Internet verbinding valt weg door RS-errors - Ziggo heeft sinds oktober nog steeds geen oplossing



Toon eerste bericht

58 Reacties

Reputatie 2
Daar ben je niet de enige in. Hier zijn de kanalen 933 en 944 ook niet te selecteren.
Sterker nog de kanalen 900 tm 995 bestaan niet.
Reputatie 7
Badge +31
Ik denk dat er ergens een vergissing is ontstaan.
Tussen 798 en 996 zijn er geen zenders op de Mediabox XL.

Wat er te zien is op een DVB-C tuner ben ik niet zeker van, er kunnen op 915-924 lokale zenders zitten zonder smartcard.

Maar daar kan @Lycke Ziggo op één van de komende dagen eens naar kijken, als ze weer aanwezig is.
Badge
17:55u, 15-jan. Internetverbinding stopt er weer voor 15s mee. Sonos houdt er mee op en kinderen uit de game servers gegooid. Dezelfde error in het modem log.

Het is dus nog steeds niet goed.
Badge
ArChie.DVB schreef:

Het spert het EuroDOCSIS upstream frequentie gebied tot 65 MHz.



Duidelijk. Maar waarom zou je dat willen doen?

Lycke Ziggo schreef:


immetjes schreef:

26 jan, 16:37u: internet valt weer een paar seconden weg. Dezelfe errors in het modem log.

Echt? Meen je niet! Ik ga direct de melding doorgeven aan mijn collega Richard die hier alles voor je gemeten en geregeld heeft!


Ik denk dat Richard of een van de andere Ziggo collega's vannacht rond 2:00u bezig is geweest want ik zag aan het log van m'n NAS dat de internetverbinding zo'n half uur weg is geweest. Iedereen sliep dus we hebben er geen last van gehad.

Ik hou je op de hoogte Lycke.
Badge
Na contact met de Ziggo Chat is "Movies en Series XL" op 9 feb in werking gegaan. Over 6 maanden verloopt die en dan moet ik weer contact opnemen.

Ik merk eigenlijk niet meer dat internet uitvalt.
Badge
Hi Lycke Ziggo. Gisteren 24 januari werd ik 's avonds gebeld door Ziggo specialist Richard. Hij wist van de problemen en vertelde me dat een nieuw klantnummer absoluut niet gaat helpen. Op zijn advies heb ik de mediabox XL weer aangesloten op de WCD in de woonkamer. Hij bevestigde daarop dat de box niet online kwam. Ik kon zien dat hij foutccode 1001 gaf (niet 1010 deze keer).

Op zijn verzoek heb ik daarop de box direct op het AOP in de meterkast aangesloten. Dit heb ik afgelopen maand al een paar keer eerder gedaan en wat ik ook deed hij bleef foutcode 1010 geven. Dat heb ik Richard uitgelegd. Deze keer echter kwam de box wel online. Op de aangesloten monitor kon ik zien dat ik een taal moest kiezen; dit had ik nog nooit eerder gezien. Na het menu door lopen te hebben kwam er prima beeld.

Richard bevestigde dat de box online was en dat het signaal prima was. Daarna heb ik de box weer in de woonkamer op de WCD gezet. Deze keer kwam hij weer niet online. De enige oorzaak kon dan nog zijn dat een van de twee splitters (alle met RF-connectors) die Ziggo aangelegd had in de meterkast eind vorig jaar kapot is.

De situatie in de meterkast is als volgt:



Met Richard aan de lijn heb ik vervolgens de "TV beneden" uit uitgang D van Splitter2 gehaald en deze in uitgang B van Splitter1 gedaan. Direct kon Richard zien dat de mediabox online kwam.

Conclusie: Splitter2 is kapot voor het retoursignaal in ieder geval op uitgang D.

Richard stuurt een nieuwe RDSS2 splitter en heeft het omzetten van een klantnummer en het opsturen van een nieuwe mediabox en modem stop gezet. Hij zet dit ook door naar de monteurs zodat die ervan op de hoogte zijn dat deze splitters dus wel eens problemen kunnen geven. Hij vertelde ook dat ze ook wat in het modem en ergens anders wat gedaan hadden om de disconnects te verhelpen. Dat lijkt gewerkt te hebben want ik heb geen disconnects meer.

Uiteindelijk heeft Ziggo die prima opgelost en de klantenservice is uitstekend, bij deze wil ik Richard en natuurlijk de rest van Ziggo support nog eens hartelijk bedanken.

Dan nog een administratieve vraag: M'n nieuwe klantnummer wordt geannuleerd maar ik neem aan dat de afgesproken compensatie gewoon ingaat op m'n huidige klantnummer. Kan Ziggo dit bevestigen?
Reputatie 4
Badge +1
Ik heb het probleem dat alleen de WiFi regelmatig uitvalt. Het bekabelde internet blijft wel werken. De Pre RS errors lijken mij met 1528598546 wel erg hoog.
In het network log komt regelmatig de "No Ranging Response received" fout voorbij.
Badge
Monteur is vandaag 16-jan geweest. Hij heeft de multimediabox aangesloten op de WCD naast de TV. Helaas werkt hij niet omdat er een storing is in het Ziggo netwerk.

De monteur is weer weg gegaan met het advies om de multimediabox aan te laten staan en vanavond contact te zoeken met Ziggo of er nog steeds een netwerkprobleem is.

Reageer