Piet47

Level 3
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Internetradio stopt na installeren Connect Box

Sinds december heb ik een Pioneer HM76D micro system. Speelde probleemloos bekabeld en draadloos internetradio. In januari had ik wat problemen met het bereik van ipad en smartphone dus contact opgenomen met Ziggo. Omdat mijn modem Cisco EPC3925 verouderd zou zijn werd voorgesteld een nieuw modem toe te sturen. Dus nieuwe Connect Box geactiveerd en sindsdien heb ik problemen met internetradio van de Pioneer. Stopt 4 tot 5 keer per dag met spelen en na stoppen en starten van de zender speelt hij weer door. Bedraad of draadloos maakt geen verschil. Andere zender maakt geen verschil. AP ertussen maakt geen verschil. Via TuneIn app en Chromecast streamen maakt geen verschil.
Toen systeem opgepakt en bij mijn zoon thuis aangesloten op een Cisco EPC3928.
Heeft 2 dagen en nachten probleemloos internetradio afgespeeld zonder te stoppen.
Dus probleem getackeld dacht ik. Ik wil ook zo’n Cisco modem.
Niet mogelijk zegt Ziggo. Wij hebben geen invloed op welk modem u toegestuurd krijgt. U krijgt altijd het nieuwste type, dus weer een Connect Box. Ik vind dit zo raar. Oplossing ligt voor het oprapen, maar Ziggo werkt er niet aan mee.
Heeft iemand nog suggesties, voordat ik naar een andere provider ga.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Ik denk steeds meer aan een signaalprobleem als oorzaak Piet47. Ik heb thuis namelijk ook een Connectbox en luister regelmatig naar radiostations via TuneIn over mijn Sonos speakers, maar daarbij heb ik nooit last van het probleem wat jij schetst. Vandaag heb ik op kantoor op mijn telefoon de TuneIn app geïnstalleerd en ik luister al de hele dag naar dezelfde radiozender zonder onderbrekingen.

Het ligt dus niet aan de Pioneer, zoals je met je telefoon thuis hebt bewezen en ik kan ook het modem niet als schuldige aanwijzen. Dan blijft het signaal over en daarvoor zou ik een monteur langs willen sturen.
Let wel, ook voor een monteur is dit een lastig probleem om te onderzoeken. Omdat het maar zo sporadisch optreedt zal hij buiten die paar momenten waarschijnlijk geen afwijkingen kunnen meten in het signaal, maar misschien ook wel. Wie weet...

We hebben elkaar zojuist gesproken aan de telefoon, ik ben benieuwd naar de conclusies van de monteur maandag!

Bekijk in context

24 Reacties 24
Jbr67

Level 11
  • 524Posts
  • 7Oplossingen
  • 124Likes
Nog geen reactie zie ik? Het valt me op dat er veel stabiliteitsproblemen zijn met die connectbox (bijna altijd gerelateerd aan ds-lite). Je kunt ziggo vragen om je profiel en de firmware in je router op ipv4 only te zetten. Omzwaaien naar een andere ISP met wel een goed modem+router is ook een optie.

Ps. Geen invloed op het modem wat je opgestuurd krijgt in je reinste flauwekul/smoesje. Ze hebben juist alle controle op welk modem je mag aansluiten en doen er echt alles aan om dat zo te houden!!!!
Piet47
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Bedankt voor je reactie Jbr67. Ik lees o.a. dat er is beknibbeld op het nogal dure geheugen in de Connect Box.
Vanmorgen stopte de internetradio niet ineens, maar ging haperen. Eerst korte en daarna steeds langere haperingen, totdat hij er mee stopte. Lijkt dit niet op een buffer/ geheugen probleem?
Jbr67

Level 11
  • 524Posts
  • 7Oplossingen
  • 124Likes
Piet47 wrote:
Bedankt voor je reactie Jbr67. Ik lees o.a. dat er is beknibbeld op het nogal dure geheugen in de Connect Box.
Vanmorgen stopte de internetradio niet ineens, maar ging haperen. Eerst korte en daarna steeds langere haperingen, totdat hij er mee stopte. Lijkt dit niet op een buffer/ geheugen probleem?

