Beantwoord

Internetverbinding valt regelmatig weg - DNS probleem op Arris Connectbox?

• 4 januari 2019
  • 58 Reacties
  • 4943x Bekeken

Toon eerste bericht

58 Reacties

Reputatie 3
Badge
Vraag me af als die connectbox nu wel echt goede modem/routers zijn want die verbindingen zijn niet echt optimaal (weg vale en of geen verbinding met internet)
ben al heel lang al klant up/ziggo heb afgelopen jaren altijd router achter modem gehad zonder eenig probleem maar relatie met deze systemen router/modem is na mijn mening niet echt een heel goede huwelijk.
Reputatie 4
Badge +2
Vraag me af als die connectbox nu wel echt goede modem/routers zijn want die verbindingen zijn niet echt optimaal (weg vale en of geen verbinding met internet)
ben al heel lang al klant up/ziggo heb afgelopen jaren altijd router achter modem gehad zonder eenig probleem maar relatie met deze systemen router/modem is na mijn mening niet echt een heel goede huwelijk.

Neen natuurlijk niet en dat kan men overal o.a. hier in forum lezen. Webzoeken met duckduckgo.com https://duckduckgo.com/html/?q=problemen%20met%20ziggo%20connectbox

Ze voldoen maar net voor simpele zaken.
That's it

Probleem hoeft niet (alleen) door connectbox veroorzaakt te worden overigens.
Heb je op één apparaat ook voor langere tijd alternatieve DNS server ingesteld? Weten we zeker dat daarmee de problemen permanent zijn opgelost of heb je als test eventjes andere DNS servers ingesteld en daarna weer terug naar standaard?

Ik heb mijn PC voor lange tijd (uren) op alternatieve DNS server ingesteld en alles blijft perfect werken. Ook als ik mijn PC de volgende dag opnieuw opstart werkt alles nog steeds. Ik weet zeker dat problemen permanent zijn opgelost met alternatieve DNS.

Toch wil ik graag een oplossing waarbij ik niet voor ieder apparaat een alternatieve DNS server hoef op te geven.
@PaulAben
Je begrijpt dat ik verder niks voor je kan betekenen.
Die: 192.168.178.1 DNS Server, die een systeem van de ConnectBox DHCP krijgt, lijkt raar te doen. Een interessante observatie, maar geen oplossing. Die heb ik niet. Mark is aan zet.
Sterkte ermee,
Han
Reputatie 7
@PaulAben, ik heb momenteel ook geen oplossing voor je. Helaas nog geen reactie vanuit de ontwikkelaars mbt dit probleem.

We kunnen proberen of een IPv4 only profiel de problemen oplost (ipv je huidige IPv6 DS-Lite)? Dat is niet zo zeer een oplossing, maar meer een work-around.
@Mark Ziggo
Als je zin hebt. Anne H is al bezig hiermee.
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/sinds-connectbox-soms-trage-reactie-bij-benaderen-van-websites-zonder-ipv6-gaat-het-goed-36362
Is Dual Stack. Op zich lastig te vergelijken met dit.
Verder net zo idioot. Misschien ook een DNS probleem.
Or something completely different.
Han
Reputatie 7
Ik moet vaker posten dat ik nog geen reactie heb van een derde partij, prompt heb ik een reactie binnen!

Ze hebben dit exacte probleem kunnen reproduceren en er is een ticket voor aangemaakt om de oorzaak verder te onderzoeken.
Of het samenhangt met dat andere topic durf ik zo niet te zeggen, geen reactie vs. trage reactie lijkt toch echt wat anders... Maar wie weet.
@Mark Ziggo
Hallo Mark,

Goed om te horen dat ze dit exacte probleem hebben kunnen reproduceren. Zijn er inmiddels updates over de oorzaak en een oplossing?

Groeten,

Paul
Reputatie 7
Helaas nog geen nieuws, er wordt aan gewerkt. Mocht je intussen een alternatieve oplossing willen kun je op je apparatuur alternatieve DNS servers instellen. Ik kan je modem eventueel ook omzetten naar IPv4 only, alleen weet ik niet of dit probleem daarmee ook wordt opgelost (is niet getest).
@Mark Ziggo
Hallo Mark,

Ik heb er al een tijdje niets meer over gehoord. Wordt hier nog steeds actief aan gewerkt? En verwacht je dat ze dit kunnen oplossen?

