Beantwoord

Internet valt opeens weg en is langzaam.

Beste,

Sinds drie dagen is ons internet op willekeurige moment even heel erg langzaam en valt het zelfs weg. Dit voel ons als eerst op tijdens het spelen van games op de Playstation 4. Doordat het internet even wegvalt worden we uit het spel en party gegooid, terwijl de PS4 bekabeld is. Ook op de computer (ook bekabeld) valt het internet soms weg, of loopt de snelheid extreem terug.
Ik heb een speedtest gedaan tijdens zo'n dip, en hierbij kwam 4 Mbps download uit terwijl dit op een normaal moment meestal rond de 350 ligt. Ik betaal voor het 400/40 pakket.
Op het moment van schrijven lijkt het internet wat langzamer en daarom heb ik ook nu weer een speedtest gedaan waar het volgende teleurstellende resultaat uitkomt:
https://ziggobeta.speedtestcustom.com/result/196981c0-4336-11e8-a568-07b2d50bb761

Ik zou graag een oplossing willen.
icon

Best beantwoord door Evert96 20 april 2018, 22:44

Hoi Luuk,

Je kunt het beste Ziggo bellen en vragen om een monteur die je AOP komt vervangen. Deze is te oud en aan vervanging toe. De monteur controleert dan ook direct het signaal, als er verder nog iets mis is, zal hij het aanpassen of aan laten passen 🙂

Groeten!

Bekijk origineel

18 Reacties

Reputatie 7
Badge +8
Hoi LuukLuuk,

Welk modem heb je precies? En heb je het modem al eens een minuutje van de stroom afgehaald? Vaak lost dat vreemde problemen op 🙂

Groet,
Evert
Hoi Evert,

Ik heb een connect box. Dat heb ik al geprobeerd. Ik heb gister de reset knop een minuut ingedrukt en sindsdien hebben we helemaal geen internet meer. Hij zendt geen signmaal meer uit.

Met vriendelijke groet,

Luuk
Reputatie 7
Badge +11
Kun je er wel in met een UTP kabel, heb je dan wel internet.
Misschien kun je iets zien in de instellingen?
Reputatie 6
Hey @LuukLuuk. Welkom op de Community. Goed dat je een account aangemaakt hebt om je verhaal te delen. De snelheid die je nu bekabeld haalt, is natuurlijk veel te laag!
In je tweede bericht zeg je helemaal geen verbinding meer te hebben. Is dit nu nog steeds zo?
Ben je met de PC rechtstreeks aan de Connectbox modem aangesloten, of gebruik je nog een losse router/accespoint/switch of iets dergelijks?

We horen graag van je!
Lycke Ziggo schreef:

Hey @LuukLuuk. Welkom op de Community. Goed dat je een account aangemaakt hebt om je verhaal te delen. De snelheid die je nu bekabeld haalt, is natuurlijk veel te laag!
In je tweede bericht zeg je helemaal geen verbinding meer te hebben. Is dit nu nog steeds zo?
Ben je met de PC rechtstreeks aan de Connectbox modem aangesloten, of gebruik je nog een losse router/accespoint/switch of iets dergelijks?

We horen graag van je!

Hi Lycke,

Doordat ik op de reset knop had gedrukt moest ik blijkbaar de modem weer opnieuw instellen maar dit kon dus alleen via een bekabelde pc. Inmiddels weer internet maar nog steeds hetzelfde probleem.
Mijn PC is rechtstreeks verbonden aan de connectbox, mijn Playstation 4 ook en mijn Macbook Air via Wifi.
Verder is er nog een router aangesloten die we al een paar maanden gebruiken.

Met vriendelijke groet,
Luuk Wenting
Reputatie 7
Badge +11
@LuukLuuk Kun je hier je downstream en upstream waarden plaatsen uit je modem?
Maakt het uit of ik dit via wifi of kabel doe? Hij geeft iig dit aan via wifi:

Connect Box status voor monteurs
Onderdeel Status Status
Ingesteld Downstream kanaal (Hz) 306750000 Goed (Locked)
Ingesteld Upstream kanaal (Hz) 57800000 Goed (Ranged)
Provisioning status Verbonden Goed (Operational)
Reputatie 7
Badge +8
Nee, het maakt niet uit of je het via of bekabeld bekijkt. De Upstream en downstream geven aan hoe het signaal binnenkomt op het modem en hoe het weer het modem verlaat richting Ziggo.

De screenshot die je stuurt is niet helemaal wat @Be rt bedoelt, je hebt nu een screenshot gemaakt van het eerste tabblad, naast dit tabblad zit een tabblad dat Upstream heet en eentje heet Downstream. Die 2 tabbladen hebben we nodig 🙂
Bij deze de goede screenshots:

https://imgur.com/a/HzjpRfT
Reputatie 7
Badge +8
Top!

Je upstream is te hoog. Kun je een foto posten van het AOP? Dat is de plek waar Ziggo je huis binnenkomt. Daar staat als het goed is ook je modem 🙂
Evert96 schreef:

Top!

Je upstream is te hoog. Kun je een foto posten van het AOP? Dat is de plek waar Ziggo je huis binnenkomt. Daar staat als het goed is ook je modem :)

https://imgur.com/a/AMArsnt

De groene kabel komt het huis binnen.
Reputatie 7
Badge +8
Hoi Luuk,

Je kunt het beste Ziggo bellen en vragen om een monteur die je AOP komt vervangen. Deze is te oud en aan vervanging toe. De monteur controleert dan ook direct het signaal, als er verder nog iets mis is, zal hij het aanpassen of aan laten passen 🙂

Groeten!
Evert96 schreef:

Hoi Luuk,

Groeten!

Is dat gratis? En hoe komt het dat ik hier pas na 1,5 jaar last van krijg?
Reputatie 7
Badge +8
Dat is inderdaad gratis omdat het AOP onder de verantwoordelijkheid van Ziggo valt, die mag je zelf niet vervangen.
De precieze oorzaak is moeilijk aan te wijzen. Wellicht is er iets bij je in de wijk veranderd (bijvoorbeeld een nieuwe zendmast voor mobiele telefonie) waar je huidige AOP niet tegen bestand is.
Krijg ik ook nog een reactie van Ziggo zelf...?
Reputatie 7
Badge +8
Omdat dit een community is waarop klanten elkaar helpen en de moderators elk topic in de gaten houden, kan het even duren voordat een moderator jouw berichten weer ziet. Bovendien zijn ze in de weekenden niet online.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom je hier nog een reactie wil van Ziggo? Advies heb je al gekregen en als je contact met Ziggo opneemt via één van de mogelijke opties, zul je zien/horen dat ze dat advies zullen bevestigen.
Reputatie 6
LuukLuuk schreef:

Hey @LuukLuuk. Ja hoor, bij deze 😉.

Heb je inmiddels contact met onze klantenservice opgenomen om een afspraak met een monteur in te plannen? 😃
Reputatie 6
Lycke Ziggo schreef:

LuukLuuk schreef:

Hey @LuukLuuk. Ja hoor, bij deze 😉.

Heb je inmiddels contact met onze klantenservice opgenomen om een afspraak met een monteur in te plannen? :-D

Ik heb helaas niets meer van je gehoord, @LuukLuuk. Heb je nog een update voor ons?

Reageer

Inloggen
    Niet gevonden wat je zocht? Vind meer topics