Ah, jazekers, dat zou een logische verklaring kunnen zijn! De pest is dat je waarschijnlijk dat soort details niet kunt zien .... Ik zou toch echt vasthouden aan een ander modem...
Zpiep

Level 1
  • 725Posts
  • 3Oplossingen
  • 65Likes
Hetzelfde dus uiten van probleem kan ook door overbelasting dienst die men voor ds-lite gebruikt.

Dat van op ipv4 only laten zetten is dus puur workarround en geen oplossen werkelijk oorzaak, heeft u geen IOT of ander IPv6 ambities in near future is zo een workarround niet erg en aan te bevelen.
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Hi Piet, welkom op onze Community. Wat een naar probleem met je Pioneer systeem zeg, hopelijk kunnen we achterhalen waar dit misloopt in de Arris Connectbox.

Ik kan in ieder geval onthullen dat het niets met DS-Lite te maken heeft. Niet te snel met het vingertje wijzen hè jongens? :wink:
Jouw modem heeft namelijk een Full-DS profiel met een eigen IPv4 én IPv6 adres.

Maar wat veroorzaakt dit probleem dan wel? Laten we eerst meer info verzamelen.
Ondersteunt de Pioneer überhaupt IPv6? Check in het modem welk(e) ip-adres(sen) wordt/worden toegekend aan de Pioneer.
Hebben alle andere apps ook last van onderbrekingen of speelt het specifiek op TuneIn en Chromecast?
Jbr67

Level 11
  • 524Posts
  • 7Oplossingen
  • 124Likes
Mark Ziggo wrote:
Ik kan in ieder geval onthullen dat het niets met DS-Lite te maken heeft. Niet te snel met het vingertje wijzen hè jongens? :wink:


ok, fair enough. :wink:

Ik vroeg me nog af Piet47 ... maakt het nog uit welk internetradiostation? Of gaat het om specifieke tijdstippen bijvoorbeeld? Zit er iets van een patroon in?
Piet47
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
@Mark Ziggo,

Fijn dat je dit oppakt.
Ik zie alleen deze regel van Mijn Pioneer bij Verbonden apparaten:
Pioneer X-HM76D 00:09:B0:ED:06:9E 192.168.178.19/24 100 Ethernet
Andere apps, zoals Spotify, Deezer, Amazon Music heb je vaak een premium account voor nodig. Deze gebruik ik dus niet.
Eigen muziek streamen vanaf smartphone met DTS Play-Fi werkt goed.

@Jbr67: Station maakt niet uit, bedraad of draadloos maakt niet uit. Ik heb geen patroon kunnen ontdekken. Soms al na een uurtje en soms gaat het een halve dag goed. Gisteren dacht ik dat ik de oplossing had. Via Wifi op 2,4 GHz band i.p.v. 5 GHz. Maar laat in de middag was het ineens weer stil. Heb hem nu maar weer op Ethernet gezet. Dat is toch het meest betrouwbaar.
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Okay, er schiet me nog niet direct iets te binnen maar we ploegen gewoon door.

Hoe loopt een TuneIn stream als je die afspeelt op bijvoorbeeld je telefoon of op een PC? Heeft TuneIn op die apparaten hetzelfde probleem of loopt het daar wel soepel?
En ik zou toch meer willen weten van de andere apps, voor Spotify en Deezer kun je gratis een account aanmaken. Zij het met beperkte mogelijkheden/reclame, maargoed.
Piet47
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Via de TuneIn app op mijn telefoon en vervolgens via Chromecast streamen naar de Pioneer stopte hij ook. Ik weet niet hoe dit dan technisch gaat en of je daar dan conclusies uit kunt trekken. Ik zal de komende dagen via de TuneIn app op de telefoon blijven luisteren. Het resultaat hoor je dan Mark.
ik heb wel een basis account op Spotify, maar om Spotify op de Pioneer te kunnen gebruiken moet ik een Premium account hebben. Ga nog wel wat proberen met de andere apps.
Piet47
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Mark Ziggo Vandaag met de TuneIn app op de telefoon naar internetradio geluisterd. 3 x stopte hij er mee. Daarna via de Stingray music app op de telefoon geluisterd en ook daar is hij gestopt. Voor mij is het nu wel duidelijk dat het probleem niet in de Pioneer zit, maar in het netwerk / Connect Box.
Hoeveel meer bewijs wil je?

