Kritje

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Internet (Wifi en LAN) valt regelmatig weg. Connection Time outs. Pingen werkt wel nog

Mijn kinderen worden helemaal gek. Ze roepen paar keer per dag dat ze geen Wifi hebben.

Maar wifi doet het prima. Verbinding met internet is alleen heel slecht. Zowel met wifi, deze doet het totaal niet (alleen maar connection time out op alle sites), als bekabeld. Deze geeft op diverse paginas ook connection time out of duurt heel lang voordat pagina is opgebouwd. Pingen doet het echter wel gewoon (ping naar www.nu.nl)

Modem werkt ook. Ik kan erop inloggen en status ziet er goed uit.

Toch herstart ik het modem dan maar en daarna doet alles het goed, tot het later weer allemaal te traag wordt en niet meer werkt.

 

Zit er een mega downloader in de straat die de capaciteit vaker dichtgooit?

Waarom doet internet via wifi het niet en via kabel nog wel maar traag?

Is het modem , cisco epc3925, te oud? 

 

 

13 Reacties 13
Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hey @Kritje , welkom hier!

 

Wanneer de kids je zo onder druk zetten, kan ik mij voorstellen dat je frustratie snel oploopt 😉 Super goed dat je hier aan de bel trekt om hulp te zoeken met het probleem dat je ervaart. Ik help je hier graag bij.

 

Begrijp ik het goed dat zowel de bekabelde als wifi-verbinding het af laten weten nu? Heb je naast het modem van Ziggo ook andere apparatuur in gebruik, bijvoorbeeld een eigen router?

Kritje
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

zodra de kids roepen dat ie 't niet doen, check ik nu meteen op mijn laptop.

Ik wil weten wat het nu wel en wat t niet doet, want t is niet altijd even consequent mis. Soms doet internet t slechts enkele minuten niet, soms wel een uur. Soms alleen via wifi, maar bedraad wel. Soms beide niet. Dat maakt t voor mij erg lastig om te troubleshouten.

Ik test dan eerst de wifi, en daarna test ik bedraad. Eergister deed ie t bedraad ook niet, gister deed ie t bedraad wel (rechtsreeks van laptop naar cisco epc3925). Alhoewel het lang duurt voordat de pagina geladen is. Ik zie dan bv alleen de tekst en enige tijd later pas de plaatjes.

Ik heb inmiddels een eigen router erachter geplaatst omdat t ik eerst dacht dat t aan het bereik/signaalsterkte lag en de tp-link archer 7 een iets sterker wifi zendt als de cisco epc3925. Bovendien kan deze zowel 2,4 als 5 ghz.

Als je meer info nodig hebt, dan vraag maar raak.

 

 

 

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3333Likes

Ik neem het stokje over van Marije! Thanks voor de toelichting. Wat fijn dat je er zelf al zoveel mee aan de slag bent gegaan. Ik kan mij voorstellen dat je ontzettend baalt dat je je vinger er niet op kan leggen waar het probleem vandaan komt omdat het elke keer anders is. 

Het lijkt mij hoe dan ook goed om jouw modem om te wisselen voor een dual band modem (2.4Ghz en 5.0Ghz tegelijkertijd) Maar als het signaal niet goed aankomt op het modem dan heb je weinig aan een nieuwe dus laten we bij het begin beginnen, het eerste aansluitpunt. Zou je een foto kunnen plaatsen hiervan zodat we een goed beeld krijgen hoe deze is verbonden met je modem? Thanks alvast!

Kritje
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hier komt de CAI mijn huis binnen in de kruipruimte en wordt verlengd naar meterkast

 

in de meterkast is deze aangesloten op de versterker

 

1 = In

2 = Cisco epc3925

3 = Antenne wandcontactdoos met tv woonkamer

4 = Antenne wandcontactdoos met tv Boven (momenteel niet in gebruik)

de cisco epc3925

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7280Likes

Goedemorgen @Kritje 

Dankjewel voor het doorsturen van de foto's van de aansluitingen in huis. Wel vreemd dat je geen abonnee overname punt hebt (AOP) maar er alleen een groene kabel zichtbaar is. Er kan sowieso een monteur gepland worden omdat er officieel een wandcontactdoos of AOP hoort te zitten op de groene kabel. Daarnaast kan een verlenging van de groene kabel met een koppeling en daarop aangesloten ook voor mogelijke ruis op het signaal zorgen. Ik heb daarom ook even een blik geworpen op het signaal van je modem, en dat ziet er verder prima uit.

