RBrouwer

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Internet valt steeds weg / Zeer traag

Vanaf ongeveer vorig jaar september lopen we al tegen het probleem op dat het het internet steeds weg valt of zeer traag is. Het valt vaak weg voor maar enkele seconden en komt dan vanzelf weer terug, maar soms valt het ook weg en dan moet de modem herstart worden om het terug te krijgen. Dit gebeurd meerdere malen per dag.

- Email verzonden aan Ziggo waar ik een gedeeltelijk antwoord op kreeg maar vervolgens kon ik geen mail terug versturen naar datzelfde adres ?!
- Eerste medewerker aan de telefoon gehad, die keek of hij iets kon zien en zei dat er inderdaad iets aan de hand was maar kon op dat moment niks doen. Hij zei het even het even af te wachten.
- Tweede medewerker aan de telefoon gehad. Deze keek ook of hij iets kon zien maar zei dat er helemaal niks te zien was en dat het waarschijnlijk opgelost zou zijn. Helaas nog steeds dezelfde problemen.
- Derde medewerker aan de telefoon gehad. Deze zegt dat ze bij Ziggo van de storing af weten en dat ze er mee bezig zijn. Zei dat we 2 weken (!) moesten wachten en kijken of het probleem dan weg was. Helaas nog steeds niet.
- Vierde medewerker aan de telefoon gehad. Zij zei dat we een oudere modem gebruikte en zou gratis een nieuwere opsturen. Ook heeft deze medewerker gezegd dat er "uiteraard compensatie" zou komen omdat het al een tijdje aan de gang was. (Dit is nog steeds tussen september en december 2016 geweest)
- Nieuwe modem aangesloten, maar helaas nog steeds dezelfde problemen. (geen compensatie nog gehad)
- Via de mail laten weten dat het nog steeds niet opgelost is. Medewerken die opgebeld heeft zegt een monteur langs te sturen om ernaar te kijken.
- De monteur komt de afgesproken dag niet opdagen door een "miscommunicatie" en zou de volgende dag komen. (overigen nog steeds geen compensatie gezien)
- De monteur heeft vervolgens een meting gedaan waar hij kon zien dat er iets mis was. Daarbij heeft hij een aantal onderdelen vervangen. Bij de tweede meting zag het er iets beter uit. Ook heeft hij een versterker voor de TV erbij gedaan om het signaal in het huis te verbeteren. Helaas is op de TV (zolder) waar eerst de zenders wat slechter te zien waren door ruis, nu helemaal niet meer te zien en zijn de andere zenders slechter geworden.
- Sinds die tijd nog steeds dezelfde problemen met het internet. Nogmaals zelf voor een oplossing gezocht op internet. Eerst gekeken met Pingplotter waar de problemen nou zitten. Deze geeft op verschillende computers aan dat de problemen ontstaan tussen het huis en Ziggo. Op internet gaven mensen aan het DNS te veranderen naar google of open DNS. Dit lost het niet geheel op maar zorgt er wel voor dat het een stuk minder is. (van meerdere keer per dag naar eens in de paar dagen) (overigens nog nergens een compensatie gezien).

Nu zitten we nog steeds met hetzelfde probleem. Wat zelf een klein beetje te reduceren is door het DNS te veranderen. maar het moet gewoon opgelost worden door ziggo met een flinke compensatie want dit kan niet langer.

Hierbij dus de vragen: Wat kan ziggo nog doen om deze problemen te verhelpen? Kan ziggo deze problemen wel verhelpen? En welke compensatie gaat hier tegenover staan voor deze (ongeveer) 9 maanden aan belabberd internet en slechte service?
77 Reacties 77
Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes
@Thijs Ziggo?
Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes
Goedemorgen RBrouwer,

Na 9 maanden mag je wel een oplossing verwachten! Ik neem even privé contact met je op.

Groet,
Sander
tines

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
dat na 3 weken ook eigelijk wel een oplossing verdien,
monteur zou eigenlijk komen is weer afgebeld omdat er een storing zou zijn,
nu 2 dagen afgekeken met een nieuw modem, kan met een online spel ( 90 euro ) helemaal niks doen.
nieuwe bedrading ....... ik weet het effe niet meer wat ik nu moet doen.
wordt er wel moedeloos van......

gr tiny
yosniper

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb precies hetzelfde probleem, erg irritant. Medewerker aan de telefoon melde dat het signaal van buiten (kastje) dramatisch is en zou een monteur sturen. Monteur gisteren geweest....weliswaar de verkeerde, hij had geen verstand van het kastje hier in de wijk. Heeft een meting gedaan en zegt dat alles goed is. Wederom valt het internet uit (random).
Nu kan in wel weer aan de telefoon gaan hangen maar heb niet de indruk dat het probleem daarmee wordt opgelost. Ben al klant vanaf het Casema tijdperk. Maar zo wisselvallig als mijn internet nu is heb ik nog nooit meegemaakt. Hoe op te lossen ?
Havanna

Level 17
  • 3264Posts
  • 120Oplossingen
  • 260Likes
Ik zou eens inloggen op het modem en in de netwerk historie kijken of er veel fouten voorkomen.
Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes
yosniper wrote:
Ik heb precies hetzelfde probleem, erg irritant. Medewerker aan de telefoon melde dat het signaal van buiten (kastje) dramatisch is en zou een monteur sturen. Monteur gisteren geweest....weliswaar de verkeerde, hij had geen verstand van het kastje hier in de wijk. Heeft een meting gedaan en zegt dat alles goed is. Wederom valt het internet uit (random).
Nu kan in wel weer aan de telefoon gaan hangen maar heb niet de indruk dat het probleem daarmee wordt opgelost. Ben al klant vanaf het Casema tijdperk. Maar zo wisselvallig als mijn internet nu is heb ik nog nooit meegemaakt. Hoe op te lossen ?


