Vraag

Internet valt steeds weg

• Ontdekker
  • 4 reacties
Ik heb een Technicolor TC7210 (STF0.76.13.1) modem en mijn internet valt om de 2 weken en soms zelfs dagelijks weg. Na spanningsloos maken van het modem werkt het weer voor zolang het duurt.

Zowel bedraad internet als wifi valt weg, ook telefonie valt weg (je hoort alleen stilte als je mijn nummer belt).

Zie bijlagen.
De geel gearceerde zijn de momenten waarop internet wegvalt.

Is hier iets uit op te maken?

11 Reacties

Reputatie 7
Badge +10
@wwdv OK, dat is duidelijk, je upstream waarden zijn veel te hoog, er is een obstructie tussen je modem en de Ziggo servers.

Kun je hier een foto plaatsen van je AOP = eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt, met als je die in gebruik hebt, splitters en versterkers erop?
Reputatie 3
Hallo @wwdv, welkom op de Community! Lastig probleem waar je tegenaan loopt maar super dat je meteen met screenshots en data aankomt 🙂 Hierdoor heeft @Be rt meteen de juiste conclusie getrokken: De upstream is niet in orde. Dit is het signaal van de modem naar ons toe. Als dat signaal te zwak binnenkomt bij ons krijgt de modem het verzoek het signaal wat op te schroeven. De modem moet nu erg veel energie in dat signaal stoppen, boven de 50dB staat de 'volumeknop' maximaal open!

Een slecht geworden splitter of een versterker (een modem hoeft niet op een versterker worden aangesloten) is meestal de oorzaak van weerstand in de upstream, dus we zijn benieuwd hoe dit bij jou zit!
Er is een paar maanden geleden trouwens een monteur langs geweest die de wanddoos + splitter heeft vervangen, ik gebruik geen versterker.
Ook hij had het over een te zwak signaal waar hij verder niet direct iets aan kon doen, hij heeft het modem een factory reset gegeven.
Hij had het over de kabel naar de Ziggo buitenkast die mogelijk te lang is.
Ik heb nog een 2e keer gebeld en Ziggo wou weer een monteur lang sturen.
Maar omdat ik dan weer vrij moet nemen en alles al vervangen is wou ik het eerst even op deze manier proberen.

Dus wat is nu het beste om te doen?
Reputatie 7
Badge +8
Hoi @wwdv,

Het enige wat je nog kunt proberen is controleren of de splitter niet helemaal in orde is.
Dus splitter die op je AOP zit eraf halen en dan je modem rechtstreeks aansluiten op het AOP. (Je zult dan even geen TV hebben)
Je signaalwaardes zullen dan iets veranderen, maar als er een erg groot verschil in zit, dan is blijkbaar de splitter de veroorzaker.

Als je je modem rechtstreeks op het AOP hebt gezet, wil je dan hier weer een screenshot posten van je signaalwaardes?

Groet,
Evert
Reputatie 3
Hallo @wwdv, bedankt voor je foto! Ik lees graag mee met je antwoord op @Evert96 🙂
Zie foto, lijkt ietsje beter zonder splitter, maar geen groot verschil volgens mij.

Direct voor het weghalen van de splitter:
51.0/51.0/51.0/49.5 dBmV

Zonder splitter:
49.0/49.5/48.0/47.5 dBmV

Direct na het weer aansluiten van de splitter:
51.0/51.0/48.0/47.5 dBmV
Reputatie 7
Badge +8
Het verschil is inderdaad klein en normaal, dat betekent dat een netwerkmonteur nodig is.
Wellicht kan @Anne H Ziggo die morgen met je inplannen. Ze kunnen als het goed is ook 's avonds of op een zaterdag komen.
Hoe werkt dat inplannen? Ik kan geen privé bericht sturen naar Anne H.
Ik lees iets over voorrijkosten, zijn die er ook als het probleem aan de Ziggo infrastructuur ligt?
Reputatie 7
Badge +8
Het inplannen van zo'n monteur kan de klantenservice voor je doen of Anne H. Maar je kunt Anne H pas een berichtje sturen als hij je volgt, dat doet hij nu dus nog niet. Maar als hij een monteur voor je gaat inplannen, gaat hij dat uiteraard wel doen.

Als je vanavond een netwerkmonteur wil laten inplannen, zul je zelf contact moeten opnemen met Ziggo.

Je hoeft alleen te betalen als de oorzaak van het probleem binnen je eigen verantwoordelijkheid/bekabeling valt. Maar je hebt alles al gedaan om je eigen bekabeling uit te sluiten, zelfs rechtstreeks op het modem zijn je signaalwaardes niet goed. Dit probleem valt dus volledig voor de verantwoordelijkheid van Ziggo en hoef je niets te betalen voor de monteur. Zie hier voor meer informatie over de monteurs.
Reputatie 3
Hallo @wwdv, bedankt voor het rechtstreeks testen! 48dB is een prima upstream waarde voor een modem die al met een splitter is aangesloten. Maar wanneer er nog een splitter tussenkomt dan is 48dB te laag! Er is dan te weinig ruimte over om signaal fluctuaties op te vangen en soms valt de hele boel dan uit. Er is inderdaad een netwerkmonteur nodig die de oorzaak gaat meten. Mocht je dat nog niet geregeld hebben: je kan me nu ook privéberichten sturen 🙂

@Evert96 Dank voor de mooie uitleg!
Mooi, heb ik inmiddels gedaan. 🙂

Reageer

Inloggen
    Niet gevonden wat je zocht? Vind meer topics