrijpt dat ik verder niks voor je kan betekenen.
Die: 192.168.178.1 DNS Server, die een systeem van de ConnectBox DHCP krijgt, lijkt raar te doen. Een interessante observatie, maar geen oplossing. Die heb ik niet. Mark is aan zet.
Sterkte ermee,
Han
Reputatie 7
@PaulAben, ik heb momenteel ook geen oplossing voor je. Helaas nog geen reactie vanuit de ontwikkelaars mbt dit probleem.

We kunnen proberen of een IPv4 only profiel de problemen oplost (ipv je huidige IPv6 DS-Lite)? Dat is niet zo zeer een oplossing, maar meer een work-around.
@Mark Ziggo
Als je zin hebt. Anne H is al bezig hiermee.
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/sinds-connectbox-soms-trage-reactie-bij-benaderen-van-websites-zonder-ipv6-gaat-het-goed-36362
Is Dual Stack. Op zich lastig te vergelijken met dit.
Verder net zo idioot. Misschien ook een DNS probleem.
Or something completely different.
Han
Reputatie 7
Ik moet vaker posten dat ik nog geen reactie heb van een derde partij, prompt heb ik een reactie binnen!

Ze hebben dit exacte probleem kunnen reproduceren en er is een ticket voor aangemaakt om de oorzaak verder te onderzoeken.
Of het samenhangt met dat andere topic durf ik zo niet te zeggen, geen reactie vs. trage reactie lijkt toch echt wat anders... Maar wie weet.
@Mark Ziggo
Hallo Mark,

Goed om te horen dat ze dit exacte probleem hebben kunnen reproduceren. Zijn er inmiddels updates over de oorzaak en een oplossing?

Groeten,

Paul
Reputatie 7
Helaas nog geen nieuws, er wordt aan gewerkt. Mocht je intussen een alternatieve oplossing willen kun je op je apparatuur alternatieve DNS servers instellen. Ik kan je modem eventueel ook omzetten naar IPv4 only, alleen weet ik niet of dit probleem daarmee ook wordt opgelost (is niet getest).

Reageer