Mukky

Level 5
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Internet (Wifi en LAN) valt regelmatig weg

Is een tijd goed gegaan, n laatste tijd valt het internet vaak uit, ook bedraad aan PC. Ik zie vrij veel foutmeldingen in netwerkhistorie.

Connectbox is ong 6 maand geleden vernieuwd na allerlei (netflix) problemen, AOP is vernieuwd, paar keer monteur geweest, internet heeft tijd gedaan. Digitaal TV signaal naar boven werkt nog steeds niet, maar dat heb ik al opgegeven, boven wordt zolang als het nog kan analoog gekeken.

Maar goed: nu wil ik graag een oplossing in de internet problemen want de 2 studerende dochters hebben hun videaoconferentie/ leertoetsen op hun databundel zitten maken..

Graag een gepaste oplossing, of dat een ziggo medewerker inlogt om eens te kijken wat er aan de hand is. Met dochter studenten in huis moet internet gewoon werken.

Tijd Prioriteit Omschrijving
14-05-2020 21:56:13 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=54.88.92.108 MAC=x;CM-MAC=xCMTS-MAC=x;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14-05-2020 21:18:23 notice GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.150];CM-MAC=xCMTS-MAC=xCM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14-05-2020 21:18:03 notice GUI Token verify failed; client ip=[19x0];CM-MAC=xCMTS-MAC=xCM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14-05-2020 21:17:53 notice Illegal - Dropped FORWARD packet: SRC=2a00:1450:400e:080e:0000:0000:0000:2003 MACx;CM-MAC=x;CMTS-MAC=xCM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14-05-2020 21:16:57 notice REGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=x;CMTS-MACx;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14-05-2020 21:16:49 warning MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=x;CMTS-MAC=xCM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 01:01:18 notice Cable Modem Reboot - due to power reset;CM-MAC=90:5c:44:14:2b:fa;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14-05-2020 21:13:30 notice Illegal - Dropped FORWARD packet: SRC=2a00:1450:400e:0806:0000:0000:0000:200a MAC=x;CM-MAC=x;CMTS-MAC=xCM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14-05-2020 18:46:02 notice Fragmented IP - SRC=185.64.189.112 MAC=x;CM-MAC=x;CMTS-MAC=xCM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14-05-2020 18:45:56 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=192.0.76.3 MAC=x46;CM-MAC=x;CMTS-MAC=xCM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14-05-2020 18:45:48 notice Fragmented IP - SRC=185.64.189.112 MAC=x6;CM-MAC=x;CMTS-MAC=x;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14-05-2020 18:40:05 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=35.186.197.135 MAC=xCM-MAC=x;CMTS-MAC=xCM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14-05-2020 13:56:30 notice Fragmented IP - SRC=185.64.189.115 MAC=x;CM-MAC=xCMTS-MAC=x:bc:65;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14-05-2020 13:55:42 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=31.13.64.11 MAC=x;CM-MAC=x;CMTS-MAC=x;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14-05-2020 09:45:21 notice REGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MACx;CMTS-MAC=x;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14-05-2020 09:45:13 warning MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=xCMTS-MAC=x;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14-05-2020 09:44:57 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=xCMTS-MAC=x;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14-05-2020 09:44:15 critical Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=xa;CMTS-MAC=x5;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14-05-2020 09:40:15 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=x;CMTS-MAC=xCM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
14-05-2020 09:39:37 notice Illegal - Dropped FORWARD packet: SRC=2a03:2880:f006:000a:face:b00c:0000:008e MAC=x;CM-MAC=x;CMTS-MAC=x;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
1 425000000 4 37 256qam 24
2 241000000 4 38 256qam 1
3 249000000 4 38 256qam 2
4 257000000 4 38 256qam 3
5 265000000 4 38 256qam 4
6 273000000 4 38 256qam 5
7 281000000 4 38 256qam 6
8 289000000 4 38 256qam 7
9 297000000 5 38 256qam 8
10 305000000 5 38 256qam 9
11 313000000 5 38 256qam 10
12 321000000 5 38 256qam 11
13 329000000 5 38 256qam 12
14 337000000 5 38 256qam 13
15 345000000 5 38 256qam 14
16 353000000 5 38 256qam 15
17 361000000 6 38 256qam 16
18 369000000 6 38 256qam 17
19 377000000 6 38 256qam 18
20 385000000 6 38 256qam 19
21 393000000 5 38 256qam 20
22 401000000 5 38 256qam 21
23 409000000 5 37 256qam 22
24 417000000 5 37 256qam 23

