Het Motorola-modem is inderdaad een verouderd type. Heeft ook geen Wifi, maar..... hoort dacht ik wel 30Mb/s te halen!
Dus of het modem is goed stuk, of er klopt wellicht ook iets niet in uw thuisnetwerk. Het kan zijn dat de router die u hierop aangesloten heeft ook niet meer van deze tijd is. Dat is dan geen ramp, want de nieuwe Ziggo-modems hebben een ingebouwde router met Wifi.
Wat dan vermoedelijk na de omwisseling wel anders wordt, de IP-adres-range van uw thuisnetwerk. Heeft u apparaten waarbij u statische IP-adressen heeft ingesteld (b.v. smart-TV), zult u dat even moeten veranderen. Geen nood, als tussenoplossingen kunt u uw oude router gewoon aansluiten op het nieuwe Ziggo-modem om een ander op uw gemak kunt onderzoeken, voorbereiden enz..
Heeft u een super de luxe router waar u zeer aan verknocht bent, dan kunt t.z.t. ook besluiten om het nieuwe Ziggo-modem in brigde mode te zetten (of te laten zetten). Het wordt dan een z.g. "dom" modem net zoals het Motorola Modem en plaatst u eigen router er achter. Alles werkt dan zo als u nu gewent bent. Maar dit laatste onder voorbehoud dat u router 40Mb/s wel aan kan.
Ik had destijds een Sweex router aangesloten gehad op zo'n Motorola modem (SB5101E), maar bij de snelheidsverhoging van 20 naar 30Mb/s, merkt ik dat dit deze router het internet verkeer beperkte tot ca. 26Mb/s.
Groet,
DennyW
P.S.:
Afwachten tot dat toevallig een Ziggo-medewerker / modurator uw klacht leest, is wellicht niet de beste en snelste manier om een nieuw modem te krijgen. Het best kunt de klantenservice bellen.