GJAM

Level 1
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

internet valt uit

Zowel wifi al vaste verbinding van internet valt regelmatig uit, sinds er door werkzaamheden een hoofdkabel is geraakt in de straat.   Die kabel is gerepareerd, maar we hebben het probleem nog steeds. Mogelijk dat er geen verband is, maar ik meld het even.  Ziggo heeft een monteur gestuurd, maar probleem is niet opgelost. Moet we 50 euro betalen  (zou garantie zijn zei de medewerker die de afspraak inboekte, maar ...niet dus.  “kunt u dat bewijzen” ehhh nee ik neem telefoongesprekken niet op) .    PUNT   daar blijft het bij. we kunnen niets voor u doen.

Oooo ik zie wel dat er veel aparaten aanwezig zijn  …..  Ja klopt als je de WIZZ lampen meetelt.  Kan zijn dat er dezelfde IP adressen gebruikt worden door verschillende apparaten was het enige wat ik mee kreeg.     Geen hulp wel betalen en is ook niet terug te draaien volgens de dame van ziggo.

wie kan me aangeven hoe ik kan zien hoeveel apparatuur en aan mijn internet hangt en hoe kan ik deze verwijderen om te proberen of dit het probleem is ?

Dank alvast

 

PS sta wel op het punt om na ca 30 jaar upc-ziggo over te stappen naar KPN. Wat een klantonvriendelijk en arrogant bedrijf.

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
GJAM
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Update:   Nav een zeer prettig telefonisch contact met een ziggo medewerker (het kan dus toch) Zojuist een Ziggo monteur weer geweest en die ontdekte direct dat er nog steeds buiten een breuk in de kabel zit en deze dus niet (afdoende) is gerepareerd de vorige keer.  Deze monteur had duidelijk een goede kijk op eea en kwam met mogelijke andere oorzaken indien de kabelbreuk niet het enige is.    Wij voelen ons iig weer begrepen en geholpen, dat scheelt.  Nu even afwachten wanneer VIB netwerken komt voor de reparatie. 

 

Ter info:  de monteur in kwestie vertelde ook dat hij recentelijk info heeft ontvangen dat BSH (keuken)apparatuur Bosch/Siemens/NEFF met wifi-verbinding ook storing kan veroorzaken met het modem van Ziggo. Ze werken aan een oplossing hiervoor bij Ziggo. 

Bekijk in context

15 Reacties 15
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Hier lijkt iets niet goed te gaan.

Ik leg je probleem bij een Ziggo moderator neer.

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators, zij hebben Ziggo achter hun naam staan, vrijwel iedere paar werkdagen langskomen in ieder topic, nu iets sneller.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
GJAM wrote:

Oooo ik zie wel dat er veel aparaten aanwezig zijn  …..  Ja klopt als je de WIZZ lampen meetelt.  Kan zijn dat er dezelfde IP adressen gebruikt worden door verschillende apparaten was het enige wat ik mee kreeg.     Geen hulp wel betalen en is ook niet terug te draaien volgens de dame van ziggo.

 

Dit is een onzin verhaal van de monteur. Het aantal apparaten dat verbonden kan zijn is in een normaal modem ca. 245 en er worden geen dubbele IP-adressen uitgegeven. Dat kan alleen gebeuren als er meerdere apparaten, zoals routers, IP-adressen uitdelen. Dan kunnen er conflicten ontstaan. 

GJAM wrote:

wie kan me aangeven hoe ik kan zien hoeveel apparatuur en aan mijn internet hangt en hoe kan ik deze verwijderen om te proberen of dit het probleem is ?

In uw modem kunt u zien welke apparaten zijn verbonden. 

GJAM
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Gisteren weer een aantal malen de boel moeten recetten. zelfs de telefoon viel dit keer ook een keer uit.

Maar weer met 1200 gebeld.  Beginnen ze weer over het aantal apparaten, maar komen niet met een concreet antwoord of oplossing.  Steker nog ze zeggen eenvoudig “ monteur is geweest en heeft niets gevonden”   daar moet ik het mee doen.  Het zou een IP conflict kunnen zijn, maar zeker weten ze dat ook niet. ALs leek moet ik dat zelf maar uitzoeken dus. 

Wel een factuur sturen maar probleem niet oplossen. De oorspronkelijke storing was wel degelijk een Ziggo probleem, maar dat is opgelost zeggen ze.   Nu wil ik best betalen, als het maar opgelost wordt.

Geen idee wat ik moet doen of wie ik daar nog kan benaderen, verder dan de persoon aan de telefoon kom ik niet.

