Beste community,
Een jaar geleden al eens een topic gestart, daarna werd het iets beter, maar niet noemenswaardig. Gezien we nu frequenter gebruik maken van draadloze verbinding begint het op te vallen hoe slecht het werkt.
Opstelling is nog identiek aan hoe ik het had beschreven in mijn vorige topic;
https://community.ziggo.nl/community-archief-226/internet-valt-meerdere-malen-op-een-dag-weg-verbind...
Korte samenvatting;
Bedraad internet gaat dus prima, latency en snelheden zijn redelijk.
Alle draadloos verbonden apparaten hebben er last van, zowel via 2,4Ghz als 5Ghz. Ze blijven verbonden met het AP, geeft aan verbinding te hebben, maar na een tijdje komt er geen data meer binnen. ZiggoGo TV is op een mobiel device (laptop/telefoon) dus ook niet te doen. Voorbeeld; na een periode (paar seconden tot minuut) stopt de stream, en meld dat er een fout is opgetreden en ik weer opnieuw kan beginnen. Andere webrequests geven dan gewoon timeouts. Dus maken we maar gebruik van onze smartphone als hotspot, wat van de zotte is natuurlijk.
Interne requests werken dan nog wel! Bijvoorbeeld de philips Hue hub is nog prima lokaal te bereiken om de lampen te bedienen. Of de modem om deze te herstarten.
Mijn inziens dus vreemd dat externe requests goed gaan wanneer bedraad verbonden. Maar via WiFi niet, waar de lokale requests nog wel goed gaan. Is de modem van 4 jaar oud een beetje aan z'n eind?
Het vreemde is ook dat wanneer het werkt, het ook prima snel is. Al is het maar voor heel even. En resetten we de modem maar weer. Direct daarna weer ditzelfde scenario.
Modem stond eerst in de meterkast en sindsdien erbuiten. En de hierboven geschreven problemen zijn er al als ik op 1m afstand sta van de AP.
Ook heb ik een 2e Ziggo AP (zoeen via netstroom) toegevoegd, en met of zonder deze AP dezelfde problemen.
Iemand met de gouden oplossing? Anders gaat het mobiele-dataabonnement wel erg hard xD
M.v.g.
Lars