Internet verbinding valt weg door RS-errors - Ziggo heeft sinds oktober nog steeds geen oplossing



Toon eerste bericht

58 Reacties

Reputatie 2
Daar ben je niet de enige in. Hier zijn de kanalen 933 en 944 ook niet te selecteren.
Sterker nog de kanalen 900 tm 995 bestaan niet.
Reputatie 7
Badge +35
Ik denk dat er ergens een vergissing is ontstaan.
Tussen 798 en 996 zijn er geen zenders op de Mediabox XL.

Wat er te zien is op een DVB-C tuner ben ik niet zeker van, er kunnen op 915-924 lokale zenders zitten zonder smartcard.

Maar daar kan @Lycke Ziggo op één van de komende dagen eens naar kijken, als ze weer aanwezig is.
Badge

Mijn vorige topic is door Ziggo gesloten. De problemen zijn er echter nog steeds. Zie de hoge RS-errors in bijna 23 dagen uptime.

Internet viel weer uit vandaag om 17:35 en eergisteren met dezelfde error in het modem log, RSYNC etc.
Reputatie 4
Badge +2
@immetjes

Snel gelezen niet fijn.

Denk dat je toch even wat moeite moet gaan nemen.
Voor zover niet gedaan documenteren

EEN lijst met wanneer je welke problemen je in welke combi nog hebt.

EEN lijst met wat Ziggo allemaal al wel of niet gedaan heeft.

Mochten er daar zaken bij zitten die tot nu toe wel positief effect hebben gehad dit erbij schrijven.

Alle andere is door blijven modderen, 1 compleet overzicht huidige status is voor jou en Ziggo Support hier wel handig.

Zoals je op forum kan zien zijn er meer met "vage" storingen Ziggo zal toch een keer komen met wel een oplossing en wie weet is er een gemene deler.😉
Badge
Wat Ziggo allemaal al gedaan heeft staat in de vorige delen. Alles is netjes gedocumenteerd. Ik begrijp gewoon niet dat niemand bij Ziggo de oorzaak van de RS-errors kan verklaren waardoor het modem eens in de zoveel tijd over de zeik gaat. Ja, vermoeden dat het aan de oude switch in het LC ligt, die nu gepatched zou zijn. Ik krijg het idee dat Ziggo wacht met nieuwe apparatuur tot er 1GB netwerk komt hier. En dat er tot die tijd klanten zijn die last hebben van een rotte switch.....Swa.
Reputatie 2
Badge +2
Kun je ook de upstream en de downstream met de aop en de aansluitingen posten want zie dat er wat goed mis gaat zie ook wat ruis terug en heb je echt onbenullig veel rs errors wat al werd gezegt vermoedelijk gaat er wat mis in de upstream maar ook in de downstream
Reputatie 7
Hey @immetjes , nou ja zeg. Nog altijd niet goed? 27 dagen geleden gaf je aan dat het internet in orde was en hierna heb ik je niet meer gehoord. Ik ging er dus vanuit dat het nu goed was en daarom heb ik het topic gesloten. Ik zet hem bij deze weer open en kopieer de reacties er bij, zodat alles binnen 1 topic blijft. Ook breng ik de specialist met wie je destijds contact had weer op de hoogte!
Bij mij viel het inernet ook regelmatig weg.
6 maal een monteur en twee maal een nieuwe modem hielpen niet.
Nadat ik in mij ziggo de wifispots had uitgeschakeld was het probleem opgelost
Schijnt al ruim een jaar bekend te zij bij ziggo maar ze weigeren je deze tip te ge v en.

Reageer