1
Vraag
2
Reacties
Bartho1omeus

Level 1
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Internet valt op willekeurige momenten uit.

Goedendag iedereen,

Inleiding

Mijn probleem is net zo algemeen als dat de afsluitdijk lang is nl. mijn internet (bekabeld) valt op willekeurige momenten uit. Om mijn situatie helder te krijgen voor de lezer beschrijf ik nu de weg die het signaal aflegt.
Eerst komt het signaal van ziggo binnen in de coax splitter. Dit signaal wordt hierbinnen gesplitst in TV, en internet. In dit geval gaat het internet signaal naar de Connect Box waar het vervolgens doorgestuurd wordt naar een externe router die hier op aangesloten zit. De wifi-functie van de connect box is overigens uitgeschakelt.
Zodoende de setting waar ik mij in bevind.

Het probleem
Op willekeurige momenten valt de verbinding weg

Wijze van aanpak
Ik ben zelf technisch opgeleid in ICT en heb al verschillende zaken geprobeerd om het probleem op te lossen. Ik heb de router en het modem gereset naar de fabrieksinstellingen om te kijken of het probleem daarmee verholpen is. Hierbij heb ik de diagnostische tool van de Connect Box gebruikt om te kijken wat het probleem is.

In meerdere malen waarin dit probleem zich voordeed was de meest voorkomende melding:

"Geen internet - controle modem verbinding met ziggo"

Dit staat in rood aangegeven met een uitroepteken ervoor.

Vraag
Mijn vraag is of er misschien mensen vanuit ziggo zelf kunnen kijken of mijn verbinding aan in het hoofdservicecenter goed staat geregistreerd.

Zijn er ook mensen die ditzelde probleem hebben ervaren? Ik zou het graag willen horen want het begint behoorlijk irritant te worden alhowel dit zeker niet het ergste is wat er kan gebeuren. Desalniettemin zou ik hier graag een oplossing voor willen. Dat begrijpt iedereen.

Hierbij wou ik het laten en kijk ik uit naar de reacties op mijn probleem.
Een prettige dag toegewenst.
Met vriendelijke groet,
Bart Verburgt
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Het modem moet in de rechtse aansluiting, die is voor de data.
Dat zou al een mogelijke oplossing kunnen zijn, anders nog een keer zonder de splitter proberen om die uit te sluiten als oorzaak.

Is de upstream dan nog hoog, dan zal er een monteur aan te pas moeten komen om de AOP of verdere bekabeling richting Ziggo te onderzoeken.

Ik vermoed dat hier beter een algemene splitter POA 03-UPC op zijn plaats is, de POA-3IEC-NL is een radio/TV/data splitter.

Bekijk in context

28 Reacties 28
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Er kunnen inderdaad mensen van Ziggo in uw modem kijken. Uw medeklanten echter niet. Moderatoren kunnen dat wel, maar zijn in het weekend beperkt aanwezig. Er zijn snellere manieren om contact met Ziggo te krijgen. En ja, het probleem dat u omschrijft is vaker voorgekomen. Met de zoekfunctie binnen dit forum is dat terug te vinden.
King006

Level 1
  • 490Posts
  • 9Oplossingen
  • 110Likes
Bartho1omeus,

Kun je eens inloggen op de modem en de down, up en logs bekijken en hier posten als afbeelding? Wil je ook een foto van je AOP meesturen?
Bartho1omeus
Topicstarter
Level 1
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes
Een overzicht van mijn up- en downstream kanalen



Hier in huis zit POA-3IEC-NL aangesloten, ik hoop dat dit jullie een duidelijk beeld van de situatie geeft.
King006

Level 1
  • 490Posts
  • 9Oplossingen
  • 110Likes
Bartho1omeus wrote:
Een overzicht van mijn up- en downstream kanalen



Hier in huis zit POA-3IEC-NL aangesloten, ik hoop dat dit jullie een duidelijk beeld van de situatie geeft.


Heb je de overige waardes ook nog?
Bartho1omeus
Topicstarter
Level 1
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes
Ja zeker:










Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Je upstream is te hoog, ergens zit er een blokkade tussen je modem en Ziggo.