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1 Goed (Locked) 37.636 173659731 5
2 Goed (Locked) 38.605 171028357 6
3 Goed (Locked) 38.983 171030782 0
4 Goed (Locked) 38.605 171030600 8
5 Goed (Locked) 38.605 171028488 6
6 Goed (Locked) 38.605 171029267 5
7 Goed (Locked) 38.605 171044482 6
8 Goed (Locked) 38.605 171030914 5
9 Goed (Locked) 38.605 171041411 5
10 Goed (Locked) 38.605 171032035 0
11 Goed (Locked) 38.605 171032539 4
12 Goed (Locked) 38.605 171025196 7
13 Goed (Locked) 38.605 171032866 5
14 Goed (Locked) 38.605 171030655 4
15 Goed (Locked) 38.983 171032649 5
16 Goed (Locked) 38.605 171035742 6
17 Goed (Locked) 38.605 171042033 20
18 Goed (Locked) 38.983 171036043 5
19 Goed (Locked) 38.605 171024598 5
20 Goed (Locked) 38.605 171036668 6
21 Goed (Locked) 38.605 171040561 5
22 Goed (Locked) 38.605 171021181 5
23 Goed (Locked) 37.636 171035733 5
24 Goed (Locked) 37.636 171040330 19

 

55 Reacties 55
Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

@Mukky Goedemorgen, ik mis hierboven de informatie uit het upstream tabblad, kun je die ook nog even posten?

Wat is de uptime van het modem? Vind je onder Beheer / Informatie.

gr, Henno

Mukky
Topicstarter
Level 5
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Dank Henno voor reactie

Upstream:

1 58800000 48 5.120 64qam 8
2 36000000 47 5.120 64qam 7
3 52000000 48 5.120 64qam 5
4 44500000 47 5.120 64qam 6

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 2.0 0 0 0 0
2 2.0 0 0 1 0
3 2.0 0 0 14 0
4 2.0 0 0 0 0

 

Uptime is dat de lease tijd? Ik zie zo geen uptime staan

 

 

Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes
Mukky wrote:

Dank Henno voor reactie

Upstream:

1 58800000 48 5.120 64qam 8
2 36000000 47 5.120 64qam 7
3 52000000 48 5.120 64qam 5
4 44500000 47 5.120 64qam 6

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 2.0 0 0 0 0
2 2.0 0 0 1 0
3 2.0 0 0 14 0
4 2.0 0 0 0 0

 

Uptime is dat de lease tijd? Ik zie zo geen uptime staan

 

 

Eerst over over de bovenstaande cijfers. Je upstream vermogen, dat is waar het modem mee moet zenden naar de netwerk apparatuur van Ziggo (CMTS) is wat aan de hoge kant, 51 dBmV is het maximum.

Bij een goede verbinding ligt dit tussen de 39 en 46 dB in. Zit het modem achter een antenne versterker?

Kun je misschien foto's van je AOP sturen en hoe het modem er op aangesloten zit?

De “uptime” had ik beter moeten uitleggen, in de Connectbox vindt je in menu Beheer / Informatie de “Beschikbaarheid”. Dat is de tijd dat het modem onafgebroken in bedrijf is geweest.

Over die digitale TV boven, zijn de TV aansluitingen in de muur waarop de TV is aangesloten “Retourgeschikt”?

gr, Henno

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Goedemiddag @Mukky, welkom op de Community! 

Vervelend dat je problemen ervaart met de internetverbinding!  Maar we zijn hier met z'n allen om met je mee te denken. Ik zie dat @Henno daar al goed mee is begonnen! Super. 
Zou je de andere gevraagde informatie ook nog kunnen delen met ons als je hiervoor de tijd hebt gevonden? Hoe meer informatie we krijgen, hoe beter we met je mee kunnen denken. 

