Beantwoord

Internet valt steeds weg


Badge
  • Liefhebber
  • 23 reacties
Ik heb een Technicolor TC7210 (STF0.76.13.1) modem en mijn internet valt om de 2 weken en soms zelfs dagelijks weg. Na spanningsloos maken van het modem werkt het weer voor zolang het duurt.

Zowel bedraad internet als wifi valt weg, ook telefonie valt weg (je hoort alleen stilte als je mijn nummer belt).

Zie bijlagen.
De geel gearceerde zijn de momenten waarop internet wegvalt.

Is hier iets uit op te maken?
icon

Best beantwoord door wwdv 24 maart 2018, 13:00

Een nieuw modem heeft het probleem opgelost.

Bekijk origineel

23 Reacties

Reputatie 7
Badge +11
@wwdv OK, dat is duidelijk, je upstream waarden zijn veel te hoog, er is een obstructie tussen je modem en de Ziggo servers.

Kun je hier een foto plaatsen van je AOP = eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt, met als je die in gebruik hebt, splitters en versterkers erop?
Reputatie 6
Hallo @wwdv, welkom op de Community! Lastig probleem waar je tegenaan loopt maar super dat je meteen met screenshots en data aankomt 🙂 Hierdoor heeft @Be rt meteen de juiste conclusie getrokken: De upstream is niet in orde. Dit is het signaal van de modem naar ons toe. Als dat signaal te zwak binnenkomt bij ons krijgt de modem het verzoek het signaal wat op te schroeven. De modem moet nu erg veel energie in dat signaal stoppen, boven de 50dB staat de 'volumeknop' maximaal open!

Een slecht geworden splitter of een versterker (een modem hoeft niet op een versterker worden aangesloten) is meestal de oorzaak van weerstand in de upstream, dus we zijn benieuwd hoe dit bij jou zit!
Badge
Er is een paar maanden geleden trouwens een monteur langs geweest die de wanddoos + splitter heeft vervangen, ik gebruik geen versterker.
Ook hij had het over een te zwak signaal waar hij verder niet direct iets aan kon doen, hij heeft het modem een factory reset gegeven.
Hij had het over de kabel naar de Ziggo buitenkast die mogelijk te lang is.
Ik heb nog een 2e keer gebeld en Ziggo wou weer een monteur lang sturen.
Maar omdat ik dan weer vrij moet nemen en alles al vervangen is wou ik het eerst even op deze manier proberen.

Dus wat is nu het beste om te doen?
Reputatie 7
Badge +8
Hoi @wwdv,

Het enige wat je nog kunt proberen is controleren of de splitter niet helemaal in orde is.
Dus splitter die op je AOP zit eraf halen en dan je modem rechtstreeks aansluiten op het AOP. (Je zult dan even geen TV hebben)
Je signaalwaardes zullen dan iets veranderen, maar als er een erg groot verschil in zit, dan is blijkbaar de splitter de veroorzaker.

Als je je modem rechtstreeks op het AOP hebt gezet, wil je dan hier weer een screenshot posten van je signaalwaardes?

Groet,
Evert
Reputatie 6
Hallo @wwdv, bedankt voor je foto! Ik lees graag mee met je antwoord op @Evert96 🙂
Badge
Zie foto, lijkt ietsje beter zonder splitter, maar geen groot verschil volgens mij.

Direct voor het weghalen van de splitter:
51.0/51.0/51.0/49.5 dBmV

Zonder splitter:
49.0/49.5/48.0/47.5 dBmV

Direct na het weer aansluiten van de splitter:
51.0/51.0/48.0/47.5 dBmV
Uitgelicht
Reputatie 7
Badge +8
Het verschil is inderdaad klein en normaal, dat betekent dat een netwerkmonteur nodig is.
Wellicht kan @Anne H Ziggo die morgen met je inplannen. Ze kunnen als het goed is ook 's avonds of op een zaterdag komen.
Badge
Hoe werkt dat inplannen? Ik kan geen privé bericht sturen naar Anne H.
Ik lees iets over voorrijkosten, zijn die er ook als het probleem aan de Ziggo infrastructuur ligt?
Reputatie 7
Badge +8
Het inplannen van zo'n monteur kan de klantenservice voor je doen of Anne H. Maar je kunt Anne H pas een berichtje sturen als hij je volgt, dat doet hij nu dus nog niet. Maar als hij een monteur voor je gaat inplannen, gaat hij dat uiteraard wel doen.

Als je vanavond een netwerkmonteur wil laten inplannen, zul je zelf contact moeten opnemen met Ziggo.