Kun je ook een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met de splitter erop en de kabels en stekkers die ertussen zitten?
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
Upstream te hoog, weet ik niet. op het randje. Ik zie wel een boel post RS errors op alle kanalen. Die foto is wel interessant..
King006

Level 1
  • 490Posts
  • 9Oplossingen
  • 110Likes
De upstream is inderdaad te hoog en veel errors. Gebruik je 1 of meerdere splitters? Maak eens een foto van AOP?
Bartho1omeus
Topicstarter
Level 1
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

De middelste gaat naar het modem
King006

Level 1
  • 490Posts
  • 9Oplossingen
  • 110Likes
Bartho1omeus,

Dit is volgens mij al de nieuwe BRAUN AOP. Dat is dus goed 😉 wat niet goed is, is de kabel links en rechts. Beide hebben een sterk verouderde connector. Deze kun je het beste even vervangen voor 4G connectoren. De kabel lijkt mij ook wat dun, ik denk dat dit ook nog geen 4G proof kabels zijn. Als het geen moeite kost, kun je die twee het beste ook vervangen.

Heb je geen andere splitter meer tussen AOP en modem?

Be rt,

Dit weet jij denk ik beter, kan de modem wel in het middelste poortje? dat is normaal toch een 'radio' poort?
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Iets ander modelletje, wel zelfde Type. TV en Data zijn gelijkwaardige Splits op het type rechtstreeks te gebruiken Connector na.
De kwaliteit van de Connector op de FM-Radio Split maakt wat minder uit dan die van de gebruikte Connector voor een kabel richting TV, Coax-Versterker of Modem/Router.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Het modem moet in de rechtse aansluiting, die is voor de data.
Dat zou al een mogelijke oplossing kunnen zijn, anders nog een keer zonder de splitter proberen om die uit te sluiten als oorzaak.

Is de upstream dan nog hoog, dan zal er een monteur aan te pas moeten komen om de AOP of verdere bekabeling richting Ziggo te onderzoeken.

Ik vermoed dat hier beter een algemene splitter POA 03-UPC op zijn plaats is, de POA-3IEC-NL is een radio/TV/data splitter.

King006

Level 1
  • 490Posts
  • 9Oplossingen
  • 110Likes
Be rt,

Ik moet zeggen dat bij ons de upstream waardes ook rond de 50 uitkwamen met een POA 03-UPC. Kennelijk verhoogd deze nogal de upstream? normaal is hij bij ons 44.5 met een POA01.
Fester 538

Level 1
  • 554Posts
  • 27Oplossingen
  • 73Likes
Zo als Almeerder werd gezegt is de modem. Op de data zetten beste is meteen met een f connector en de stekers met de witte kap vervangen en de beste is ook de kabels ervan naar kabel keur meer. Da zou het al een veelal problemen oplossen upstream zit op de max de downstream zou wel wat hoger mogen
King006

Level 1
  • 490Posts
  • 9Oplossingen
  • 110Likes
Fester 538 wrote:
Zo als Almeerder werd gezegt is de modem. Op de data zetten beste is meteen met een f connector en de stekers met de witte kap vervangen en de beste is ook de kabels ervan naar kabel keur meer. Da zou het al een veelal problemen oplossen upstream zit op de max de downstream zou wel wat hoger mogen


De downstream is prima in orde hoor! Dat vermogen mag minstens tot -11 op dit modem zonder problemen.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Dit laatste paar soorten nieuwe modems kunnen zelfs tot + 15 en -15 aan in de downstream.
Bartho1omeus
Topicstarter
Level 1
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes
Be rt wrote:
Het modem moet in de rechtse aansluiting, die is voor de data.
Dat zou al een mogelijke oplossing kunnen zijn, anders nog een keer zonder de splitter proberen om die uit te sluiten als oorzaak.

Is de upstream dan nog hoog, dan zal er een monteur aan te pas moeten komen om de AOP of verdere bekabeling richting Ziggo te onderzoeken.

Ik vermoed dat hier beter een algemene splitter POA 03-UPC op zijn plaats is, de POA-3IEC-NL is een radio/TV/data splitter.

Als ik thuis ben ga ik die kabels omwisselen, en zal ik weer de up en downstream posten. Wordt vervolgd....
Fester 538

Level 1
  • 554Posts
  • 27Oplossingen
  • 73Likes
King006 dat de down goed is is jou mening bij deze kan het beter wat in de plus staan als op de 0 zelf heb ik het op 4 staan up 41 en tot hede geen enkele uitval gehad wat ervoor toen de down op 0 stond en up 41 geregelt de T3 dit is wat mij ervanging is. en een tip geef
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Down Dbmv op 0 is ideaal. Dat zie je vrijwel nooit op alle kanalen.
Ziggo heeft andere vuistregels per type Modem/Router dan deze:
http://www.dslreports.com/faq/16085
Daar is niks mis mee. Ziggo moet uit de praktijk uitstekend kunnen weten, waar de grenzen van het goed functioneren liggen.
Gr Han
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic