Internet verbinding valt weg door RS-errors - Ziggo heeft sinds oktober nog steeds geen oplossing

Toon eerste bericht

58 Reacties

Badge

Mijn vorige topic is door Ziggo gesloten. De problemen zijn er echter nog steeds. Zie de hoge RS-errors in bijna 23 dagen uptime.

Internet viel weer uit vandaag om 17:35 en eergisteren met dezelfde error in het modem log, RSYNC etc.
Badge
Vandaag heb ik de nieuwe splitter ontvangen. Een ESX-02. Na montage bleek de mediabox weer offline te zijn. Dus dan was het niet de splitter. Coax kabel met RF-connectors die door de monteur getermineerd is ziet er goed uit. Het viel me wel op dat er een extra "ding" op zit. Die er maar eens afgeschroefd. Voila! mediabox is weer online.

Het "ding" bleek een highpass filter te zijn: De SHP 3-80 met een filter range van 80 MHz,-1,8 dB t/m 65 MHz,-45 dB.

Ik weet niet waarom die er tussen is gezet door Ziggo, maar zonder filter doet alles het prima.

(@Elyse van Ziggo: Ook nog super bedankt voor het steeds terug bellen tot alles was opgelost!)
Badge
26 jan, 16:37u: internet valt weer een paar seconden weg. Dezelfe errors in het modem log.
Reputatie 6
Dus als ik het goed begrepen heb heeft Ziggo die SHP 3-80 geplaatst en begrepen ze niet waarom die Mediabox niet online kwam?
Badge
Hi Lycke Ziggo, Gisteren heb ik inderdaad Sander gesproken en uitgelegd wat er allemaal gebeurd is en dat er inderdaad twee zaken naast elkaar lopen.

De verbindingsuitval en het aansluiten van een nieuwe mediabox. Dat laatste kan alleen lukken met een nieuw klantnummer en dat is in werking gezet. 18 feb. ga ik over.

De verbinding lijkt beter te zijn ik heb sinds 15 jan. geen verlies van verbinding geconstateerd. Ik ben natuurlijk niet altijd thuis dus het kan zijn dat ik het gemist heb. Mijn vrouw zei me dat 's middags 22-jan de verbinding weer even weg viel (zou kunnen omdat Ziggo met het modem bezig is misschien?).

Ik hou het iig in de gaten en laat weten hoe het gaat de komende week.
Badge
@ArChie.DVB. Toen dat filter geplaatst werd had ik geen mediabox. Had de monteur het maar tegen me gezegd....

Wat is de reden voor dat filter trouwens?
Reputatie 6
Het spert het EuroDOCSIS upstream frequentie gebied tot 65 MHz.
Badge
Internet valt nog steeds uit met dezelfde modem log fouten. Ik denk dat dit gewoon gaat duren tot het LC vernieuwd is (volgend jaar?). Lycke: Wat han schrijft: Wat kun je mij aanbieden mbt een compensatie?

Eergisteren een mediabox XL aangevraagd en abonnement omgezet naar een nieuwe vorm.

Helaas weet Ziggo zelfs dit te verprutsen door m’n Internet Complete om te zetten naar Internet Start. Dus ik heb nu 40mbps ipv 200mbps snelheid. Dit kon niet zomaar terug gedraaid worden omdat ik eerst de multimedia XL moet activeren. Die kwam gisteren 5-jan binnen en dat ga ik dus vandaag maar eens doen. Zucht....
Reputatie 7
Hoi @immetjes,

Het is hier nog wel in onderzoek, want we willen weten wat er nou loos is. We houden contact, zodra er meer bekend is hoor je van ons.
Houd jij ons ook op de hoogte van de vorderingen, ook met eventueel uitval?
Reputatie 7
immetjes schreef:

26 jan, 16:37u: internet valt weer een paar seconden weg. Dezelfe errors in het modem log.

Echt? Meen je niet! Ik ga direct de melding doorgeven aan mijn collega Richard die hier alles voor je gemeten en geregeld heeft!
Badge
@Michael Ziggo: zal ik doen.

Na 10 dagen zijn de pre-read en post read RS errors ~20.000 / ~40.000 op elk kanaal.
Badge
En nu 13-feb. krijg ik om de paar minuten steeds blokjes in beeld tijdens de 2e helft van Ajax-Real Madrid. Zie foto van m’n TV.

