@Rocky Luck
Bedoel je met wegvallen Wifi, dat de namen die het Access Point voor 2.4 en 5 Ghz uitzendt uit het lijstje verdwijnen?
In het bijzonder als je dichtbij ConnectBox staat.
In dat geval kan er iets aan de hand zijn met de ConnectBox.
Je geeft een enorm aantal Pre RS Errors. Ik neem aan dat dit op alle kanalen zo is. Dat komt door een Bug in de Firmware.
Dit is de optelling van alle Datapakketjes ipv van alleen de Pakketjes die niet konden worden gecorrigeerd.
Op zich hebben Pre en Post Errors of Timeouts niks met de Wifi te maken. Wel met evt uitval van de internetverbinding met Ziggo, maar dat meld je niet.
Erg veel Post RS Errors zijn een indicatie van connectieproblemen met het Ziggo netwerk. Ihb als er enkele kanalen een veel hoger aantal laten zien.
Als dat het geval is of je wilt meer zekerheid, laat dan hier plaatjes zien van de situatie zoals die is incl netwerk historie + wat foto's rond het centrale aansluitpunt (AOP).
Misschien is het wel een oud AOP, dat gratis vervangen moet worden en voor verbetering kan zorgen.
Omdat de Pre Error waarde zo hoog is, zal je ConnectBox al een behoorlijk lange Uptime hebben.
Wat is die Uptime? Staat bij Beheer>Informatie.
Geef hem, na evt eerst wat plaatjes te hebben gemaakt, eens een Restart.
Misschien lost dit je Wifi probleem dan op. Uiteraard moet in de gaten worden gehouden wat er na verloop van tijd gaat gebeuren.
Wifi blijft altijd een zorgenkind door allerlei storende factoren. In je huis, maar de Wifi van de buren kan ook een rol spelen.
Gebruik het bij voorkeur alleen voor Mobiele telefoons en Tablets.
Ik ben eerlijk. Heel hoge Pre kan duiden op die Bug.
Daar vaar ik maar blindelings op.
Erg veel Post RS Errors zijn een indicatie van connectieproblemen met het Ziggo netwerk. Ihb als er enkele kanalen een veel hoger aantal laten zien.
Wat het beste zou zijn is een andere objectieve aanleiding om te kunnen klagen over je Internetverbinding.
Dat zou misschien uit speedtests kunnen blijken.
Dat moet op een PC rechtstreeks bekabeld aangesloten op de ConnectBox.
Gebruik:
http://www.dslreports.com/speedtest
Dat moet om en nabij je abo snelheid opleveren.
Wat is die?
By the way: fotootjes rond het AOP zijn nooit weg. Screenshots van Up/Downsteamwaarden en netwerk historie ook niet.
Klik op het Cameraatje en voeg ze toe.
Over hoe je verder om kunt gaan met Wireless problemen, heb ik al wat suggesties gedaan, die verbetering kunnen brengen.
Case Closed?
Gr Han
Internet valt nog steeds uit met dezelfde modem log fouten. Ik denk dat dit gewoon gaat duren tot het LC vernieuwd is (volgend jaar?). Lycke: Wat han schrijft: Wat kun je mij aanbieden mbt een compensatie?
Eergisteren een mediabox XL aangevraagd en abonnement omgezet naar een nieuwe vorm.
Helaas weet Ziggo zelfs dit te verprutsen door m’n Internet Complete om te zetten naar Internet Start. Dus ik heb nu 40mbps ipv 200mbps snelheid. Dit kon niet zomaar terug gedraaid worden omdat ik eerst de multimedia XL moet activeren. Die kwam gisteren 5-jan binnen en dat ga ik dus vandaag maar eens doen. Zucht....
Heb je al een account? Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Eerste keer? Registreer
Voer je Ziggo-gebruikersnaam in, of het e-mailadres waarmee je je hebt aangemeld. We sturen je een e-mail met je gebruikersnaam en een link om je wachtwoord opnieuw in te stellen.