Mukky
Topicstarter
Level 5
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

In meterkast heb ik het zo:

 

AOP: originele splitter, deze deelt naar: 1 Modem, 2: TV signaal splitter

TV splitter gaat: 1 direct naar TV beneden, 2 via retour geschikt antenne versterker naar TV boven. Boven zitten geen dozen tussen

Ik heb ivm haperend TV signaal boven er bij TV splitter, een blauw PPC 502 "filtertje" tussenuit gehaald. Deze kan zo niet terug geplaatst ivm schroef aansluiting, maar kan kijken of ik nog een kabel heb met schroefaansluiting.

TV signaal gaat naar boven naar een Humax ontvanger. Heb zelfs een Humax met Harddisc gebrobeerd maar zelfde perikelen. Ik denk nog dat problemen door een offset spanning op van 110V na een bliksem inslag de oorzaak kan zijn. Misschien  ontkoppel condensator door geslagen. Zou natuurlijk de antenne schakeling eens na kunnen kijken..

Maar goed eerst wifi goed krijgen.

 

Mukky
Topicstarter
Level 5
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Oh ja en valt mij op dat TV signaal beneden ook laatste tijd soms ebven blokjes storingen heeft.

Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

@Mukky weet je zeker dat de POA-01 helemaal in de AOP zit? Als ik inzoom lijkt het net of er nog 2 millimeter dieper in kan?

Als je daar iets aan doet, zakt de dBmV van de upstream dan?

Als je het modem direct op de AOP zet, zakt ie dan ca. 3 dB?

Blokjes op de TV wil zeggen dat ook hier problemen zijn met de data stroom, de fout herstelling trekt het dan niet meer. Dit wordt veelal veroorzaakt door ruis op de kabel, kan binnenshuis veroorzaakt worden, maar kan ook buiten gebeuren, en als de signalen al wat zwak zijn, heeft ruis sneller de overhand. Hebben je buren hier ook last van? Ik zou de TV beneden op poort 3 van de antenneversterker doen, dan kan de ASX-02 splitter er tussen uit, die “kost” namelijk 4.5 dB verlies.

Hebben de buren ook Internet van Ziggo en de problemen die jij hebt?

Je spreekt hierboven over blikseminslag, wanneer was dat?

Sorry voor de stapel vragen...

gr, Henno

 

Mukky
Topicstarter
Level 5
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Stekker in AOP zit helemaal naar achteren gedrukt, kap op instructie vorige problemen al eens verwijderd

 

Met modem direct op AOP is Upsteam stuk lager nu:

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 58800000 44 5.120 64qam 8
2 36000000 42 5.120 64qam 7
3 52000000 44 5.120 64qam 5
4 44500000 43 5.120 64qam 6

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 2.0 0 0 0 0
2 2.0 0 0 1 0
3 2.0 0 0 14 0
4 2.0 0 0 0 0

 

Buren hadden veel hinder van storingen, na vernieuwen kabels in straatkast en opschroeven signaal was het bij hen weer ok. Dit was ruim paar jaar geleden.

Blikseminslag is ook aantal jaar geleden geweest, ik weet dat zo niet meer. Wat ik wel weet is dat digitaal signaal steeds minder deed en op gegeven moment we alleen analoog konden kijken (met storing) Paar maand geleden kabel naar boven vernieuwd met dure ziggo erkende kabel maar niet geholpen

 

Oh ja Beheer: Info nog niet vermeld:

Hieronder vind je jouw internet instellingen:

MAC-adres : 9xxxx
 
IPv6-adres : 2001:1c01:4100:0:50a8:9020:fbf5:b3b7/128
fe80::925c:44ff:fe14:2bfc/64
IPv6 standaard gateway : fe80::201:5cff:feb2:bc46
IPv6-leasetijd : D:0 H:8 M:0 S:0
IPv6-lease verlopen : Sat May 16 04:56:10 2020
IPv6 DNS-servers : 2001:b88:1002::10
2001:b88:1202::10
2001:730:3e42:1000::53
 