Enig idee wat hier de oorzaak van is en wat ik kan doen Lycke Ziggo? Ik heb niets aan kabels of aansluitingen gewijzigd. Zender Veronica 8.

Reputatie 4
Badge +2
@immetjes

Snel gelezen niet fijn.

Denk dat je toch even wat moeite moet gaan nemen.
Voor zover niet gedaan documenteren

EEN lijst met wanneer je welke problemen je in welke combi nog hebt.

EEN lijst met wat Ziggo allemaal al wel of niet gedaan heeft.

Mochten er daar zaken bij zitten die tot nu toe wel positief effect hebben gehad dit erbij schrijven.

Alle andere is door blijven modderen, 1 compleet overzicht huidige status is voor jou en Ziggo Support hier wel handig.

Zoals je op forum kan zien zijn er meer met "vage" storingen Ziggo zal toch een keer komen met wel een oplossing en wie weet is er een gemene deler.😉
Badge
Wat Ziggo allemaal al gedaan heeft staat in de vorige delen. Alles is netjes gedocumenteerd. Ik begrijp gewoon niet dat niemand bij Ziggo de oorzaak van de RS-errors kan verklaren waardoor het modem eens in de zoveel tijd over de zeik gaat. Ja, vermoeden dat het aan de oude switch in het LC ligt, die nu gepatched zou zijn. Ik krijg het idee dat Ziggo wacht met nieuwe apparatuur tot er 1GB netwerk komt hier. En dat er tot die tijd klanten zijn die last hebben van een rotte switch.....Swa.
Badge
6e monteur is 28 december geweest. Heeft alles door gemeten. Kan niets vinden. Wist wel dat de switch in het LC niet vervangen is. Dat gaat pas volgend jaar gebeuren als het hele LC vernieuwd wordt.

29 december was ik niet thuis en heb dus niet gemerkt dat internet uitviel (wel errors in het modem log). Vandaag 30 december viel het internet er weer even uit om 12:43 (bekabeld). Dus uit de game server gegooid. Verbinding kwam daarna weer vrij snel op. Modem log laat weer dezelfde twee errors zie om die tijd: "SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Syn" en "RCS Partial Service".

Op 28 december is het log van de RS-errors gereset. Errors zijn nu 30 december als volgt, dit dus na 1 dag en 23 uur uptime:

Reputatie 2
Badge +1
Kun je ook de upstream en de downstream met de aop en de aansluitingen posten want zie dat er wat goed mis gaat zie ook wat ruis terug en heb je echt onbenullig veel rs errors wat al werd gezegt vermoedelijk gaat er wat mis in de upstream maar ook in de downstream
Reputatie 7
Wow, dat ziet er wel heel slecht uit! Heb je dit op meer zenders? En ook nu nog?
Reputatie 7
Hey!

We hebben zojuist al even kort contact via privébericht gehad. Hier moet duidelijk actie worden ondernomen. Er komt vandaag opnieuw een monteur bij je langs.
Hou je ons hier op de hoogte? 🙂
Badge
Het vervolg post ik hier gewoon weer. Hopelijk komt er een oplossing.
Badge
Hi Lycke Ziggo, dat was alleen op Veronica 8. En ik kijk Veronica niet zo veel dus misschien is het wel vaker op die zender. De tweede helft van de voetbalwedstrijd was een stuk slechter dan de eerste helft. Met Ziggo Go via m'n telefoon was alles prima.

Ik ga vanavond wel eens kijken of het nog steeds zo is en hou je op de hoogte.
Badge
Vrijdag 1 februari werd ik gebeld door Ziggo dat ze toch een ander merk modem wilde proberen. Wat mij betreft geen probleem. Er werd meteen een nieuw modem opgestuurd en zondag wordt ik gebeld over het functioneren van het nieuwe modem.

Zaterdag 2 feb. werd het pakketje al bezorgd. Dit was alleen exact hetzelfde type Arris modem als ik al heb. Maar goed. Huidig modem afgekoppeld. Nieuw modem aangekoppeld. Geen internet signaal op m'n router. Ik kom het modem ook niet in op 192.168.100.1 en niet op 192.168.178.1. Modem staat niet in bridge blijkbaar. Als Ziggo me belt dan doe ik het dan wel en kan Ziggo hem gelijk in bridge zetten.

