Internet verbinding valt weg door RS-errors - Ziggo heeft sinds oktober nog steeds geen oplossing



Toon eerste bericht

58 Reacties

Badge
Monteur is vandaag 16-jan geweest. Hij heeft de multimediabox aangesloten op de WCD naast de TV. Helaas werkt hij niet omdat er een storing is in het Ziggo netwerk.

De monteur is weer weg gegaan met het advies om de multimediabox aan te laten staan en vanavond contact te zoeken met Ziggo of er nog steeds een netwerkprobleem is.
Badge
18 januari hebben we telefonisch contact gehad met Ziggo. Oplossing voor het multmediabox probleem is om een nieuw klantnummer aan te vragen.

Dit is dezelfde avond in werking gezet. Oude abonnement opzeggen, nieuw abonnement aanvragen. Ik ben erg tevreden met de support van ziggo en het prettige gesprek.

Vandaag 21-jan bent ik terug gebeld om de details te bespreken. 11 feb. worden er een nieuw modem en multimediabox gestuurd om te zorgen dat ik die op 18 feb meteen kan installeren om uitval van TV en internet te voorkomen. Ziggo is me verder ook prima tegemoet gekomen.👍

Ook van de disconnect problemen heb ik geen last meer gehad.
Reputatie 7
Hoi @immetjes,

Het is hier nog wel in onderzoek, want we willen weten wat er nou loos is. We houden contact, zodra er meer bekend is hoor je van ons.
Houd jij ons ook op de hoogte van de vorderingen, ook met eventueel uitval?
Badge
@Michael Ziggo: zal ik doen.

Na 10 dagen zijn de pre-read en post read RS errors ~20.000 / ~40.000 op elk kanaal.
Reputatie 7
Hey.

Zo, inmiddels is Jan en alleman hierbij aangehaakt en was ik volledig het overzicht kwijt. Maar ik hoorde dat @Sander Ziggo je gister gebeld heeft en dat het uitval van internet de afgelopen week niet meer is voorgekomen. Er is nu sowieso een change ingeschoten die ervoor moet zorgen dat dit niet terug komt. Wil je dit de komende week nog even in de gaten houden?

Wat betreft je mediabox. Daar is iets aan de gang in combinatie met een nieuw klantnummer. Hier heb ik me verder niet mee bemoeid, omdat dit allemaal al met je besproken is en in werking is gezet.

Wil je mij de komende week op de hoogte houden van je internetverbinding?
Badge
Hi Lycke Ziggo, Gisteren heb ik inderdaad Sander gesproken en uitgelegd wat er allemaal gebeurd is en dat er inderdaad twee zaken naast elkaar lopen.

De verbindingsuitval en het aansluiten van een nieuwe mediabox. Dat laatste kan alleen lukken met een nieuw klantnummer en dat is in werking gezet. 18 feb. ga ik over.

De verbinding lijkt beter te zijn ik heb sinds 15 jan. geen verlies van verbinding geconstateerd. Ik ben natuurlijk niet altijd thuis dus het kan zijn dat ik het gemist heb. Mijn vrouw zei me dat 's middags 22-jan de verbinding weer even weg viel (zou kunnen omdat Ziggo met het modem bezig is misschien?).

Ik hou het iig in de gaten en laat weten hoe het gaat de komende week.
Badge
Hi Lycke Ziggo. Gisteren 24 januari werd ik 's avonds gebeld door Ziggo specialist Richard. Hij wist van de problemen en vertelde me dat een nieuw klantnummer absoluut niet gaat helpen. Op zijn advies heb ik de mediabox XL weer aangesloten op de WCD in de woonkamer. Hij bevestigde daarop dat de box niet online kwam. Ik kon zien dat hij foutccode 1001 gaf (niet 1010 deze keer).

Op zijn verzoek heb ik daarop de box direct op het AOP in de meterkast aangesloten. Dit heb ik afgelopen maand al een paar keer eerder gedaan en wat ik ook deed hij bleef foutcode 1010 geven. Dat heb ik Richard uitgelegd. Deze keer echter kwam de box wel online. Op de aangesloten monitor kon ik zien dat ik een taal moest kiezen; dit had ik nog nooit eerder gezien. Na het menu door lopen te hebben kwam er prima beeld.

