Beantwoord

Internet valt op willekeurige momenten uit.

  • 24 februari 2019
  • 28 Reacties
  • 1266x Bekeken

Goedendag iedereen,

Inleiding

Mijn probleem is net zo algemeen als dat de afsluitdijk lang is nl. mijn internet (bekabeld) valt op willekeurige momenten uit. Om mijn situatie helder te krijgen voor de lezer beschrijf ik nu de weg die het signaal aflegt.
Eerst komt het signaal van ziggo binnen in de coax splitter. Dit signaal wordt hierbinnen gesplitst in TV, en internet. In dit geval gaat het internet signaal naar de Connect Box waar het vervolgens doorgestuurd wordt naar een externe router die hier op aangesloten zit. De wifi-functie van de connect box is overigens uitgeschakelt.
Zodoende de setting waar ik mij in bevind.

Het probleem
Op willekeurige momenten valt de verbinding weg

Wijze van aanpak
Ik ben zelf technisch opgeleid in ICT en heb al verschillende zaken geprobeerd om het probleem op te lossen. Ik heb de router en het modem gereset naar de fabrieksinstellingen om te kijken of het probleem daarmee verholpen is. Hierbij heb ik de diagnostische tool van de Connect Box gebruikt om te kijken wat het probleem is.

In meerdere malen waarin dit probleem zich voordeed was de meest voorkomende melding:

"Geen internet - controle modem verbinding met ziggo"

Dit staat in rood aangegeven met een uitroepteken ervoor.

Vraag
Mijn vraag is of er misschien mensen vanuit ziggo zelf kunnen kijken of mijn verbinding aan in het hoofdservicecenter goed staat geregistreerd.

Zijn er ook mensen die ditzelde probleem hebben ervaren? Ik zou het graag willen horen want het begint behoorlijk irritant te worden alhowel dit zeker niet het ergste is wat er kan gebeuren. Desalniettemin zou ik hier graag een oplossing voor willen. Dat begrijpt iedereen.

Hierbij wou ik het laten en kijk ik uit naar de reacties op mijn probleem.
Een prettige dag toegewenst.
Met vriendelijke groet,
Bart Verburgt
icon

Best beantwoord door Be rt 25 februari 2019, 10:59

Het modem moet in de rechtse aansluiting, die is voor de data.
Dat zou al een mogelijke oplossing kunnen zijn, anders nog een keer zonder de splitter proberen om die uit te sluiten als oorzaak.

Is de upstream dan nog hoog, dan zal er een monteur aan te pas moeten komen om de AOP of verdere bekabeling richting Ziggo te onderzoeken.

Ik vermoed dat hier beter een algemene splitter POA 03-UPC op zijn plaats is, de POA-3IEC-NL is een radio/TV/data splitter.

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

28 Reacties

Reputatie 7
Badge +25
Er kunnen inderdaad mensen van Ziggo in uw modem kijken. Uw medeklanten echter niet. Moderatoren kunnen dat wel, maar zijn in het weekend beperkt aanwezig. Er zijn snellere manieren om contact met Ziggo te krijgen. En ja, het probleem dat u omschrijft is vaker voorgekomen. Met de zoekfunctie binnen dit forum is dat terug te vinden.
Reputatie 5
Badge +3
@Bartho1omeus,

Kun je eens inloggen op de modem en de down, up en logs bekijken en hier posten als afbeelding? Wil je ook een foto van je AOP meesturen?
Een overzicht van mijn up- en downstream kanalen



Hier in huis zit POA-3IEC-NL aangesloten, ik hoop dat dit jullie een duidelijk beeld van de situatie geeft.
Reputatie 5
Badge +3
Een overzicht van mijn up- en downstream kanalen



Hier in huis zit POA-3IEC-NL aangesloten, ik hoop dat dit jullie een duidelijk beeld van de situatie geeft.


Heb je de overige waardes ook nog?
Ja zeker:










Reputatie 7
Badge +35
Je upstream is te hoog, ergens zit er een blokkade tussen je modem en Ziggo.

Kun je ook een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met de splitter erop en de kabels en stekkers die ertussen zitten?
Badge +11
Upstream te hoog, weet ik niet. op het randje. Ik zie wel een boel post RS errors op alle kanalen. Die foto is wel interessant..
Reputatie 5
Badge +3
De upstream is inderdaad te hoog en veel errors. Gebruik je 1 of meerdere splitters? Maak eens een foto van AOP?


De middelste gaat naar het modem
Reputatie 5
Badge +3
@Bartho1omeus,

Dit is volgens mij al de nieuwe BRAUN AOP. Dat is dus goed 😉 wat niet goed is, is de kabel links en rechts. Beide hebben een sterk verouderde connector. Deze kun je het beste even vervangen voor 4G connectoren. De kabel lijkt mij ook wat dun, ik denk dat dit ook nog geen 4G proof kabels zijn. Als het geen moeite kost, kun je die twee het beste ook vervangen.

Heb je geen andere splitter meer tussen AOP en modem?

@Be rt,

Dit weet jij denk ik beter, kan de modem wel in het middelste poortje? dat is normaal toch een 'radio' poort?