IPv4 adres : 213.73.298.17
Standaard gateway : 213.73.208.1
IPv4-leasetijd : D:3 H:23 M:53 S:58
IPv4-lease verlopen : Mon May 18 21:11:28 2020
IPv4-DNS-servers : 89.101.251.229 89.101.251.228
Mukky
Topicstarter
Level 5
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Ik kan dan eens proberen de TV splitter ertusenuit te halen en de versterker te laten splitten, TV boven/beneden. Scheelt weer kabel/overgangen. Maar dit al eens geprobeerd dat maakte boven niets uit. Bleef digitaal uitvallen, met error code signaal niet goed

Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

@Mukky wow! 4 dB omlaag! Dat is meer dan een verdubbeling (3 dB)!

Nu nog die ESX-02 er tussenuit en de TV beneden naar poort drie op de versterker, en heb je naar boven opeens 9,5 dB meer signaal….

gr, Henno

Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

@Mukky Ik neem aan dat de downstream overal ca. 3 a 4 dB omhoog gegaan is?

Mukky
Topicstarter
Level 5
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Ik heb de ESX splitter ertussenuit gehaald. 

Raar genoeg is de Upstream dB waarden ook tikje gedaald:

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 58800000 47 5.120 64qam 8
2 36000000 46 5.120 64qam 7
3 52000000 47 5.120 64qam 5
4 44500000 46 5.120 64qam 6

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 2.0 0 0 0 0
2 2.0 0 0 3 0
3 2.0 0 0 14 0
4 2.0 0 0 0 0

Boven direct een E37 error, geen signaal.  Analoog prima.

Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

Wat ik bijzonder vindt is dat de upstream beter (=lager) was met de tweede splitter voor beneden en de versterker.

Wat gebeurt er als je alleen de tweede splitter gebruikt voor de TV boven en beneden en de versterker even niet aansluit?

gr, Henno

Mukky
Topicstarter
Level 5
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Dat ga ik morgen proberen. 

Rare is dat TV boven het een uur heeft gedaan, maar de volgende dag: error 37 geen signaal. En zo gebeurt het elke keer. Denk je dat het weer doet volgende dag of zelfs uur later geen signaal. Wifi nu geen uitval meer gehad.

Netflix heeft het half jaar goed gedaan: maar vanavond dus ook haperingen. Snap er echt helemaal niks meer van.

TV boven signaal is 100% kwaliteit, 77 % sterk.

Met de 2e splitter en versterker zat destijds signaal omstreeks 60%, zonder versterker op 49% uit mijn hoofd (paar maand terug)

 

 

Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes
  • Kun je bij elke verandering de up -en downstream waarden posten? Belangrijkste indicator is de upstream dB waarde, die moet zaken als het beter wordt, het modem ondervind dan minder weerstand en hoeft dus minder hard te zenden.
  • Met welke apparatuur kijken jullie naar Netflix? Via WiFi?
  • Die error 37: waar zie je die? Op een TV met CI module of een bepaalde decoder? Deze melding komt namelijk uit het Ziggo netwerk: https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/foutcodes/e37-melding @Be rt kun jij misschien helpen door dit bij een moderator neer te leggen om uit te zoeken?

gr, Henno

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Henno dit topic blijft in beeld bij @Gianna Ziggo die 2 dagen geleden hier reageerde, zij heeft een vraag gesteld en het topic blijft dan in beeld bij de moderators, zij of een andere moderator komt er, ik vermoed vandaag, al op terug.

Mukky
Topicstarter
Level 5
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Allereerst dank voor de geboden adviezen ik wil dit graag in orde hebben eens.

De apparatuur: beneden panasonic TV met CI module, Netflix via app op smart TV, LAN kabel want wifi werktte niet goed.

Boven een HD tv met Humax 5300C aan HDMI. 