Je hoeft alleen te betalen als de oorzaak van het probleem binnen je eigen verantwoordelijkheid/bekabeling valt. Maar je hebt alles al gedaan om je eigen bekabeling uit te sluiten, zelfs rechtstreeks op het modem zijn je signaalwaardes niet goed. Dit probleem valt dus volledig voor de verantwoordelijkheid van Ziggo en hoef je niets te betalen voor de monteur. Zie hier voor meer informatie over de monteurs.
Reputatie 6
Hallo @wwdv, bedankt voor het rechtstreeks testen! 48dB is een prima upstream waarde voor een modem die al met een splitter is aangesloten. Maar wanneer er nog een splitter tussenkomt dan is 48dB te laag! Er is dan te weinig ruimte over om signaal fluctuaties op te vangen en soms valt de hele boel dan uit. Er is inderdaad een netwerkmonteur nodig die de oorzaak gaat meten. Mocht je dat nog niet geregeld hebben: je kan me nu ook privéberichten sturen 🙂

@Evert96 Dank voor de mooie uitleg!
Badge
Mooi, heb ik inmiddels gedaan. 🙂
Badge
De netwerkmonteur is vanmorgen geweest en de waarden lijken nu veel beter: 45,5/48,5/47,5/47,0
(gisteravond waren ze nog allemaal 51,0)

Ik weet niet wat hij heeft gedaan of vervangen want ik was er zelf niet bij.
Reputatie 7
Badge +8
Top, dat ziet er veel beter uit zo 🙂 nu ook hopen dat de uitval verleden tijd is 😉
Ben ik alleen nog benieuwd wat he downstream waardes nu zijn.

Voor mij is het gokken, maar de kans is groot dat hij de aansluiting in de kast op straat vernieuwd heeft of hij heeft je op een andere aansluiting in die kast gezet.
Badge
Zie bijlage, de upstream waarden zijn nog veel verder gedaald. 🙂
Reputatie 6
Hallo @wwdv, Fijn dat alles nu goed draait 🙂 De nieuwe waarden zijn perfect! Ik heb wel een verslagje van de monteur voor me die ik voor jullie kan vertalen:

De kabel onder de grond is helemaal 100%, daar zit geen weerstand in. De koppeling waarmee de kabel in de straatkast vast zit is vervangen, deze verbinding kan door temperatuurverschillen in de loop van de jaren slechter raken. Het vervangen is niet kostbaar dus de monteurs doen dit ook voor de zekerheid. De monteur heeft daarna de niveau's in de straatkast ook nog bijgesteld tot de modem weer rond de 46 aangaf.
Badge
Het modem moet helaas nog regelmatig worden gereset, omdat internet weg valt.
Direct 2 uur nadat de monteur weg was en gisteren en vandaag viel het internet enkele minuten na stroomloos maken al direct weer weg.
De upstream waarden zijn goed, zie bijlagen (ook error log).
Zal het modem zelf ook defect kunnen zijn?
Reputatie 6
Hallo @wwdv, de modem is in orde. Er is 1 maart helaas een andere storing ontstaan die helemaal los staat van de werkzaamheden aan jullie buitenkabel. De upstream waarden die je hebt gestuurd zijn nog steeds erg goed. Wij verhelpen ondertussen de lichte storing in jullie wijk.
Badge
Idd een ander soort storing, internet viel zonet weer weer weg, maar telefonie werkte nog wel.
Badge
Het blijft een probleem met het internet, vandaag weer een aantal keren gereset.
Heb vanavond met Ziggo gebeld en de storing van 1 maart was volgens hun al verholpen.
Ziggo stelde voor om weer een monteur te laten komen en evt. direct het modem te vervangen.
Er zat wat snelle variatie in het signaal, maar ook om een modem probleem definitief uit te kunnen sluiten.
Reputatie 6
Hallo @wwdv, Lastig dat het aan het kwakkelen blijft. Gek want de eerste monteur heeft het signaal van slecht naar goed gebracht. De modem kan altijd ook een probleem hebben natuurlijk, maar dat is echt een gok op dit moment.
Ik kan een nieuwe regelen via de post, je weet me daarvoor privé te vinden 🙂
Badge
Een nieuw modem heeft het probleem opgelost.
Reputatie 7
Badge +8
Super! Geniet ervan en natuurlijk ook van het weekend! 😎

En mocht er weer wat gebeuren, dan weet je het forum te vinden 😉
Reputatie 6
Fijn dat alles weer werkt! Bedankt nog voor je uitgebreide vraagstelling en medewerking 🙂

Reageer

    Inloggen
    Niet gevonden wat je zocht? Vind meer topics