kyatsukai

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Internet valt geregeld uit (Connect Box)

Helaas ondervinden wij zowel met het wifi als met bekabelde internet uitval van internet. Dit duurt meestal tussen een halve minuut en een paar minuten.

In de bijlage heb ik Down- en upstream en netwerk historie bijgevoegd. Indien meer gegevens nodig zijn, hoor ik graag hoe ik hieraan kan komen.

Hopelijk is er iemand die hier raad op heeft. Alvast bedankt voor het meedenken!
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Jazeker! ??
Ik zou contact opnemen met Ziggo en vragen om een monteur die dit AOP komt vervangen, deze is al wat op leeftijd en kan goed de oorzaak zijn van je uitval.

Worden trouwens ook de andere kabels die je op de eerste foto ziet gebruikt? Zo ja, die plastieken kapjes zijn niet bestand tegen de huidige straling, die kunnen ook het beste vervangen worden. Wie weet wil de monteur dat ook doen.
Het AOP vervangen is gratis, want dat valt onder de verantwoordelijkheid van Ziggo, die connectors vervangen kan de monteur de kostprijs voor vragen.

Groeten!

Bekijk in context

14 Reacties 14
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi kyatsukai,

Je upstream zit op het randje van te hoog, wellicht zit daar een probleempje in.
Wil je ook een foto posten van het AOP? Dat is de plek waar Ziggo met een groene kabel je huis binnen komt. Wie weet zit daar de oorzaak 😉

Groet,
Evert
kyatsukai
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Is dit voldoende?
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Jazeker! ??
Ik zou contact opnemen met Ziggo en vragen om een monteur die dit AOP komt vervangen, deze is al wat op leeftijd en kan goed de oorzaak zijn van je uitval.

Worden trouwens ook de andere kabels die je op de eerste foto ziet gebruikt? Zo ja, die plastieken kapjes zijn niet bestand tegen de huidige straling, die kunnen ook het beste vervangen worden. Wie weet wil de monteur dat ook doen.
Het AOP vervangen is gratis, want dat valt onder de verantwoordelijkheid van Ziggo, die connectors vervangen kan de monteur de kostprijs voor vragen.

Groeten!
kyatsukai
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Wauw, dankjewel! Ik heb in ieder geval weer een leidraad en kan ik verder. Ik ga kijken of het vervangen van de AOP ons internet zal verhelpen. En de andere kabels erboven worden niet gebruikt. Stekkertje zit er ook niet in. Dus denk dat dat niet het probleem is. Heel erg bedankt voor het reageren. Ik ga kijken of een monteur langs kan komen.
Marianne
Community Developer
Community Developer
  • 1600Posts
  • 139Oplossingen
  • 1821Likes
Welkom op de Community, kyatsukai! Fijn dat Evert96 je zo te hulp schiet. Ik ben benieuwd hoe dit afloopt. Laat je weten wanneer je internet er weer zin in heeft?
kyatsukai
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Vandaag was er een monteur langsgekomen om de oude AOP te laten vervangen. Heb vanavond twee keer internet uitval gehad, maar dit keer waren het relatief korte uitvallen. Het lijkt wel beter te gaan dan voorheen. Eerste keer uitval van vanavond was eigenlijk bijna niet te merken. Nog even afwachten dus...

Verder leek de upstream aan de hoge kant volgens Evert. Ik heb zojuist nog een screenshot gemaakt van de upstream. Is dit nu lager/normaler dan op mijn eerste screenshot?
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Dit zijn inderdaad hele normale waarden! 🙂
Hou die uitval inderdaad nog wel even in de gaten en ook of het bekabeld uitvalt. Ik hoop in ieder geval dat je er nu vanaf bent 🙂
kyatsukai
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Beide keren dat er uitval was, was terwijl ik op mijn computer zat. Deze is aangesloten door kabel. Ik ga het zeker in de gaten houden. Dankjewel!
ArChie.DVB

Level 1
  • 1306Posts
  • 19Oplossingen
  • 552Likes
Plaats nog eens alle status schermen van het modem inclusief het pre en post RS scherm van de downstreams. Het is namelijk niet normaal dat je uitval hebt en dat gaat meestal ook niet vanzelf over.
kyatsukai
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Aangezien ik niet heel bekend ben met de termen, begrijp ik ook niet helemaal wat je met RS scherm bedoelt. Status van ervoor kan je bovenaan de post vinden, als je dat bedoelt. In deze reactie heb ik nieuwe down-, upload en netwerk historie bijgevoegd.

Indien dit niet de gegevens zijn die je bedoelt, dan hoor ik graag hoe ik aan de andere gegevens kan komen of waar ik ze kan vinden. Alvast bedankt!
ArChie.DVB

Level 1
  • 1306Posts
  • 19Oplossingen
  • 552Likes
Het scherm waarop de Pre en Post RS errors worden weergegeven is het tweede deel van het gebundelde downstreams scherm dat je hierboven toont. Aan de hand van dat deel van het scherm kan worden afgeleid of het modem het binnenkomende signaal kan omzetten in verwerkbare digitale DOCSIS packets.
kyatsukai
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Aha, dankjewel voor het uitleggen aan een leek 😛 Het duurde even, maar ik heb het gevonden hoor 😉
kyatsukai
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Het lijkt erop dat alles al opgelost is. Bedankt allemaal!
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Super! ?? Weer veel plezier! 🙂
En als er weer wat is, weet je de weg hier te vinden 😉

Uitgelicht topic