Richard bevestigde dat de box online was en dat het signaal prima was. Daarna heb ik de box weer in de woonkamer op de WCD gezet. Deze keer kwam hij weer niet online. De enige oorzaak kon dan nog zijn dat een van de twee splitters (alle met RF-connectors) die Ziggo aangelegd had in de meterkast eind vorig jaar kapot is.

De situatie in de meterkast is als volgt:



Met Richard aan de lijn heb ik vervolgens de "TV beneden" uit uitgang D van Splitter2 gehaald en deze in uitgang B van Splitter1 gedaan. Direct kon Richard zien dat de mediabox online kwam.

Conclusie: Splitter2 is kapot voor het retoursignaal in ieder geval op uitgang D.

Richard stuurt een nieuwe RDSS2 splitter en heeft het omzetten van een klantnummer en het opsturen van een nieuwe mediabox en modem stop gezet. Hij zet dit ook door naar de monteurs zodat die ervan op de hoogte zijn dat deze splitters dus wel eens problemen kunnen geven. Hij vertelde ook dat ze ook wat in het modem en ergens anders wat gedaan hadden om de disconnects te verhelpen. Dat lijkt gewerkt te hebben want ik heb geen disconnects meer.

Uiteindelijk heeft Ziggo die prima opgelost en de klantenservice is uitstekend, bij deze wil ik Richard en natuurlijk de rest van Ziggo support nog eens hartelijk bedanken.

Dan nog een administratieve vraag: M'n nieuwe klantnummer wordt geannuleerd maar ik neem aan dat de afgesproken compensatie gewoon ingaat op m'n huidige klantnummer. Kan Ziggo dit bevestigen?
Reputatie 7
Wat ontzettend fijn dat het nu is opgelost en bedankt voor je uitgebreide terugkoppeling, @immetjes!

Wat betreft je vraag: dat klopt. Alles gaat nu gewoon verder op je huidige klantnummer. Dus ook de afgesproken compensatie. Als er nog iets onduidelijk is, schiet ons dan gerust aan met je vragen.
Badge
Vandaag heb ik de nieuwe splitter ontvangen. Een ESX-02. Na montage bleek de mediabox weer offline te zijn. Dus dan was het niet de splitter. Coax kabel met RF-connectors die door de monteur getermineerd is ziet er goed uit. Het viel me wel op dat er een extra "ding" op zit. Die er maar eens afgeschroefd. Voila! mediabox is weer online.

Het "ding" bleek een highpass filter te zijn: De SHP 3-80 met een filter range van 80 MHz,-1,8 dB t/m 65 MHz,-45 dB.

Ik weet niet waarom die er tussen is gezet door Ziggo, maar zonder filter doet alles het prima.

(@Elyse van Ziggo: Ook nog super bedankt voor het steeds terug bellen tot alles was opgelost!)
Badge
26 jan, 16:37u: internet valt weer een paar seconden weg. Dezelfe errors in het modem log.
Hallo @immetjes laat toch nog ff wat horen. Ben dit Topic blijven volgen, maar kan verder niks zinvols doen. Keep up the good spirit! Een cliche, maar goed.
Han
Reputatie 6
Dus als ik het goed begrepen heb heeft Ziggo die SHP 3-80 geplaatst en begrepen ze niet waarom die Mediabox niet online kwam?
Badge
@ArChie.DVB. Toen dat filter geplaatst werd had ik geen mediabox. Had de monteur het maar tegen me gezegd....

Wat is de reden voor dat filter trouwens?
Reputatie 6
Het spert het EuroDOCSIS upstream frequentie gebied tot 65 MHz.
Reputatie 7
26 jan, 16:37u: internet valt weer een paar seconden weg. Dezelfe errors in het modem log.


