Beantwoord

Internetverbinding valt regelmatig weg

  • 10 oktober 2019
  • 11 Reacties
  • 133x Bekeken

Goedenavond, helaas valt sinds een week mijn internetverbinding (kabel en draadloos) regelmatig uit. Ik krijg een loss of sync error in de logs te zien. En de Power waardes lijken wat hoog? Iemand ideeën of dit normaal is?

icon

Best beantwoord door Be rt 11 oktober 2019, 20:51

Kun je eens proberen om de stekker met het rode randje maximaal over de aansluiting van het modem heen te schuiven?
Hij lijkt verder te kunnen. @slootsl
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

11 Reacties

ja die zijn flink hoog. Ik citeer @Michael Ziggo hierboven:
Voor de DS- US-waarden geldt:
DS Power: tussen de -8 en 11 dBmV (het liefst zo dicht mogelijk bij de 0dBmV)
SNR: >33 dB

US Power: < 51 dBmV
SNR: >25 dB

Jij gaat af en toe over de 11.

Ik zelf ook trouwens... en mis ook nog eens een downstream op 16. Ook niet helemaal zoals het hoort...

Reputatie 7
Badge +35
@slootsl Heb je het modem achter een versterker hangen?
Ik vermoed van wel, gezien je hoge downstream en lage upstream waarden.

Zo ja, de huidige aansluitstandaard is een POA-01 op het AOP en één uitgang naar de versterker en één uitgang naar het modem.
Mocht je geen POA-01 splitter hebben kan die door Ziggo toegezonden worden.
Op deze manier ben ik ook van de problemen met de TC7210 afgekomen.

De TC7210 kan trouwens zonder problemen tot +14 downstream, zonder problemen te ervaren. +11 is de grens om actie te gaan ondernemen om bij fluctuaties geen problemen te ervaren.
@Be rt dank voor je reactie. Ik heb zelf geen versterker, maar woon in een appartementencomplex en recent heeft Ziggo werkzaamheden verricht in de wijk, zou dat de oorzaak kunnen zijn van het versterkte signaal? En door het gebruik van een splitter kan ik dus eigenlijk het signaal afzwakken waardoor het dichterbij 0 DbmV komt en er minder fluctuaties optreden?
Reputatie 7
Badge +35
@slootsl Zomaar een splitter ertussen zetten zal waarschijnlijk niet het gewenste effect hebben, omdat je signaalwaarden nog flink binnen de mogelijkheden zitten die je modem aankan.

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt?
Reputatie 7
Jullie wonen zo te zien in een gebied waar de signaalsterkte in de wijk is afgeregeld op het gebruik van een UMU-1006T splitter op het AOP. Die splitter zorgt voor een demping van 10 dB op de data aansluiting voor het modem waardoor de signaalsterkte voor de downstream kanalen richting de optimale waarden gaan. Voor de upstream kanalen geldt dat de demping van die splitter slechts 1 dB is waardoor ook de benodigde zend signaalsterkte van het modem voor de upstream kanalen mooi laag blijft. Dit in tegenstelling tot de nieuwe splitters die allemaal zorgen voor een hogere signaalsterkte op de upstream kanalen.

Hierbij de foto. Kunnen deze waardes de wegvallende verbinding en Loss of sync error verklaren?
Reputatie 7
Badge +35
Kun je eens proberen om de stekker met het rode randje maximaal over de aansluiting van het modem heen te schuiven?
Hij lijkt verder te kunnen. @slootsl
Reputatie 3
Badge +6
Ziet er netjes uit. Je kan eens de POA-01 proberen op het AOP. Dat zal het signaal wat dempen.
Dank @Be rt, door jouw opmerking over ‘stekker met het rode randje’ kwam ik erachter dat de kabel twee dezelfde uiteinden heeft (rood) terwijl de ene kant rood en andere kant groen behoort te zijn (zie foto). Ik heb dus al jaren de verkeerde stekker gebruikt, heeft wel altijd prima gewerkt maar zorgt denk ik wel voor fluctuaties. Heb deze nu vervangen door rood/groen en de verbinding is weer stabiel.
Reputatie 7
Badge +35
@slootsl TOP, dank voor je update, hier kunnen anderen mogelijk ook weer verder mee.
Veel internetplezier gewenst.☺
Reputatie 3
Badge +6
Dank @Be rt, door jouw opmerking over ‘stekker met het rode randje’ kwam ik erachter dat de kabel twee dezelfde uiteinden heeft (rood) terwijl de ene kant rood en andere kant groen behoort te zijn (zie foto). Ik heb dus al jaren de verkeerde stekker gebruikt, heeft wel altijd prima gewerkt maar zorgt denk ik wel voor fluctuaties. Heb deze nu vervangen door rood/groen en de verbinding is weer stabiel.
Scherp gezien @Be rt 👍