Connectbox gegevens: alleen versterker: 

Boven dan 81% signaal en 100 kwaliteit

upstream

 

Kanaal

Frequentie (Hz)

Vermogen (dBmV)

Symbol Rate (ksps)

Modulatie

Kanaalnummer

1

58800000

48

5.120

64qam

8

2

36000000

46

5.120

64qam

7

3

52000000

48

5.120

64qam

5

4

44500000

47

5.120

64qam

6


 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal

Kanaal soort

T1 Timeouts

T2 Timeouts

T3 Timeouts

T4 Timeouts

1

2.0

0

0

0

0

2

2.0

0

0

3

0

3

2.0

0

0

15

0

4

2.0

0

0

0

0


 

Downstream

 

Kanaal

Frequentie (Hz)

Vermogen (dBmV)

SNR (dB)

Modulatie

Kanaalnummer

1

425000000

4

37

256qam

24

2

241000000

4

38

256qam

1

3

249000000

4

38

256qam

2

4

257000000

5

38

256qam

3

5

265000000

5

38

256qam

4

6

273000000

4

38

256qam

5

7

281000000

4

38

256qam

6

8

289000000

4

38

256qam

7

9

297000000

5

38

256qam

8

10

305000000

5

38

256qam

9

11

313000000

5

38

256qam

10

12

321000000

5

38

256qam

11

13

329000000

5

38

256qam

12

14

337000000

5

38

256qam

13

15

345000000

5

38

256qam

14

16

353000000

6

38

256qam

15

17

361000000

6

38

256qam

16

18

369000000

6

38

256qam

17

19

377000000

6

38

256qam

18

20

385000000

6

38

256qam

19

21

393000000

6

38

256qam

20

22

401000000

6

38

256qam

21

23

409000000

5

37

256qam

22

24

417000000

5

37

256qam

23


 

 

3363



 

Beschikbaarheid

:

3day(s)14h:31m:24s

 

 

 

Connectbox alleen splitter, geen versterker:

Signaal boven 54%  100 kwaliteit

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal

Frequentie (Hz)

Vermogen (dBmV)

Symbol Rate (ksps)

Modulatie

Kanaalnummer

1

58800000

48

5.120

64qam

8

2

36000000

46

5.120

64qam

7

3

52000000

48

5.120

64qam

5

4

44500000

47

5.120

64qam

6


 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal

Kanaal soort

T1 Timeouts

T2 Timeouts

T3 Timeouts

T4 Timeouts

1

2.0

0

0

0

0

2

2.0

0

0

3

0

3

2.0

0

0

15

0

4

2.0

0

0

0

0



 


Valt mij op dat boven het digitale signaal alleen even doet wanneer de coax kabel even uit de Humax wordt gehaald.  Na zappen pakt hij een digitale zender, maar kan uur later weer error geven.

Heb eea gemeten op kabel van de coax mantel naar kameraansluiting mantel staat offset 39V, (kabel eruit natuurlijk) Boven staat op kabel naar mantel humax dan 50V Ik heb de indruk dat dit een probleem kan zijn.

De error code is:

E37-32 helaas er is iets mis met het TV signaal dit komt door een storing.

Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

Ok, even in volgorde van wat je net postte:

  • “Connectbox gegevens: alleen versterker: “ bedoel je dat aan de splitter die op je AOP zit alleen de connectbox zit of dat je connectbox ook aan een aansluiting van de versterker zit?
  • Geen versterker maar alleen de extra splitter helpt de upstream niet, verandert helemaal niet. Het signaal naar de TV boven is dan wel zwak.
  • 2 Dagen terug had je deze waarden:
    • Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
      1 58800000 44 5.120 64qam 8
      2 36000000 42 5.120 64qam 7
      3 52000000 44 5.120 64qam 5
      4 44500000 43 5.120 64qam 6
                 
      Dat was met het modem rechtstreeks op het AOP, toch, zonder de POA-01?
  • Die behoorlijk hoge spanning op de mantel =aarde van de Coax klopt echt niet. Is je AOP geaard met een draad? Meet daar eens?

 

Mukky
Topicstarter
Level 5
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Ja AOP is geaard, en nadat er een nieuwe op is gezet zat deze aardedraad niet goed. Wifi haperde toen vaak. Na aanknijpen van de stekker aan de draad maakte deze weer goed contact. Zal dit nog eens nakijken.

Ja, die waarden waren direct van AOP naar modem. Misschien moet iemand van ziggo dan toch eens signaal opschroeven in de straatkast. wat ik al tijden denk..

 

Uitgelicht topic