Beantwoord

Internet valt de ene dag steeds weg en de volgende niet

  • 3 oktober 2019
  • 10 reacties
  • 2434 keer bekeken

Sinds een paar weken valt onze internetverbinding de ene dag om de paar minuten weg terwijl het de volgende dag gewoon blijft werken.
Wij hebben de connect-box en deze staat in bridgemode en daarachter hangt een router waarvan de wifi verbinding gewoon blijft werken maar de toegang naar internet doet het niet.
Hoe kunnen we dit oplossen ?
icon

Best beantwoord door JdV1962 4 oktober 2019, 18:33

Heb contact gehad met ziggo en de splitter wordt opgestuurd.

Ben benieuwd of het werkt.

Alvast bedankt voor de hulp.
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, stel dan je vraag in een nieuw topic.

10 Reacties

Kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een screenshot en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-29212

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

Is dit de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt?
Zo ja, OK.
Zo nee, plaats daar SVP ook een foto van.

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators, zij hebben Ziggo achter hun naam staan, vrijwel iedere paar werkdagen langskomen in ieder topic.

Een modem achter een splitter kan mogelijk op den duur problemen veroorzaken.

De huidige standaard is om het modem achter een POA-01 splitter te plaatsen met dus één uitgang naar het modem en één uitgang naar de versterker.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden, deze zijn niet openbaar te zien.

Neem contact op met Ziggo via b.v. de chat als je sneller een reactie wil.
Leg je situatie uit en benoem de opdruk versterker en vraag dan om een splitter POA-01 met een kabel naar het modem en een kabel naar de versterker.

De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt vanzelf midden in het scherm of rechts onderin van de pagina hieronder, maar alleen als er iemand beschikbaar is, soms een tijdje wachten met de pagina in beeld.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact
Dit is inderdaad de eerste plaats waar de kabel binnenkomst.
Heb contact gehad met ziggo en de splitter wordt opgestuurd.
Ben benieuwd of het werkt.
Alvast bedankt voor de hulp.
@JdV1962 In ieder geval veel succes gewenst.☺️

We horen altijd wel graag of het effectief is geweest of juist niet.
Het internet is nu veel stabieler maar de signaalkwaliteit en signaalsterkte in de horizon-box geeft nu halfweg matig aan en sommige zenders geven aan "geen signaal" dus het ene probleem opgelost en een ander veroorzaakt.
Reputatie 4
Badge +6
Deze wat op de aop zit is een singaalversterker . Deze kun je vanuit de splitter met een coaxkabel verbinden wat normaal op de aop zat , de modenm laat je op de nieuwe splitter zitten .
Dankjewel.
Had ik vandaag ook al bedacht en het lijkt goed te werken.
Nu alleen nog netjes wegwerken !
TOP, dat was ook het advies:
"De huidige standaard is om het modem achter een POA-01 splitter te plaatsen met dus één uitgang naar het modem en één uitgang naar de versterker."

Veel internet- en kijkplezier gewenst.☺️