Groeten,

Paul
Reputatie 7
Hi Paul,

Het ticket staat nog open, status "Problem accepted - Under review". Maar omdat er meerdere workarounds zijn (modem opnieuw opstarten of alternatieve DNS server instellen) is de prioriteit niet heel hoog. Ik weet niet op welke termijn dit opgelost zal worden, maar ik verwacht wel dat dit op te lossen is aangezien de oorzaak al aangetoond is.
@Mark Ziggo
Hallo Mark,

Aangezien het nogal lang duurt om dit probleem op te lossen, wil ik jullie verzoeken om mijn modem om te zetten naar IPv4 only.

Alvast bedankt.

Groeten,

Paul
Reputatie 4
Badge +2
@Mark ZiggoHallo Mark,

Aangezien het nogal lang duurt om dit probleem op te lossen, wil ik jullie verzoeken om mijn modem om te zetten naar IPv4 only.

Alvast bedankt.

Groeten,

Paul

Jammer.

Wel handig als Ziggo support tenminste de status en updates daarover aan hun klanten zoals jij Paul maar ook forum lezers hier toch op de hoogte houd.

Vooral als er wel een echt werkend oplossing komt, of eigenlijk erger de echt werkende oplossing ( dus wel ipv6 mogelijkheden) geheel niet meer gaat komen voor een langere x tijd.
Reputatie 7
Ik heb geen nieuwe updates helaas.

Bij dezen voor je aangevraagd, het modem zal uit zichzelf resetten zodra de order verwerkt is. Ik ben benieuwd of daarmee het probleem ook opgelost is, dat durf ik niet te voorspellen.
Reputatie 4
Badge +2
Ik heb geen nieuwe updates helaas.

Hallo @Mark Ziggo.

Goed om te lezen dat de leverancier het in ieder geval heeft bevestigd. Maar.. het valt me wel op dat het lang duurt voordat het probleem verholpen is.. al wat het alleen maar in testomstandigheden. En dat er een workaround is... het is ronduit vervelend om alternatieve DNS settings op al je devices in te voeren, helemaal als dit mobiele devices zijn! Ik moet er toch niet aan denken dat ik mijn werk-laptop elke dag handmatig moet herconfigeren.

Er bekruipt me een gevoel dat de connectbox, de arris variant, VEEL kuren heeft. (10% udp verkeer valt weg, DNS problemen van dit topic, werkt niet samen met Sonos door verkeerde ethernetafhandeling, etc)

Ik kan me toch haast niet voorstellen dat Ziggo voor lange termijn vast wil houden aan dit product. Wat is de tijdslijn die Ziggo heeft voor de volgende standaard modem?
Reputatie 4
Badge +2
@Jbr67
Ik kan me toch haast niet voorstellen dat Ziggo voor lange termijn vast wil houden aan dit product. Wat is de tijdslijn die Ziggo heeft voor de volgende standaard modem?

Daar kunnen heel veel redenen voor zijn , beteiligung of (mede) eigenaar zijn / worden fabrikant al dan niet via (familie) moeder of zuster bedrijf zoals bij de meen ik WIFI booster. Of was het nu de powerline... na zoiets dus

Of gewoon geld toe krijgen? 😉 haha

Verder het type toegang en mogelijkheden die Ziggo support en medewerkers met dit modem zelf hebben en derden juist niet (hopen we).

Frustrerend zijn zulk soort zaken wel.
ER zijn er een aantal, waarbij e.a. beter kan al was het maar de klant beter en meer correct voorlichten daarmee kan men al e.a. aan ellende als mail kwijtraken en/of sperrung voor een groot deel voorkomen, zonder dat dit enig nadeel voor Ziggo hoeft te hebben.
Reputatie 4
Badge +2
@Jbr67

Ik kan me toch haast niet voorstellen dat Ziggo voor lange termijn vast wil houden aan dit product. Wat is de tijdslijn die Ziggo heeft voor de volgende standaard modem?Daar kunnen heel veel redenen voor zijn , beteiligung of (mede) eigenaar zijn / worden fabrikant al dan niet via (familie) moeder of zuster bedrijf zoals bij de meen ik WIFI booster. Of was het nu de powerline... na zoiets dus

Of gewoon geld toe krijgen? 😉 haha

Verder het type toegang en mogelijkheden die Ziggo support en medewerkers met dit modem zelf hebben en derden juist niet (hopen we).