@Serkan Ziggo of @Thijs Ziggo?
mcleaver

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb nu al weken een vergelijkbare probleem. Soms valt het internet uit en moet de modem uit en aan, maar vaker zijn sommige sites heel traag. Ik zeg sommige, want als ik Speedtest gebruik blijkt mijn verbinding met die server top te zijn (ping 8 ms, 150 Mbps down en 15 Mbps up). Ik hoor dit ook van meerdere mensen om me heen in Amsterdam. Mijn gevoel zegt dat de verbinding lokaal prima is, maar er verder op een bottleneck zit.
robert008

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste lezer, zelfde probleem als hierboven. de ergernis is nu zo hoog dat we een andere provider maar eens moeten opzoeken. zelfs naar de mediamarkt gegaan hier is een ziggo advies punt deze gaf aan de router antenne dicht te zetten en een externe router te kopen dit gedaan. totaal gaan verbetering. zelfs netfix loopt regelmatig vast. we moeten de router zeker een paar keer per week een reset geven. net weer speedtest gedaan. 20 down en 12 up. op papier 150 down en 18 up? wie geeft eens goed advies
Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes
robert008, kun je de up en downstream signaalwaarden van je modem hier posten?

Gr, Henno
robert008

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Henno, heel vreemd ineens super snel 40,6
Mbps. Draadloos. zit er bijna bovenop
Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes
Post je signaal waarden even. Wat zijn je instellingen voor draadloos? Kanaal, bandbreedte?
robert008

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goedemiddag Henno,
2,4 ghz
kanaal staat op auto
bandbreed op 220mhz

5ghz
auto
auto

en het blijft slecht
Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes
Hoi Robert,

* Kun je de docsis pagina van je modem met de signaalwaarden ook nog posten?
* Installeer eens deze WiFi analyser; https://play.google.com/store/apps/details?id=com.vrem.wifianalyzer&hl=nl
en kijk of je op 2.4 op kanalen 1, 6 of 11 het meeste afstand tot de volgende zender hebt, en bandbreedte 20 MHz, en zet 5 GHz op bandbreedte 20 MHz op een kanaal waar daar niks op te zien is.
Bij voorkeur in de lage kanalen, veel mobiele devices hebben problemen de hogere te vinden.

gr, Henno
robert008

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Henno,

leuke wifi analyser werkt goed de 5ghz werkt nu prima. ik heb ook een stuk alu folie achter de router gezet en het het nu beter door de rest van de kamer. alleen de 2,4 ghz moet ik nog mee spellen om het juiste kanaal te vinden. we modderen verder. alvast bedankt
bruh

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb exact hetzelfde probleem. Wat is nu precies de oplossing? Is mij niet helemaal duidelijk.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
bruh
Een algemene oplossing voor Wifi is er niet, er kunnen vele oorzaken zijn. Kijk eerst met een Wifi Analyzer uit de app store op welk Wifi kanaal je zit en of er veel meer opzitten die de verbinding slechter maken.
Als dat zo is zet dan in je modem een ander kanaal vast.
Welk modem heb je, naam en nummer SVP?
Kun je hier uit je modem de gegevens, een screenshot of een tekst copy, van de downstream en upstream plaatsen en je log?
lipsi003

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hier alleen maar problemen. De internet valt gewoon compleet weg. Geen Wifi en geen UTP. Dit al enkele maanden zo. Al een nieuwe modem gehad. Geen oplossing. Monteur geweest. Die heeft hem op een andere kanaal gezet. Ging even goed. En weer nu geen internet. Zelfs de aansluiting tussen de modem en de wandplug is bekeken door de monteur. Maar niets.Gewoon een trieste zaak. Mijn zoon heeft ook nu een pakket besteld. Ik heb gezegd dat het niet slim was. Als Ziggo het probleem niet kan oplossen. Wie moet het dan doen. Ik wil ook wel slapend rijk worden. Als ik hier zo de klachten bekijk lijkt het wel gemak zucht. En de planning is om lekker naar een andere provider te gaan. Morgen een belletje. Geen oplossing is de hele zooi terug sturen. Want er wordt geen internet geleverd.
Groetjes Hans
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
lipsi003
Kun je hier een screenshot plaatsen van je upstream en downstream uit je modem?
Of de tekst die daar staat hier naartoe kopieren?
Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes
Dat klinkt zeker niet goed, @lipsi003! Er lijkt bij jou veel meer aan de hand te zijn als je ook geen bekabelde verbinding hebt. Wil je via een privébericht je postcode en huisnummer sturen? Dan duik ik er voor je in.

Groet,
Sander

Uitgelicht topic