Ik had verder geen zin meer om het allemaal uit te zoeken en met LAN kabels te prutsen en heb m'n oude modem weer terug gezet.

Ook is "Movies en Series XL" nog steeds niet ge-reactiveerd op mijn abonnement als onderdeel van de tegemoetkoming. (Is op 6 januari uitgeschakeld). Volgens de Ziggo chat van 28 januari moest ik niets doen want intern werd er aan gewerkt.
Reputatie 7
immetjes schreef:

Internet valt nog steeds uit met dezelfde modem log fouten. Ik denk dat dit gewoon gaat duren tot het LC vernieuwd is (volgend jaar?). Lycke: Wat han schrijft: Wat kun je mij aanbieden mbt een compensatie?

Eergisteren een mediabox XL aangevraagd en abonnement omgezet naar een nieuwe vorm.

Helaas weet Ziggo zelfs dit te verprutsen door m’n Internet Complete om te zetten naar Internet Start. Dus ik heb nu 40mbps ipv 200mbps snelheid. Dit kon niet zomaar terug gedraaid worden omdat ik eerst de multimedia XL moet activeren. Die kwam gisteren 5-jan binnen en dat ga ik dus vandaag maar eens doen. Zucht....

Hey @immetjes . Het is eventjes geleden. Sorry, de griep heeft mij een flinke tijd in bed gehouden.
Wat mij verbaast is dat de problemen nog steeds spelen, terwijl de laatste monteur in zijn notitie heeft gezet "klant geeft zelf aan na laatste bezoek geen problemen meer te hebben. ik heb een meting gestart van een uur. in die sessie is helemaal geen afwijking. alles is keurig binnen norm. ik heb afgelopen week uitgelezen en ook daar is alles goed. er was des tijds een ticket gelogd en alles is hersteld"

Dit is de monteur van 28 december. Hierin geeft hij dus niet aan dat pas volgend jaar (dit jaar) de ticket wordt opgepakt, maar alles al hersteld is. En dat er ook geen problemen meer waren bij jou.

Ik ben dus op dit moment het verhaal volledig kwijt. Dat ik tussendoor een tijd afwezig ben geweest, helpt natuurlijk ook niet.

Nu zie ik dat er voor morgen opnieuw een monteur ingepland staat. Laten we deze monteur voor nu even afwachten, om te kijken wat hiermee gebeurd. Oke? 🙂
Badge
immetjes schreef:

[...]I
is op 6 januari uitgeschakeld
[...]
Dat moet 26 januari zijn.

Badge
Hi Lycke, Gelukkig dat je weer beter bent. Dit topic wordt inderdaad minder duidelijk met de kaping van Rocky Luck, maar goed.

De laatste monteur is dus 28 december geweest. Hij heeft inderdaad -weer- alles gemeten. Kan niets vinden, heeft verder ook niets veranderd. Hij vond de RS-erros niet verontrustend. Dat is zijn mening en niet mijn mening en ook niet de mening van ArChie.DVB. op 30 december viel het internet weer uit. Daarna heb ik het niet meer gemerkt. Het lijkt dus wel minder slecht geworden te zijn.

Het modem log laat nu na 3 dagen en 13 uur op elke kanaal Pre Reed SR errors van ongeveer 6000 zien en Post Reed errors van ongeveer 5000 en op elke van de 4 upstream kanalen een (1) T1 error.

De monteur komt morgen helpen een nieuwe multimediabox XL te installeren. Ik krijg deze (de 2e, de eerst is al weer geretourneerd) niet geïnstalleerd terwijl ik exact de handleiding volg (dus geen UTP-kabels aansluiten).

Zelfs direct met de meegeleverde COAX op het AOP geeft ie foutcode 1010 (geen retoursignaal mogelijk). Volgens de Ziggo chat is de multimediabox geactiveerd maar kunnen ze hem niet zien.
Badge
Veronica was alleen slecht op die ene avond met voetbal. Verder geen problemen meer. Ik heb trouwens geen kanaal 933 en geen kanaal 944.

Reageer