  • De problemen begonnen na het activeren van de Connect Box
  • Achter een Cisco EPC3926 bij mijn zoon thuis heeft de Pioneer 2 dagen probleemloos gespeeld.
  • Ook internetradio via de telefoon geeft dezelfde problemen.

Niet voor jou persoonlijk bedoeld Mark, maar “KOM OP ZIGGO, LOS DIT OP!!!”
Heb ook geen zin meer om zoals jij zegt door te ploegen om een oplossing te vinden. Het kan niet de bedoeling zijn dat ik voor mijn geld een portie stress terugkrijg.
Zpiep

Level 1
  • 725Posts
  • 3Oplossingen
  • 65Likes
Test e.a. goed en log en bewaar screenprints

http://conn.internet.nl/connection/


Hier ook en dan op hamburgertje klikken voor meer info
http://ipv6-test.com/

en dan daar ook speed en ping test geelijk ven doen naar meerdere lokaties.

Dan weet je misschien wat meer.

Soms even kijken hoe je pc / browser / netwerkadapter enz is ingesteld en wat spelen met zoveel mogelijk config settings ook die van modem/router geven gewoon soms inzicht in e.a.


Let wel is geen oplossing maar meten is weten, en indien er wat uitkomt heb je e.a. in de hand om bij Ziggo aan de slag te gaan. (je weet dan zelf ook meer over de mogelijkheden van je aansluiting dus tijd is nooit verloren vind ik)
Jbr67

Level 11
  • 524Posts
  • 7Oplossingen
  • 124Likes
Piet47 wrote:
Mark Ziggo Vandaag met de TuneIn app op de telefoon naar internetradio geluisterd. 3 x stopte hij er mee. Daarna via de Stingray music app op de telefoon geluisterd en ook daar is hij gestopt. Voor mij is het nu wel duidelijk dat het probleem niet in de Pioneer zit, maar in het netwerk / Connect Box.
Hoeveel meer bewijs wil je?

  • De problemen begonnen na het activeren van de Connect Box
  • Achter een Cisco EPC3926 bij mijn zoon thuis heeft de Pioneer 2 dagen probleemloos gespeeld.
  • Ook internetradio via de telefoon geeft dezelfde problemen.
Niet voor jou persoonlijk bedoeld Mark, maar “KOM OP ZIGGO, LOS DIT OP!!!”
Heb ook geen zin meer om zoals jij zegt door te ploegen om een oplossing te vinden. Het kan niet de bedoeling zijn dat ik voor mijn geld een portie stress terugkrijg.


Nou, ik vind dat de oorzaak van het probleem meer dan duidelijk is Piet47 . Mijn insziens heb je overtuigend bewezen dat het modem de boosdoener is. Knap werk! Daar mag ziggo je dankbaar voor zijn!
Dus idd “KOM OP ZIGGO, LOS DIT OP!!!”

#mompeltnogietsovergoedkopeapparatuurdoorziggo
Zpiep

Level 1
  • 725Posts
  • 3Oplossingen
  • 65Likes
YUp maar met mer handvaste docu logs en infos zoals bij deze tests heb je nog meer in de hand.
En zal men mogelijk indien het bijv toch nog ipv4 ... ipv6 vertaalslag is ergens op de route een workarround i.p.v. werkelijke oorzaak verhelpen kiezen. (buffering in geheugen op de boxen)

https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/internetradio-stopt-na-installeren-connect-box-37319#post372316

Heb je alles wat je in huis hebt al een reset gegeven, niet dat er ergens oude netwerkzaken in cache of settings staan, en een onnodig padje gaat, met meer kans op fouten
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Ik denk steeds meer aan een signaalprobleem als oorzaak Piet47. Ik heb thuis namelijk ook een Connectbox en luister regelmatig naar radiostations via TuneIn over mijn Sonos speakers, maar daarbij heb ik nooit last van het probleem wat jij schetst. Vandaag heb ik op kantoor op mijn telefoon de TuneIn app geïnstalleerd en ik luister al de hele dag naar dezelfde radiozender zonder onderbrekingen.

