Devvv

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Internet valt weg na verbinding met werk vpn

Sinds een week of twee valt valt het internet van m'n thuisnetwerk weg wanneer ik m'n werklaptop wil verbinden met het VPN van mijn werkgever. Ik ben met al m'n apparaten nog wel verbonden aan mijn thuisnetwerk. Na het verbreken van de verbinding met m'n VPN van m'n werkgever, duurt het heel lang voor m'n internet terug is. Soms reset ik m'n modem om m'n internet terug te krijgen, maar dit verhelpt mijn problemen met VPN niet. Verder heb ik alle stappen van de self service gevolgd om m'n probleem opgelost te krijgen: geen resultaat.

Dit probleem dwingt mij om m'n mobiele hotspot aan te zetten en als gevolg daarvan over mijn mobiel internetbundel heen te gaan. Ik kan m'n werklaptop wel zonder enig probleem verbinden met m'n mobiele hotspot en vervolgens gebruikmaken van het VPN van mijn werkgever zodat ik aan het werk kan. Dit doet bij mij vermoeden dat m'n probleem wel daadwerkelijk te maken heeft met Ziggo.

Wie o wie kan mij hiermee helpen?

 

P.S. na het wegvallen van m'n internetverbinding valt ook na enige tijd m'n wifi weg.

5 Reacties 5
Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Hi @Devvv, welkom hier op de Community!

Een lastige situatie begrijp ik.. Nu iedereen verzocht wordt om zoveel als mogelijk thuis te werken wil je dat natuurlijk doen zonder dit gedoe. Daarom is het goed dat je hier in de lucht komt, dit moet gewoon opgelost worden zodat jij ongestoord je werk kunt doen zonder dat je mobiele bundel daar onder te lijden heeft!

Ik ben in het systeem gedoken en zie dat je al contact hebt gehad met onze klantenservice. Mijn collega heeft je een nieuwe splitter toegestuurd om te testen. Sluit die sowieso aan en check ook de overige aansluitingen en kabels want het signaal op je modem is helaas niet perfect. 

Wat me verder opvalt is dat je modem ingesteld staat op IPv6. Dit blijkt niet altijd een even goede combinatie te zijn met VPN verbindingen, helaas.. Ik kan je modem overzetten op IPv4, mogelijk lossen we het probleem daarmee op. Laat maar weten of dit een akkoord is, dan ga ik ermee aan de slag! 

Devvv
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Erik S Ziggo Hi Erik,

 

Als dat mijn probleem verhelpt, dan graag!

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

En zet deze instellingen zoals hieronder, om te zien of dit verbetering oplevert:

(Dit zijn beveiligingen die zeer gedateerd zijn en in deze tijd meer problemen opleveren dan de beveiliging waar ze ooit, 20 jaar geleden, voor bedoeld waren.)

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Vervolg op bericht hier zojuist boven:

1. Log in op de modem
2. Ga naar 'Geavanceerde instellingen'
3. Klik op 'DHCP'
4. Vink bij automatische instellingen onder 'DHCPv6 Server' Stateful aan
5. Klik eronder op 'Wijzigingen toepassen'

 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hoe gaat het nu, @Devvv ? 🙂 

Uitgelicht topic