RobU

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Internet valt weg/traag (Verbonden (partial bonding US) )

Hey Ziggo Community,
Sinds kort heb ik een paar keer per dag dat mijn internet ofwel helemaal weg valt, ofwel heeeeeel traag (bijna niet bruikbaar) is.

Wanneer dit het geval is, staat in m'n router config dat m'n internet "Partial bonding Upstream" is.

Ik weet nu niet zeker of dit door m'n router of door het buurt netwerk komt. Ondertussen wel m'n router gereset en meerdere apparaten + OS's geprobeerd (Windows + MacOS).

Upstream:

Downstream:


Network History:
26 Reacties 26
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Ik zie Modulatie QPSK in 4 upstream kanalen, dat vind ik een vreemde, nooit eerder gezien.

Ik leg je probleem gelijk bij een Ziggo moderator neer, zij komen morgen waarschijnlijk al langs hier.
RobU
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dit zie ik trouwens telkens op de router pagina staan..
Nu net viel die weer weg.
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Hi Rob, welkom op onze Community!

Er was inderdaad een storing in jouw wijk afgelopen weekend, die zou sinds zondag rond 16:00 opgelost moeten zijn. Is jouw verbinding ook weer helemaal in orde?
RobU
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het lijkt inderdaad weer opgelost. Wel jammer dat dit nu de tweede storing hier in twee weken is (vorige keer lag alles er de hele avond uit).
RobU
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Te vroeg gejuicht, vandaag wederom met regelmaat storing Mark Ziggo .
Van waar dat er momenteel zoveel op een volgende storingen hier plaatsvinden? Zijn jullie met het netwerk bezig?
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
RobU wrote:
Te vroeg gejuicht, vandaag wederom met regelmaat storing Mark Ziggo .
Van waar dat er momenteel zoveel op een volgende storingen hier plaatsvinden? Zijn jullie met het netwerk bezig?

Ik zie het in de signaalhistorie. Het vervelende van deze kortdurende storingen (want hij duurde niet heel lang) is dat de ruis vaak al opgelost is op het moment dat de monteur ter plaatse is. De monteur kan dan alleen wat preventieve controles doen, maar weet natuurlijk niet zeker of daarmee de oorzaak weggenomen is.

Houd het even in de gaten en schroom niet om het te melden als er weer problemen zijn. Als het deze week nog steeds instabiel is zonder dat er een duidelijke oorzaak gevonden wordt kan ik wellicht wat druk uitoefenen.
RobU
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mark Ziggo
Helaas is het weer weekend, en helaas gebeurt het weer.
RobU
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
En nog een keer
RobU
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
En een uur later nog een keer.
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Hmm, ik zie het inderdaad. 20 september is er ook opnieuw een monteur aangestuurd om de oorzaak te onderzoeken en hij constateerde dat er ruis op het netwerk zit vanuit meerdere groepen (verdeelkasten). Meestal komt deze ruis bij individuele klanten vandaan, maar dat het kost veel tijd om uit te zoeken bij wie precies (zeker als je dat voor meerdere groepen moet doen).

Deze wijk staat ook al gepland voor onderhoud, alleen kan ik niet zien wanneer dit plaats zal vinden. Dat vraag ik na en breng deze herhaaldelijke problemen opnieuw onder de aandacht.
RobU
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mark Ziggo
Graag hoor ik wanneer dit onderhoud plaats vindt.
Het komt nu namelijk erg regelmatig voor, wat enorm storend is voor een gamer (elk uur disconnecten uit online games is niet betrouwbaar).
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Inmiddels wat meer duidelijkheid over dit proces: Een monteur die zulke problemen constateert (ruis in de hele wijk) meldt de wijk aan voor onderhoud. Deze komt dan op een lijst terecht bij een afdeling die hier een planning voor maakt, afhankelijk van de impact en de beschikbare monteurstijd in desbetreffende regio.

De datum voor het onderhoud in jouw wijk is nog niet bekend en het kan tot enkele weken duren voordat de planning rond is. Tot die tijd zal er steeds een monteur die kant op moeten zodra het signaal weer onderuit gaat, na een korte reset gaat het namelijk weer een tijdje goed. Er wordt automatisch een alarm gegeven als het signaal weer onder een kritische grens komt en dan gaat er zsm een monteur heen. Daar hoeven we niet eerst 10 klachten over te ontvangen ofzo.

Hopelijk is de planning snel rond en kan de ruis worden weggenomen zodat jij weer ongestoord kunt gamen elke avond (of dag, of nacht... :nerd:).
Robbenu

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het is ondertussen 3 maanden verder, na een periode van iets minder problemen heb ik nu sinds een week weer precies dezelfde problemen als eerst. Was er toevallig al onderhoud geweest, @Mark Ziggo?
Het begint nu namelijk dusdanig lang te duren dat ik begin te twijfelen om over te gaan stappen. Dit is echt niet werkbaar voor gaming, iets waar jullie toch voor adverteren?
(Ik kom m'n vorige account (RobU) niet meer in, vandaar een nieuw account)

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Hi Rob, in de afgelopen 7 dagen zie ik geen noemenswaardige problemen (behalve korte uitval op 3-1 rond 18:44). Van US SNR of CER is geen enkele sprake op dit moment, in tegenstelling tot bij de problemen in september. Er is meerdere malen onderhoud uitgevoerd in jouw regio en zo te zien is het originele probleem daarmee inderdaad verholpen.

Hoe vaak ervaar je momenteel problemen en wanneer precies?

Robbenu

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste @Mark Ziggo 

de storingen gebeuren elke keer wanneer er in het tabel staat “Dropped INPUT” en “No ranging response”.

Daarnaast heb ik regelmatig last van hoge ping. Zou het wellicht aan de Ziggo Box kunnen liggen?  
 

 

Robbenu

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vanavond weer, telkens package loss, lage ping en soms kortstondige disconnects. 

Robbenu

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Hi Rob, sorry voor de late reactie. Druk druk druk.

Er is ruis geconstateerd in het netwerk in jouw omgeving, daar is ons netwerkbeheer al mee aan de slag. De ruis komt uit de binnenhuisinstallatie van een andere klant waar een monteur naar binnen zal moeten om de oorzaak daarvan op te lossen. Er staat nog geen afspraak gepland hiervoor, maar als dat op redelijke termijn niet lukt wordt de veroorzaker afgesloten (waarmee de ruis ook weg is). Daar zullen we dus even op moeten wachten.

Robbenu

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mark Ziggo wrote:

Hi Rob, sorry voor de late reactie. Druk druk druk.

Er is ruis geconstateerd in het netwerk in jouw omgeving, daar is ons netwerkbeheer al mee aan de slag. De ruis komt uit de binnenhuisinstallatie van een andere klant waar een monteur naar binnen zal moeten om de oorzaak daarvan op te lossen. Er staat nog geen afspraak gepland hiervoor, maar als dat op redelijke termijn niet lukt wordt de veroorzaker afgesloten (waarmee de ruis ook weg is). Daar zullen we dus even op moeten wachten.


dank, dan wacht ik daar op!

Hoe zeker is het dat dit ook de oorzaak van mijn probleem is, het heeft sowieso niet met mijn router te maken? @Mark Ziggo 

 

 

Uitgelicht topic