Frustrerend zijn zulk soort zaken wel.
ER zijn er een aantal, waarbij e.a. beter kan al was het maar de klant beter en meer correct voorlichten daarmee kan men al e.a. aan ellende als mail kwijtraken en/of sperrung voor een groot deel voorkomen, zonder dat dit enig nadeel voor Ziggo hoeft te hebben.

Geld speelt ongetwijfeld de grootste rol. Maar, dit lijkt een device dat wel erg veel problemen geeft... ik zal eens kijken of ik n verzameltopic kan maken.....

Uiteindelijk is het een kwestie van doel ...... waarvoor is je bedrijf?
a. Wil je een goed produkt ( internet- tv en telefonie en internet) leveren en daar dan geld mee verdienen
b. Geld verdienen en hoe je dat doet is maar n afgeleide

Vaak zie je dat het met a begint maar het uiteindelijk b wordt (zeker na n beursgang)
Reputatie 4
Badge +2

Geld speelt ongetwijfeld de grootste rol. Maar, dit lijkt een device dat wel erg veel problemen geeft... ik zal eens kijken of ik n verzameltopic kan maken.....

Uiteindelijk is het een kwestie van doel ...... waarvoor is je bedrijf?
a. Wil je een goed produkt ( internet- tv en telefonie en internet) leveren en daar dan geld mee verdienen
b. Geld verdienen en hoe je dat doet is maar n afgeleide

Vaak zie je dat het met a begint maar het uiteindelijk b wordt (zeker na n beursgang)

Ja helaas na dat soort zaken al beursgang of overname door een investerings club(je)
Daarna is alles opgepoetst houden dus zoveel snel en goedkoop mogelijk meer en meer, bezuinigen waar het maar kan enz.

Hier in dld ook goede techniek bedrijven dan overgenomen door een grotere en/of investeerder zoveel mensen eruit en de kwaliteit service en kennis gelijk gekelderd.

Kan ook goed gaan of dringend nodig zijn e.a. te reorganiseren maar toch.
Reputatie 7
Op dit moment heb ik nog geen signalen gekregen dat we niet verder zouden gaan met de huidige Connectboxen (Arris/Compal). Nieuwe apparatuur staat wel aan de horizon, maar daarvan is nog geen planning bekend.
@Mark Ziggo is er ondertussen al een oplossing voor dit probleem?
Ik heb dit probleem ook met de connectbox ip6 firmware. Is het al duidelijk of de ip4 firmware het probleem oplost?
Welke IPv6 Firmware? DS-Lite of Full Dual Stack?
Het probleem hier heeft op zich niks met wel/niet IPv6 te maken.

Test welke IPv6 Firmware je hebt.
Kijk bij Geavanceerde instellingen>Beveiliging.
Staat Port Fowarding in het lijstje zoals in bijgaand plaatje?
Zo ja: dan heb je Full Dual Stack.
Zo nee: dan heb je DS-Lite. Die moet door IPv4 Firmware worden vervangen als je Port Forwarding nodig hebt.

Wat is het?
Er staat de IPv6 lite firmware op. Maar mijn vraag is of het DNS probleem wordt opgelost door de IPv4 firmware. En ja ik snap dat het niks met DNS te maken heeft Maar hierboven wordt gesuggereerd dat het mogelijk een workaround is. Mijn vraag is werkt deze workaround.
Ook bij IPv4 Firmware krijg je DNS servers van Ziggo.
Als dat je niet bevalt, dan
  1. ofwel andere IPv4 DHCP Server gaan gebruiken
  2. ofwel ConnectBox in Bridge en eigen Router aansluiten
Ik doe 1, omdat ik IPv6 Dual Stack (geen DS-Lite dus) niet kwijt wil.
Het gaat er niet om dat de DNS van ziggo komt dat maakt mij niet uit. Het probleem is meer dat deze soms niet werkt en het modem opnieuw opgestart moet worden. En ja ik weet dat er alternatieven zijn Maar dat zou niet nodig moeten zijn.....

Reageer