MartyBaker

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Internet/wifi verbinding valt weg Technicolor TC7210

Dag,

Sinds een aantal maanden heb ik problemen met mijn wifi-modem. Zowel de verbinding van 2.4 GHz als de 5.0 GHz frequentie valt dagelijks meerdere keren weg op verschillende apparaten (Smartphone, PlayStation, Smart-TV). De modem is een Technicolor TC7210 in een huis met een oppervlakte van ong. 40 m2 (3 kamers, keuken, badkamer). 4 jaar geleden (toen ik hier kwam wonen) was het signaal overal in huis prima, maar sinds enkele maanden is het dramatisch, zowel wat verder van de modem af (10m) als ernaast. Wat kan hier de oorzaak van zijn? Alle 'oplossingen' die aangedragen worden heb ik ondertussen wel geprobeerd.
2 Reacties 2
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Als eerste graag je signaal waarden om te zien of er geen problemen vanaf buiten je modem inkomen:
Kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een screenshot en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-29212

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

Wifi tips:

Het is moeilijk advies geven als "Alle 'oplossingen' die aangedragen worden heb ik ondertussen wel geprobeerd." hier niet bekend zijn.

Daarnaast is Wifi een lastig ding met veel verschillenden apparaten die verbinding willen maken.
Ieder apparaat heeft zo zijn eigen voorkeur of afkeur van een bepaalde instelling.

Kijk eens of hier een werkende tip voor je bijzit?
Wifi verbindingsproblemen - mogelijke oplossingen.
Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5736Posts
  • 596Oplossingen
  • 3324Likes

Hoi @MartyBaker

Welkom op de Community! Dat je al zo'n poos problemen ervaart met je wifi verbinding is alles behalve fijn, zeker als het eerder optimaal heeft gewerkt.


Heb je wat gehad aan de tips van Bert? Loop je toch nog ergens tegenaan, laat ons dan gerust weten wat de resultaten zijn en wat je allemaal hebt geprobeerd. Samen weten we meer 

Uitgelicht topic