Goedendag iedereen,
InleidingMijn probleem is net zo algemeen als dat de afsluitdijk lang is nl. mijn internet (bekabeld) valt op willekeurige momenten uit. Om mijn situatie helder te krijgen voor de lezer beschrijf ik nu de weg die het signaal aflegt.
Eerst komt het signaal van ziggo binnen in de coax splitter. Dit signaal wordt hierbinnen gesplitst in TV, en internet. In dit geval gaat het internet signaal naar de Connect Box waar het vervolgens doorgestuurd wordt naar een externe router die hier op aangesloten zit. De wifi-functie van de connect box is overigens uitgeschakelt.
Zodoende de setting waar ik mij in bevind.
Het probleemOp willekeurige momenten valt de verbinding weg
Wijze van aanpakIk ben zelf technisch opgeleid in ICT en heb al verschillende zaken geprobeerd om het probleem op te lossen. Ik heb de router en het modem gereset naar de fabrieksinstellingen om te kijken of het probleem daarmee verholpen is. Hierbij heb ik de diagnostische tool van de Connect Box gebruikt om te kijken wat het probleem is.
In meerdere malen waarin dit probleem zich voordeed was de meest voorkomende melding:
"Geen internet - controle modem verbinding met ziggo"
Dit staat in rood aangegeven met een uitroepteken ervoor.
VraagMijn vraag is of er misschien mensen vanuit ziggo zelf kunnen kijken of mijn verbinding aan in het hoofdservicecenter goed staat geregistreerd.
Zijn er ook mensen die ditzelde probleem hebben ervaren? Ik zou het graag willen horen want het begint behoorlijk irritant te worden alhowel dit zeker niet het ergste is wat er kan gebeuren. Desalniettemin zou ik hier graag een oplossing voor willen. Dat begrijpt iedereen.
Hierbij wou ik het laten en kijk ik uit naar de reacties op mijn probleem.
Een prettige dag toegewenst.
Met vriendelijke groet,
Bart Verburgt