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

@GJAM IP-conflicten kunnen ontstaan als meerdere apparaten in uw netwerk adressen uitdelen. Heeft meer dan een router of een mediabox XL opgenomen in uw netwerk?

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Goedemiddag @GJAM

Welkom op de community! Goed dat je ons hebt gevonden voor hulp bij deze situatie! 🙂 

Ik zie dat er al flink met je wordt meegedacht door @Jan F. en @Be rt

Hoe staat de situatie er momenteel voor? 

GJAM
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Jan F. wrote:

@GJAM IP-conflicten kunnen ontstaan als meerdere apparaten in uw netwerk adressen uitdelen. Heeft meer dan een router of een mediabox XL opgenomen in uw netwerk?

 

Nee alleen een modem/router van ziggo.

GJAM
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Gianna Ziggo wrote:

Goedemiddag@GJAM

Welkom op de community! Goed dat je ons hebt gevonden voor hulp bij deze situatie! 🙂 

Ik zie dat er al flink met je wordt meegedacht door@Jan F. en@Be rt

Hoe staat de situatie er momenteel voor? 

 

Nog steeds valt internet uit met enige regelmaat.  Als er verbinding is dan is de snelheid goed.  Alles is ontstaan na een kabelbreuk buiten door graafwerkzaamheden in de straat.  Monteur 1 kon niets vinden, bezoek nr. 2 zag dat er inderdaad iets niet  goed was en heeft extern bedrijf (KBS) langs gestuurd en nu is het opgelost vlgs ziggo.

Echter wordt ik nu afgescheept met feit dat monteur niets kan vinden. Krijg een prachtige mail over garantie, maar tegelijkertijd een factuur.  Dat laatste vind ik zelfs geen probleem, als het probleem maar opgelost wordt.  Nu is het “zoek het zelf maar uit, monteur ziet geen gekke dingen.”

 

Nu valt met zojuist op dat ik de 5ghz niet meer zie op mijn apparaten. ..  

 

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Hoe staan de instellingen in uw modem?

GJAM
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Jan F. wrote:

Hoe staan de instellingen in uw modem?

 

Fester 538

Level 1
  • 554Posts
  • 27Oplossingen
  • 73Likes

kun je de pagina s posten van de modem de up en de downstream , kunnen we zien of daar een of ander mis in gaat.

wat al eerder werd gezegt onzin hoeveel apparaten staan verbonden zolang er maar geen ip conflict is,  moet zit zonder problemen doen 

GJAM
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Fester 538 wrote:

kun je de pagina s posten van de modem de up en de downstream , kunnen we zien of daar een of ander mis in gaat.

wat al eerder werd gezegt onzin hoeveel apparaten staan verbonden zolang er maar geen ip conflict is,  moet zit zonder problemen doen 

 

waar kan ik dat vinden ?    Ik heb overigens geen slechte verbinding up en down, alleen dus soms totaal geen verbinding.  hoor graag even wat ik moet sturen en bedankt jullie allen nu al voor de hulp.  meer dan ik van ziggo heb gekregen. 

Fester 538

Level 1
  • 554Posts
  • 27Oplossingen
  • 73Likes
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @GJAM . Zien we je snel terug met de gevraagde gegevens? 🙂 

GJAM
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Lycke Ziggo wrote:

Hey@GJAM . Zien we je snel terug met de gevraagde gegevens? 🙂 

  Zal ik zsm mogelijk opzoeken, maar heb nu dus weer geen verbinding (alleen 4G).   Als leek in deze materie waardeer ik deze community zeer, bedankt voor jullie geduld in deze.  (Kan ik helaas niet zeggen van ziggo monteurs)

GJAM
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Update:   Nav een zeer prettig telefonisch contact met een ziggo medewerker (het kan dus toch) Zojuist een Ziggo monteur weer geweest en die ontdekte direct dat er nog steeds buiten een breuk in de kabel zit en deze dus niet (afdoende) is gerepareerd de vorige keer.  Deze monteur had duidelijk een goede kijk op eea en kwam met mogelijke andere oorzaken indien de kabelbreuk niet het enige is.    Wij voelen ons iig weer begrepen en geholpen, dat scheelt.  Nu even afwachten wanneer VIB netwerken komt voor de reparatie. 

 

Ter info:  de monteur in kwestie vertelde ook dat hij recentelijk info heeft ontvangen dat BSH (keuken)apparatuur Bosch/Siemens/NEFF met wifi-verbinding ook storing kan veroorzaken met het modem van Ziggo. Ze werken aan een oplossing hiervoor bij Ziggo. 

Uitgelicht topic