cerebellum90

Level 1
  • 34Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Internet valt meerdere malen op een dag weg. verbinding met modem blijft

Beste community,

Een jaar geleden al eens een topic gestart, daarna werd het iets beter, maar niet noemenswaardig. Gezien we nu frequenter gebruik maken van draadloze verbinding begint het op te vallen hoe slecht het werkt.

Opstelling is nog identiek aan hoe ik het had beschreven in mijn vorige topic;

https://community.ziggo.nl/community-archief-226/internet-valt-meerdere-malen-op-een-dag-weg-verbind...

 

Korte samenvatting;

Bedraad internet gaat dus prima, latency en snelheden zijn redelijk.

Alle draadloos verbonden apparaten hebben er last van, zowel via 2,4Ghz als 5Ghz. Ze blijven verbonden met het AP, geeft aan verbinding te hebben, maar na een tijdje komt er geen data meer binnen. ZiggoGo TV is op een mobiel device (laptop/telefoon) dus ook niet te doen. Voorbeeld; na een periode (paar seconden tot minuut) stopt de stream, en meld dat er een fout is opgetreden en ik weer opnieuw kan beginnen. Andere webrequests geven dan gewoon timeouts. Dus maken we maar gebruik van onze smartphone als hotspot, wat van de zotte is natuurlijk.

 

Interne requests werken dan nog wel! Bijvoorbeeld de philips Hue hub is nog prima lokaal te bereiken om de lampen te bedienen. Of de modem om deze te herstarten. 

Mijn inziens dus vreemd dat externe requests goed gaan wanneer bedraad verbonden. Maar via WiFi niet, waar de lokale requests nog wel goed gaan. Is de modem van 4 jaar oud een beetje aan z'n eind?

 

Het vreemde is ook dat wanneer het werkt, het ook prima snel is. Al is het maar voor heel even. En resetten we de modem maar weer. Direct daarna weer ditzelfde scenario.
 

Modem stond eerst in de meterkast en sindsdien erbuiten. En de hierboven geschreven problemen zijn er al als ik op 1m afstand sta van de AP.

Ook heb ik een 2e Ziggo AP (zoeen via netstroom) toegevoegd, en met of zonder deze AP dezelfde problemen.

Iemand met de gouden oplossing? Anders gaat het mobiele-dataabonnement wel erg hard xD

 

M.v.g.

Lars

38 Reacties 38
Fester 538

Level 1
  • 554Posts
  • 27Oplossingen
  • 73Likes

kun je de voledige paginas posten van de down en de upstream en de netwerk hisorie , kunnen we zien of daar ergens wat mis gaat 

cerebellum90
Topicstarter
Level 1
  • 34Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Beste  @Fester 538 
 

Hierbij de gevraagde uittreksels;
In de event-log een hoop loss of syncs en time-outs?

 

cerebellum90
Topicstarter
Level 1
  • 34Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Zojuist weer uitgevallen, en weer online maar weer heel traag.

Geen nieuwe regels in de event-log, ook al was de verbinding weg en nu weer terug (appararen gaven geen verbroken-wifi weer!)

Bijgevoegd nog een up en down stream log, en een ziggo speedtest weergave;


 

cerebellum90
Topicstarter
Level 1
  • 34Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Nog eens een speedtest na een keer wegvallen;

 

Minuut later weer weg, daarna dit;

 

Fester 538

Level 1
  • 554Posts
  • 27Oplossingen
  • 73Likes

de downstream dat is aan de hoge kant .

zot deze direct op de splitter verbonden of zit er een singaalversterker tussen . de upstream waarde zien er wel goed uit , wat wij niet kunnen zien dat is de korte dippen die voor komen van in het singaal deze zou misschien @Mark Ziggo dit voor je kan checken of dit voor komt om de moden uit te lezen , verder is @Be rt meer thuis in deze logs wat me ook opvalt dat is de meldingen de dhcp wat voor komt , zou je nog wat foto s kunnen plaatsen van het aop splitter en evt singaalversterker .

cerebellum90
Topicstarter
Level 1
  • 34Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

@Fester 538 dank voor je terugkoppeling!

Betreffende de aansluiting, dat is nog identiek als op de foto's uit m'n vorige topic; https://community.ziggo.nl/community-archief-226/internet-valt-meerdere-malen-op-een-dag-weg-verbind...

Geen versterkers of andere gekkigheden. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes

Ik zie een downstream van 14 dBmV na een splitter, dan zit er op je AOP minstens 17 dBmV, dat is sowieso te hoog.

Onlangs werkzaamheden geweest in de wijk?
Ik vermoed van wel.

Hier moet wel wat aan gedaan worden.

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators, zij hebben Ziggo achter hun naam staan, vrijwel iedere paar werkdagen langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Neem contact op met Ziggo via de chat als je sneller actie wilt.
De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt vanzelf midden in het scherm of rechts onderin van de pagina hieronder, maar alleen als er iemand beschikbaar is, soms een tijdje wachten met de pagina in beeld.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact 

Laat SVP even weten hoe het verder verloopt?

cerebellum90
Topicstarter
Level 1
  • 34Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

@Be rt Dank voor je response!
Er zijn wel behoorlijk wat werkzaamheden in de wijk (Utrecht Leidsche Rijn is nooit af).
Daarnaast zijn er nog 21 andere buurtgenoten met soortgelijke issues in omliggende postcodes (via vragenlijst uitgezet in de buurt). Wellicht dat die informatie helpt?

