LeonardoC

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Internet zeer traag op oud model modem

Beste,

Van de beloofde 40Mb/s halen wij dit al maanden niet en is de max via beta.speedtest.net zo'n 21Mb/s. Dat is veel te weinig en eigenlijk onacceptabel. Het modem (wat we al 5 jaar of langer hebben?) staat echt direct aan waar de groene kabel het huis binnen komt dus daar kan het ok niet aan liggen.

Hopelijk kan iemand dit onderzoeken en kunnen wij misschien ook een nieuw modem krijgen want wifi is al helemaal een drama. Maar dat zou een ander topic kunnen worden. Eerst maar de gewone verbinding fixen.

DANK!

EDIT: Het modem wat wij hebben is zeer oud, de Motorola sbv5121e
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
Het Motorola-modem is inderdaad een verouderd type. Heeft ook geen Wifi, maar..... hoort dacht ik wel 30Mb/s te halen!

Dus of het modem is goed stuk, of er klopt wellicht ook iets niet in uw thuisnetwerk. Het kan zijn dat de router die u hierop aangesloten heeft ook niet meer van deze tijd is. Dat is dan geen ramp, want de nieuwe Ziggo-modems hebben een ingebouwde router met Wifi.

Wat dan vermoedelijk na de omwisseling wel anders wordt, de IP-adres-range van uw thuisnetwerk. Heeft u apparaten waarbij u statische IP-adressen heeft ingesteld (b.v. smart-TV), zult u dat even moeten veranderen. Geen nood, als tussenoplossingen kunt u uw oude router gewoon aansluiten op het nieuwe Ziggo-modem om een ander op uw gemak kunt onderzoeken, voorbereiden enz..

Heeft u een super de luxe router waar u zeer aan verknocht bent, dan kunt t.z.t. ook besluiten om het nieuwe Ziggo-modem in brigde mode te zetten (of te laten zetten). Het wordt dan een z.g. "dom" modem net zoals het Motorola Modem en plaatst u eigen router er achter. Alles werkt dan zo als u nu gewent bent. Maar dit laatste onder voorbehoud dat u router 40Mb/s wel aan kan.

Ik had destijds een Sweex router aangesloten gehad op zo'n Motorola modem (SB5101E), maar bij de snelheidsverhoging van 20 naar 30Mb/s, merkt ik dat dit deze router het internet verkeer beperkte tot ca. 26Mb/s.


Groet,
DennyW

P.S.:
Afwachten tot dat toevallig een Ziggo-medewerker / modurator uw klacht leest, is wellicht niet de beste en snelste manier om een nieuw modem te krijgen. Het best kunt de klantenservice bellen.

Bekijk in context

8 Reacties 8
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Bel de helpdesk en het wordt geregeld.
LeonardoC
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ben niet thuis dus wacht op iemand van Ziggo die dit in werking gaat zetten. Nieuw modem mag zsm opgestuurd worden. 🙂
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
Het Motorola-modem is inderdaad een verouderd type. Heeft ook geen Wifi, maar..... hoort dacht ik wel 30Mb/s te halen!

Dus of het modem is goed stuk, of er klopt wellicht ook iets niet in uw thuisnetwerk. Het kan zijn dat de router die u hierop aangesloten heeft ook niet meer van deze tijd is. Dat is dan geen ramp, want de nieuwe Ziggo-modems hebben een ingebouwde router met Wifi.

Wat dan vermoedelijk na de omwisseling wel anders wordt, de IP-adres-range van uw thuisnetwerk. Heeft u apparaten waarbij u statische IP-adressen heeft ingesteld (b.v. smart-TV), zult u dat even moeten veranderen. Geen nood, als tussenoplossingen kunt u uw oude router gewoon aansluiten op het nieuwe Ziggo-modem om een ander op uw gemak kunt onderzoeken, voorbereiden enz..

Heeft u een super de luxe router waar u zeer aan verknocht bent, dan kunt t.z.t. ook besluiten om het nieuwe Ziggo-modem in brigde mode te zetten (of te laten zetten). Het wordt dan een z.g. "dom" modem net zoals het Motorola Modem en plaatst u eigen router er achter. Alles werkt dan zo als u nu gewent bent. Maar dit laatste onder voorbehoud dat u router 40Mb/s wel aan kan.

Ik had destijds een Sweex router aangesloten gehad op zo'n Motorola modem (SB5101E), maar bij de snelheidsverhoging van 20 naar 30Mb/s, merkt ik dat dit deze router het internet verkeer beperkte tot ca. 26Mb/s.


Groet,
DennyW

P.S.:
Afwachten tot dat toevallig een Ziggo-medewerker / modurator uw klacht leest, is wellicht niet de beste en snelste manier om een nieuw modem te krijgen. Het best kunt de klantenservice bellen.
Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes
LeonardoC wrote:
Ben niet thuis dus wacht op iemand van Ziggo die dit in werking gaat zetten. Nieuw modem mag zsm opgestuurd worden. 🙂


Leonard, dan kan het zijn dat je een paar dagen moet wachten voordat de moderators je bericht zien, heb je wel je profiel ingevuld met klantnummer e.d., anders kunnen ze niet direct actie ondernemen.

gr, Henno
LeonardoC
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Allemaal,

Inmiddels Ziggo aan de lijn gehad en een Ziggo ConnectBox is onderweg.

Dit komt wel goed maar ik zal nog terugkoppelen of de gewenste snelheid nu wel behaald zal worden.

Bedankt!
Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes
Welkom op de Community, LeonardoC! Heb je het modem inmiddels al in huis? Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen. Laat het ons weten!
LeonardoC
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Sander Ziggo wrote:
Welkom op de Community, LeonardoC! Heb je het modem inmiddels al in huis? Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen. Laat het ons weten!


Modem werkt uitstekend en haalt nu de beloofde snelheid en is rete stabiel.
Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes
Kijk, dat zijn de berichten! Mooi dat alles weer werkt zoals het hoort. Voor nu sluit ik het topic en hopelijk kom ik je snel op de Community weer eens tegen.

Uitgelicht topic