Niekvdh

Level 1
  • 42Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

internet valt vaak weg. veel t3 timeouts

Dit probleem leek opgelost te zijn door de nieuwe splitter die ik gekocht had, maar helaas valt het weer regelmatig uit. Nu heb ik heel erg veel t3 timeouts ,en vaak maar 1 upstream kanaal. 
Vandaag stonden er bij 3 van de 4 upstream kanalen 200+ aan t3 timeouts.

Verder staat er ook Partial Bonding US als er problemen zijn. 

Zit er iets fout bij mij thuis? Of zit dit tussen de modem en ziggo. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Niekvdh
Topicstarter
Level 1
  • 42Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Monteur is 2/3 weken geleden geweest. Hij heeft hier in de meterkast nog een keer alles gemeten, en het blijkt dat de verbinding tussen de modem en straat/wijk kast niet goed is. In de wijkkast heeft hij iets vervangen. Dit heeft het probleem opgelost. Afgelopen 3 weken geen uitval meer gehad. Bedankt voor de reacties.

Bekijk in context

49 Reacties 49
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Hoe ziet uw AOP eruit met de daarop aangesloten splitter?

ArChie.DVB

Level 1
  • 1306Posts
  • 19Oplossingen
  • 552Likes

Plaats ook eens de netwerk log van het modem.

Niekvdh
Topicstarter
Level 1
  • 42Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

hier de fotos

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Goedemiddag @Niekvdh

Flink balen dat het probleem teruggekeerd lijkt te zijn!  Is er wellicht een mogelijkheid om een bepaalde periode te testen rechtstreeks op de hoofdaansluiting? Zonder dat de splitter is aangesloten, om zo te kunnen kijken of de problemen dan ook worden ervaren? 

Niekvdh
Topicstarter
Level 1
  • 42Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Afgelopen 2 weken is dit getest. Dit maakt weinig verschil. Het lijkt wel minder, maar alsnog valt het af en toe weg. 

Als het wegvalt, zijn vaak alle upstream kanalen weg en heel veel t3 timeouts. En de Partial Bonding US. Ik weet niet wat deze waardes zijn, dus kan niet beoordelen of het daar aan ligt. Is het mogelijk dat een monteur de verbinding kan meten?

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Niekvdh wrote:

Is het mogelijk dat een monteur de verbinding kan meten?

Ja, een monteur zou moeten kunnen meten waar het probleem zit.

 

Niekvdh
Topicstarter
Level 1
  • 42Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Ik ben nu aan het chatten met iemand van Ziggo. Mij wordt verteld dat een modem 1x per 2 maanden naar de fabrieksinstellingen hersteld moet worden. Dit lijkt mij wel heel raar. Dan moet ik iedere keer de instellingen aanpassen. 

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Niekvdh wrote:

 Mij wordt verteld dat een modem 1x per 2 maanden naar de fabrieksinstellingen hersteld moet worden. 

Dat is complete nonsens. Een periodieke reset door een powercycle kan nuttig zijn, maar is niet strikt noodzakelijk. Ik heb regelmatig uptimes van 90 dagen of meer.

Niekvdh
Topicstarter
Level 1
  • 42Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Dat heb ik ook geantwoord. Maar het advies was toch om te resetten.

Kan het zijn dat een apparaat in mijn netwerk deze storing veroorzaakt? Of ligt het aan de verbinding tussen ziggo en mijn modem?

 

Niekvdh
Topicstarter
Level 1
  • 42Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Splitter en kabel vanuit splitter naar modem zijn al vervangen, maar zonder resultaat. 

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

U behoort gewoon 4 upstream kanalen te hebben. Dat kan aan het AOP liggen, maar meer voor de hand liggend is een fout in de kabel van uw huis naar de wijk/straatkast of een fout verderop in het Ziggo netwerk.

Niekvdh
Topicstarter
Level 1
  • 42Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Oke, bedankt voor de reacties. Hoe kan ik het dit regelen met Ziggo? Als ik contact opneem met de live chat of telefoon dan wordt ik niet verder geholpen dan “resetten”.

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Niekvdh wrote:

Oke, bedankt voor de reacties. Hoe kan ik het dit regelen met Ziggo? Als ik contact opneem met de live chat of telefoon dan wordt ik niet verder geholpen dan “resetten”.

Zet uw postcode en huisnummer in uw profiel. Ik heb al een seintje naar het moderatieteam gestuurd. Die zullen morgen wel reageren.

Dat team had al eerder gereageerd, maar er zit  een een lange tijd tussen de reactie van @Gianna Ziggo  en uw nieuwe reactie, dus werd waarschijnlijk gedacht dat het probleem voorlopig was opgelost. Dan raakt een topic uit het oog door de drukte.

Niekvdh
Topicstarter
Level 1
  • 42Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

De gegevens staan in mijn profiel. Ik wacht op de reactie.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @Niekvdh 
Op dit moment zijn alle vier upstream-kanalen in gebruik. In de netwerkmonitoring zie ik ook geen CER of CCER terug op de upstream-kanalen. In de rest van de netwerkmonitoring zie ik eerlijk gezegd ook niet direct iets terug wat de wegvallende verbinding kan verklaren. Wél zie ik dat je een aantal T3 meldingen hebt gehad en ook T4 meldingen. Deze piek van de T4 meldingen was op 5 mei (4 stuks). De T4 meldingen zien we liever niet terug. De oorzaak van deze meldingen moeten we zien te achterhalen. Op het eerste gezicht kan ik hier dus niet direct een fout in het netwerk aan linken. 

Hoe is op dit moment jouw verbinding? En waar ik ook benieuwd naar ben is of je ook externe apparatuur gebruikt. Denk hierbij aan routers, switches, accespoints etc. Er lijkt namelijk een apparaat van TP-Link te zijn verbonden en dit duidt vaak op externe apparatuur. Om die reden ben ik ook benieuwd naar hoe jij verder jouw thuisnetwerk hebt ingeregeld. We horen graag van je. 

Niekvdh
Topicstarter
Level 1
  • 42Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Verbinding is deze ochtend stabiel. De volgende dingen komen iedere keer terug als het internet wegvalt:

  • er is maar 0 of 1 upstream kanaal
  • partial bonding us
  • internet valt voor ongeveer 30 seconden weg, en komt daarna weer terug. Upstream kanalen zijn en dan geen 4 meer. 

Op de modem is een router aangesloten, maar deze functioneert meer als accespoint. Ik houd de rest van de dag in de gaten hoe de verbinding is. Als het wegvalt, plaats ik zsm een comment. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

@Niekvdh Graag! Mocht de verbinding wegvallen, wil je dan het volgende doen? De router/accespoint loskoppelen en het modem terugzetten naar de fabrieksinstellingen? Zo kunnen we de verbinding dan testen zonder externe apparatuur en dit uitsluiten als mogelijke oorzaak. 

Niekvdh
Topicstarter
Level 1
  • 42Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Zojuist viel het internet weer weg. Ik heb de tp link router los gekoppeld. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @Niekvdh 
Wil je mij laten weten hoe het de komende tijd met jouw verbinding gaat? Tijdens het wegvallen van de verbinding zie ik (in jouw bijlagen) dat niet alle upstream-kanalen in gebruik waren. Op dit moment zijn alle upstream-kanalen wel weer in gebruik. Heb je voor de zekerheid het Ziggo modem (na het loskoppelen van de TP Link) ook teruggezet naar de fabrieksinstellingen?

Uitgelicht topic