Echt? Meen je niet! Ik ga direct de melding doorgeven aan mijn collega Richard die hier alles voor je gemeten en geregeld heeft!
Badge
Het spert het EuroDOCSIS upstream frequentie gebied tot 65 MHz.

Duidelijk. Maar waarom zou je dat willen doen?


26 jan, 16:37u: internet valt weer een paar seconden weg. Dezelfe errors in het modem log.Echt? Meen je niet! Ik ga direct de melding doorgeven aan mijn collega Richard die hier alles voor je gemeten en geregeld heeft!

Ik denk dat Richard of een van de andere Ziggo collega's vannacht rond 2:00u bezig is geweest want ik zag aan het log van m'n NAS dat de internetverbinding zo'n half uur weg is geweest. Iedereen sliep dus we hebben er geen last van gehad.

Ik hou je op de hoogte Lycke.
Badge
Vrijdag 1 februari werd ik gebeld door Ziggo dat ze toch een ander merk modem wilde proberen. Wat mij betreft geen probleem. Er werd meteen een nieuw modem opgestuurd en zondag wordt ik gebeld over het functioneren van het nieuwe modem.

Zaterdag 2 feb. werd het pakketje al bezorgd. Dit was alleen exact hetzelfde type Arris modem als ik al heb. Maar goed. Huidig modem afgekoppeld. Nieuw modem aangekoppeld. Geen internet signaal op m'n router. Ik kom het modem ook niet in op 192.168.100.1 en niet op 192.168.178.1. Modem staat niet in bridge blijkbaar. Als Ziggo me belt dan doe ik het dan wel en kan Ziggo hem gelijk in bridge zetten.

Ik had verder geen zin meer om het allemaal uit te zoeken en met LAN kabels te prutsen en heb m'n oude modem weer terug gezet.

Ook is "Movies en Series XL" nog steeds niet ge-reactiveerd op mijn abonnement als onderdeel van de tegemoetkoming. (Is op 6 januari uitgeschakeld). Volgens de Ziggo chat van 28 januari moest ik niets doen want intern werd er aan gewerkt.
Badge
[...]I
is op 6 januari uitgeschakeld
[...]
Dat moet 26 januari zijn.
Badge
Na contact met de Ziggo Chat is "Movies en Series XL" op 9 feb in werking gegaan. Over 6 maanden verloopt die en dan moet ik weer contact opnemen.

Ik merk eigenlijk niet meer dat internet uitvalt.
Reputatie 7
Goed om te lezen dat alles nu rond en opgelost lijkt, @immetjes . Mochten we nog eens met iets kunnen helpen, weet je ons te vinden ^^
Badge
En nu 13-feb. krijg ik om de paar minuten steeds blokjes in beeld tijdens de 2e helft van Ajax-Real Madrid. Zie foto van m’n TV.

Enig idee wat hier de oorzaak van is en wat ik kan doen Lycke Ziggo? Ik heb niets aan kabels of aansluitingen gewijzigd. Zender Veronica 8.

Reputatie 7
Wow, dat ziet er wel heel slecht uit! Heb je dit op meer zenders? En ook nu nog?
Badge
Hi Lycke Ziggo, dat was alleen op Veronica 8. En ik kijk Veronica niet zo veel dus misschien is het wel vaker op die zender. De tweede helft van de voetbalwedstrijd was een stuk slechter dan de eerste helft. Met Ziggo Go via m'n telefoon was alles prima.

Ik ga vanavond wel eens kijken of het nog steeds zo is en hou je op de hoogte.
Reputatie 7
Top, dan horen (lezen) we het wel.
Mocht de zender nou vanavond wel ook storen; wil je dan voor de zekerheid ook kanaal 933 en 944 checken 🙂. En mochten die ook storen, wil je dan voor de zekerheid de coaxkabel even uit de Mediabox XL halen (en ook uit het aansluitpunt waarop deze is aangesloten) en terug doen? Puur even om te testen of dit uitmaakt/invloed heeft.

We horen van je!
Badge
Veronica was alleen slecht op die ene avond met voetbal. Verder geen problemen meer. Ik heb trouwens geen kanaal 933 en geen kanaal 944.

Reageer