Gegevens heb ik ingevoerd, ik kijk uit naar terugkoppeling vanuit Ziggo zelf 🙂

Nogmaals dank!

Brent33

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Signaal downstream mag maximaal 11dbmv op je modem aankomen, en op aop 12, er moet in de eindversterker (grijs kastje buiten) je signaal worden gedempt of een DB demper plaatsen aan de achterkant van je modem

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes

@Brent33 Met de huidige modems kun je tot 15 dBmV.
De oude modems gingen met 11 en hoger sputteren.

Hier is 11 tot 12 standaard en dat al na een splitter op het AOP die 3 dB dempt en geen enkel probleem te merken met de verbinding, zelfs via Wifi 500/40 en geen enkele uitval.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes

@cerebellum90 Is er al actie ondernomen door Ziggo?

cerebellum90
Topicstarter
Level 1
  • 34Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

@Be rt Een update tot dusver;

Vorige week de nieuwe modem ontvangen (ConnectBox) om de Technicolor te vervangen. Dit heeft geen verbetering gegeven.

Zojuist is er een monteur geweest, die heeft het kastje bij de AOP vervangen door deze;

Deze zou volgens hem meer kanalen moeten toelaten, en de SQ601 en UMU1006 die ik reeds had waren volgens hem verouderd, dus hier kan het nu niet meer aan liggen. Maar ook na deze aanpassing valt het internet nog steeds om de zoveeltijd weg.
Daarnaast heeft hij een meting gedaan en het signaal was véél te sterk, had hij nog nooit zo hoog gezien, wat zelfs met een filter niet genoeg naar beneden te halen zou zijn.
Het signaal zou in de wijk-verdelerkast gecontroleerd moeten worden, maar hier kan hij niet bij helaas. Morgen in de ochtend komt er naar verwachting een (lijn)monteur langs die dat wel zou kunnen om dit hopelijk op te lossen. 
Tot die tijd nog maar op de hotspot van de telefoon dan maar..

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes

Dank voor je update, duidelijk.

Even puur uit interesse en alleen als je er zin hebt en tijd voor hebt.

Kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een screenshot en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-292... 

 

cerebellum90
Topicstarter
Level 1
  • 34Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

 

@Be rt dank voor je terugkoppeling en tijd tot dusver! Hierbij de gevraagde logs;

Ik ben benieuwd wat jullie hier eventueel uit kunnen halen. Alvast bedankt!

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes

Dit is veel te hoog en gemiddeld nog hoger dan met je andere modem, maar dat kan, omdat je vorige splitter meer weerstand had dan deze splitter.

Nu heb je tot 14 in je modem en tot 17 op het AOP.

De waarden om tot actie over te gaan is meestal hoger dan 10 op je modem en hoger dan 13 op het AOP.

Let wel, de modems kunnen tot 11 12 13 nog wel aan, maar met nog een beetje fluctuatie in 14 wordt het kritisch, zoals je ervaart.

De lijnmonteur kan dit terug schroeven.

Hoop dat het morgen voor je is opgelost.

cerebellum90
Topicstarter
Level 1
  • 34Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

@Be rt dank! Weer wat geleerd! Hopelijk heeft die beste man de sleutel van de locatie en kan er hier na een jaar weer geinternet worden 🙂 

cerebellum90
Topicstarter
Level 1
  • 34Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

En nu krijg ik nog een factuur van 45 euro gezien de extra tijd, terwijl er nog geen probleem is opgelost, ze morgen terug moeten komen en het probleem ook buiten onze woning blijkt te liggen.. Dat vind ik toch wat schunnig. Onder de vermelding van "extra wachttijd" terwijl de monteur na mijn bezoek nog 30min buiten heeft gestaan. Weet niet of dit normaal is? Daar betaal ik niet maandelijks ruim 60euro voor terwijl ik daarvoor niet de beloofde diensten ontvang toch? Wordt vervolgd.. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes

Ik leg je probleem bij een Ziggo moderator neer, het in rekening gebrachte bedrag lijkt mij niet juist.

Het probleem ligt bij Ziggo en derhalve de kosten ook, lijkt mij.

Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes

Hoi @cerebellum90,

Als er kosten worden gerekend voor de wachttijd en er is niks opgelost, dan lijkt me dat niet hoe het hoort. Zullen we afspreken dat we de monteur van vandaag even afwachten en dan na het weekend de balans opmaken? Het probleem moet wel eerst worden opgelost voor ik kosten kan vergoeden, maar dat komt wel goed. 

Wil je je hier nog melden na de komst van de nieuwe monteur? We zijn benieuwd natuurlijk. Dan regel ik na het weekend de rest voor je wat betreft de vergoeding.

Uitgelicht topic