Iets ander modelletje, wel zelfde Type. TV en Data zijn gelijkwaardige Splits op het type rechtstreeks te gebruiken Connector na.
De kwaliteit van de Connector op de FM-Radio Split maakt wat minder uit dan die van de gebruikte Connector voor een kabel richting TV, Coax-Versterker of Modem/Router.
Reputatie 7
Badge +35
Het modem moet in de rechtse aansluiting, die is voor de data.
Dat zou al een mogelijke oplossing kunnen zijn, anders nog een keer zonder de splitter proberen om die uit te sluiten als oorzaak.

Is de upstream dan nog hoog, dan zal er een monteur aan te pas moeten komen om de AOP of verdere bekabeling richting Ziggo te onderzoeken.

Ik vermoed dat hier beter een algemene splitter POA 03-UPC op zijn plaats is, de POA-3IEC-NL is een radio/TV/data splitter.

Reputatie 5
Badge +3
@Be rt,

Ik moet zeggen dat bij ons de upstream waardes ook rond de 50 uitkwamen met een POA 03-UPC. Kennelijk verhoogd deze nogal de upstream? normaal is hij bij ons 44.5 met een POA01.
Reputatie 3
Badge +2
Zo als Almeerder werd gezegt is de modem. Op de data zetten beste is meteen met een f connector en de stekers met de witte kap vervangen en de beste is ook de kabels ervan naar kabel keur meer. Da zou het al een veelal problemen oplossen upstream zit op de max de downstream zou wel wat hoger mogen
Reputatie 5
Badge +3
Zo als Almeerder werd gezegt is de modem. Op de data zetten beste is meteen met een f connector en de stekers met de witte kap vervangen en de beste is ook de kabels ervan naar kabel keur meer. Da zou het al een veelal problemen oplossen upstream zit op de max de downstream zou wel wat hoger mogen

De downstream is prima in orde hoor! Dat vermogen mag minstens tot -11 op dit modem zonder problemen.
Reputatie 7
Badge +35
Dit laatste paar soorten nieuwe modems kunnen zelfs tot + 15 en -15 aan in de downstream.
Het modem moet in de rechtse aansluiting, die is voor de data.
Dat zou al een mogelijke oplossing kunnen zijn, anders nog een keer zonder de splitter proberen om die uit te sluiten als oorzaak.

Is de upstream dan nog hoog, dan zal er een monteur aan te pas moeten komen om de AOP of verdere bekabeling richting Ziggo te onderzoeken.

Ik vermoed dat hier beter een algemene splitter POA 03-UPC op zijn plaats is, de POA-3IEC-NL is een radio/TV/data splitter.

Als ik thuis ben ga ik die kabels omwisselen, en zal ik weer de up en downstream posten. Wordt vervolgd....
Reputatie 3
Badge +2
King006 dat de down goed is is jou mening bij deze kan het beter wat in de plus staan als op de 0 zelf heb ik het op 4 staan up 41 en tot hede geen enkele uitval gehad wat ervoor toen de down op 0 stond en up 41 geregelt de T3 dit is wat mij ervanging is. en een tip geef
Down Dbmv op 0 is ideaal. Dat zie je vrijwel nooit op alle kanalen.
Ziggo heeft andere vuistregels per type Modem/Router dan deze:
http://www.dslreports.com/faq/16085
Daar is niks mis mee. Ziggo moet uit de praktijk uitstekend kunnen weten, waar de grenzen van het goed functioneren liggen.
Gr Han
Reputatie 3
Badge +2
En dat is wat nog al mis gaat en voor als splitter 3 de zelfde liggen en alle geeft andere waarde waardes aan dus de splitter kan ook een van de boos doeners zijn rechtstreeks op de aop zou je meestal dat is ook wel per reigo anders rond de 37 dbmv up zitten en +8 down komt ereen splitter tussen gaat de up wat omhoog kan tit 43 dbmv op de up en de down zakt naarde 6 4 of 2 dbmv
Reputatie 5
Badge +3

Het modem moet in de rechtse aansluiting, die is voor de data.
Dat zou al een mogelijke oplossing kunnen zijn, anders nog een keer zonder de splitter proberen om die uit te sluiten als oorzaak.

Is de upstream dan nog hoog, dan zal er een monteur aan te pas moeten komen om de AOP of verdere bekabeling richting Ziggo te onderzoeken.

Ik vermoed dat hier beter een algemene splitter POA 03-UPC op zijn plaats is, de POA-3IEC-NL is een radio/TV/data splitter.

Als ik thuis ben ga ik die kabels omwisselen, en zal ik weer de up en downstream posten. Wordt vervolgd....


Is het nog gelukt gisteren avond? of heb je het nog niet bekeken?
Reputatie 7
Hoi @Bartho1omeus, welkom hier!

Heb je nog een update voor ons? We zijn erg benieuwd!
Beste mensen,

Bedankt voor de vele belangstelling, ik heb reeds de kabeltjes van die in de TV & Data ingangen zaten verwisseld (deze zaten verkeerd).

Hierbij de nieuwe screenshots van de huidige status van het modem:













Ik zie uit naar jullie reacties,

Met vriendelijke groeten,
Bart.
Reputatie 7
Badge +35
@Bartho1omeus Dit ziet er werkelijk perfect uit, ik vermoed dat het internet nu niet meer uitvalt.☺
@Bartho1omeus Dit ziet er werkelijk perfect uit, ik vermoed dat het internet nu niet meer uitvalt.☺
Ja, ik heb geen problemen meer gehad. Bedankt iedereen voor de hechte ondersteuning.
Gr. Bart