Mijn voorstel is daarom om eerst je Cisco EPC3925 modem eens kosteloos om te ruilen naar een Connectbox modem. Het Cisco 3925 modem is namelijk al een ouder model en gezien de storingsklachten kan er ook best sprake zijn van een hardwarematig probleem met je huidige modem. Kun je mij een privébericht sturen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en het serienummer van je Cisco modem?Dan stuur ik een nieuwe op. 

Mocht het hiermee niet opgelost zijn, dan lijkt het mij goed een monteur te regelen. 

Kritje
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

helaas pb is niet mogelijk:

postcode en huisnummer staan in mijn profiel

serienummer cisco: 242198574

geboortedatum 24ste van de 1ste maand in het jaar 1975

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7280Likes

@Kritje  Wil je het nogmaals proberen? Het zou nu moeten lukken om een PB te sturen. 

Kritje
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

PB verstuurd

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7280Likes

@Kritje Hartelijk dank voor je PB! Je ontvangt binnen uiterlijk 4 dagen het Connectbox modem in huis. Het Cisco 3925 modem hoeft niet retour en mag worden ingeleverd bij de milieustraat.
Laat maar weten hoe het bevalt met het nieuwe modem. Nog een fijne avond! 

Kritje
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Connectbox is inmiddels per post bezorgd.
Intussen heb ik nog een en ander geprobeerd, en iets gevonden wat hielp:
Ik heb alle firewall settings en Filters op de cisco uit gezet:
 

Maar goed, alle FW settings/protection en filters uit geeft niet echt een goed gevoel. Je hebt toch het idee dat je het tuinhek open laat. 
Iemand een idee waarom de FW zoveel problemen veroorzaakt? 

 

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Wie heeft hier het beste antwoord geselecteerd? Echt gelukkig is dat niet.

Voor een test is het uitzetten van de Firewall prima. Niet voor altijd, zoals NB ook al in het antwoord staat. Vreemd,.

Hoe het met de nieuw toegezonden Connectbox afliep, weten we niet. Dus ……… ?????

 

Kritje
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hanh wrote:

Wie heeft hier het beste antwoord geselecteerd? Echt gelukkig is dat niet.

Voor een test is het uitzetten van de Firewall prima. Niet voor altijd, zoals NB ook al in het antwoord staat. Vreemd,.

Hoe het met de nieuw toegezonden Connectbox afliep, weten we niet. Dus ……… ?????

 

 

Beste antwoord? het is juist een vraag: Iemand een idee waarom de FW zoveel problemen veroorzaakt? 

Of moet ik hiervoor nieuw topic openen?

 

De connectbox heb ik nog niet aangesloten.

We willen een Sonos en laat ik nu gelezen hebben dat deze niet met de ConnectBox van Arris wil samenwerken. Dus ik twijfel nu over de CB!

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

We willen een Sonos en laat ik nu gelezen hebben dat deze niet met de ConnectBox van Arris wil samenwerken. Dus ik twijfel nu over de CB!

In het Sonos/Arris Topic kun je lezen dat het probleem met het aansluiten van Sonos apparatuur werd opgelost bij de laatste Firmware Update van de Arris.
https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/sonos-werkt-niet-in-combinatie-met-arris-connec...

Bovendien: Misschien heb je wel een Compal gekregen.

Een beste antwoord aanwijzen voor dit Topic is iets anders dan een nieuwe vraag stellen.
Wat er precies aan de hand is met je Cisco, weet ik niet.

Uitgelicht topic