Beantwoord

internet valt steeds weg

  • 9 oktober 2020
  • 38 reacties
  • 587 keer bekeken

Ik had al een nieuw type connectbox  maar die gaf vorige week na een telefoonstoring de geest.

al die tijd daarvoor geen problemen gehad , Zaterdag jl een nieuwe geïnstalleerd zelfde type dus kabels overzetten en klaar.

Wifi is prima maar sindsdien valt op de computer het internet steeds weg , zo ongeveer om het half uur .

soms helpt het als ik de kabel in een andere poort doe maar meestal moet ik de connectbox resetten .

Ik heb al een paar keer contact gehad met Ziggo maar zonder resultaat.

ps ik ben een redelijke leek.:slight_smile:

icon

Best beantwoord door Be rt 18 oktober 2020, 17:02

Ik leg je probleem bij een Ziggo moderator neer, zij kunnen mogelijk dieper in het modem iets zien en zo nodig stappen ondernemen.

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo achter hun naam staan, vrijwel iedere werkdag langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten.
Op de pagina iets naar beneden scrollen.

Bekijk origineel

38 Reacties

Reputatie 7
Badge +12

Zou je wat foto's kunnen maken van je aop (hoofdaansluiting) en wat daar op aangesloten zit?

(Bijvoorbeeld Splitter, Kabels, Modem, Signaal versterker)

(Zit bij veel mensen in de meterkast)

 

Om je signaal te kunnen beoordelen:

Kun je de up- en downstream waarden en netwerkhistorie van je modem hier posten?

 

 Instructies:

 https://community.ziggo.nl/deel-je-tips-en-suggesties-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem-29212

 

Voorbeelden van een hoofdaansluiting:

 

 

Reputatie 7
Badge +12

Ik zie waarschijnlijk het probleem al:

Een modem op een signaalversterker aansluiten geeft vaak problemen.

 

Ik raad je aan om een poa 01 splitter aan te vragen.

Vraag daarbij ook een passende modem kabel.

De splitter en kabel kost je niets.

 

De aansluitwijze word dan als volgt:

 

De splitter ziet er zo uit:

 

Ik heb nog wat modem tips:

Login op het modem: http://192.168.178.1

Haal je modem 1 minuut van stroom.

Binnen 10 minuten word het 5ghz netwerk zichtbaar.

Verbind alle 5ghz geschikte apparaten met het 5ghz netwerk.

Het meeste is gelukt maar hoe verander ik de naam van het 5ghz netwerk ?

Reputatie 7
Badge +12

 

 

Hier zie je de pagina.

Bij 5ghz wifi configuratie kun je de netwerk naam aanpassen. (Wifi naam)

Als je de naam hebt aangepast klik je op instellingen opslaan.

Daarna je modem 1 minuut van stroom halen.

Binnen 10 minuten word het 5ghz netwerk zichtbaar.

Verbind alle 5ghz geschikte apparaten met het 5ghz netwerk.

 

Het bovenstaande is gelukt 

Reputatie 7
Badge +12

Fijn om te horen!

Heb je de Poa-01 splitter en passende modem kabel al aangevraagd?

Dag Tom,

Ja die splitter en kabel heb ik aangevraagd , er was mij al een nieuwe kabel toegezegd tussen de connectbox en de computer dus ik wacht nu eerst af .

Tot op heden is er nog geen verbetering.

Groet Jan 😊

Reputatie 4
Badge +3

Hi @JanenAnneke! Allereerst welkom hier op de Community!

 

Top dat @Tom. al heeft kunnen helpen met enkele goede tips en adviezen. Hoe staat het er op dit moment voor? Heb je de nieuwe splitter en kabel al mogen ontvangen en zo ja, is het gelukt om de materialen aan te sluiten? We zijn erg benieuwd of dit het gewenste effect heeft :-)

Zojuist de kabel ontvangen maar GEEN splitter 😡 de huidige kabel zit geschroefd en de nieuwe kabel is een opschuif kabel. dit gaat volgens mij niet passen.of heb ik het mis. 

 

Reputatie 7
Badge +12

Bestellingen komen meestal in delen.

Ik verwacht dat je morgen of overmorgen de splitter ontvangt🙂

 

Deze f connector kabel die druk je er op ipv te schroeven.

(Je moet best stevig drukken)

Je kunt deze pas gebruiken zodra je de splitter hebt.

De groene kant gaat namelijk in de splitter en de rode kant druk je stevig op het modem

 

Hi @JanenAnneke,

Er was inderdaad helaas iets misgegaan bij het bestellen. Ik heb je zojuist ook de splitter opgestuurd.

Pffft en wij maar wachten , hopelijk is dat de oplossing wordt een beetje moe van steeds de stekker uit en in 😊

 

Bovenstaande foto is van na de nieuwe kabel en splitter het heeft allemaal niet geholpen helaas.

Ik blijf het raar vinden want alleen het modem is omgeruild voor hetzelfde type

Reputatie 7
Badge +12

Zou je een foto willen maken hoe het nu aangesloten zit?

Zou je ook de downstream en upstream pagina's  willen plaatsen?

 

 

Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-29212 

 

Reputatie 7
Badge +12

Zou je ook nog de downstream en upstream willen delen?

 

Heb je toevallig de Mediabox XL met Wifi of internet kabel verbonden?

Heb je toevallig een slimme meter of keuken apparatuur met wifi in huis?

 

 

 

Reputatie 7
Badge +12

Heb je toevallig de Mediabox XL met Wifi of internet kabel verbonden?

 

Heb je toevallig een slimme meter of keuken apparatuur met wifi in huis?

Wel de tv op wifi , wel slimme meter maar al vier jaar geen keukenapparatuur op wifi

Reputatie 7
Badge +12

De tv op wifi is prima zolang de Mediabox-xl maar niet met het internet is verbonden.

 

Maar er is wel keukenapparatuur met wifi aanwezig in huis?

 

Zou je een foto van de slimme meter kunnen maken?

Reageer