Het ligt dus niet aan de Pioneer, zoals je met je telefoon thuis hebt bewezen en ik kan ook het modem niet als schuldige aanwijzen. Dan blijft het signaal over en daarvoor zou ik een monteur langs willen sturen.
Let wel, ook voor een monteur is dit een lastig probleem om te onderzoeken. Omdat het maar zo sporadisch optreedt zal hij buiten die paar momenten waarschijnlijk geen afwijkingen kunnen meten in het signaal, maar misschien ook wel. Wie weet...

We hebben elkaar zojuist gesproken aan de telefoon, ik ben benieuwd naar de conclusies van de monteur maandag!
Jbr67

Level 11
  • 524Posts
  • 7Oplossingen
  • 124Likes
Mark Ziggo wrote:
Ik denk steeds meer aan een signaalprobleem als oorzaak Piet47. Ik heb thuis namelijk ook een Connectbox en luister regelmatig naar radiostations via TuneIn over mijn Sonos speakers, maar daarbij heb ik nooit last van het probleem wat jij schetst. Vandaag heb ik op kantoor op mijn telefoon de TuneIn app geïnstalleerd en ik luister al de hele dag naar dezelfde radiozender zonder onderbrekingen.

Het ligt dus niet aan de Pioneer, zoals je met je telefoon thuis hebt bewezen en ik kan ook het modem niet als schuldige aanwijzen. Dan blijft het signaal over en daarvoor zou ik een monteur langs willen sturen.
Let wel, ook voor een monteur is dit een lastig probleem om te onderzoeken. Omdat het maar zo sporadisch optreedt zal hij buiten die paar momenten waarschijnlijk geen afwijkingen kunnen meten in het signaal, maar misschien ook wel. Wie weet...

We hebben elkaar zojuist gesproken aan de telefoon, ik ben benieuwd naar de conclusies van de monteur maandag!


Goed bezig Mark Ziggo ....een ding blijft wel knagen: waarom ging alles bij vorige modem ( Cisco EPC3925) WEL goed?? Gaat die nieuwe CB minder goed om met het signaal? Is die gevoeliger voor mindere verbindingen.. lees..is die kwalitief minder goed dan die Cisco box?
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Ik lees in de afmelding van de monteur dat de hoofdaansluiting niet in orde was. Er zat nog een oude CTU-01 met daar achter een TRAS1000, daardoor kwamen er BER fouten in het signaal.
Wellicht heeft de Cisco daar minder last van gehad, zou die er volgende week last van krijgen of na een reset. Dat zullen we nooit weten.

Maar het allerbelangrijkste: speelt de radio weer zonder onderbrekingen?
Piet47
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
De monteur heeft wel ontdekt dat de aarde van de groene binnenkomende coax niet of nauwelijks was aangesloten. Omdat de nieuwe modems gevoeliger zijn zou dat volgens de monteur een heel goede verklaring kunnen zijn voor het stoppen van de internetradio. Hij heeft alles tussen groene coax en ingang Connect Box vervangen.
Maar helaas, de radio stopt nog steeds. Wat nu?
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Zou je bij kunnen houden wanneer de radio exact uitvalt (datum + tijdstip)? Ik heb hier een gedetailleerde meting lopen naar je modem en hopelijk kan ik daarin iets ontdekken op het moment dat jij de uitval ervaart, dat zou toch wijzen op een probleem in het docsis signaal.
Piet47
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Zal ik zo nauwkeurig mogelijk gaan doen.

Uitgelicht topic