RichieB

Level 4
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Internet valt dagelijks meerdere keren weg, TV (HBO) ook!

Beste lezer,
Net als menig ander lid hier ervaar ook ik ontzettend veel problemen met mijn Ziggo verbinding. Ik ben al lid sinds 1999, heb nooit echt problemen gehad totdat ik een straat verder ging wonen en mijn vertrouwde Ubee modem moest inwisselen voor een Connectbox. Oh ja, het AOP is in nov 2018 door Ziggo verplaatst van de woonkamer naar de meterkast. Voor de volledigheid, ik werk al ruim 24 jaar in de IT, dus enige techniek is mij niet vreemd.

Problemen merk ik vooral als de Sonos ineens voor een minuut of 3 wegvalt, maar ook 's avonds met kijken naar HBO als die ineens wegvalt en ook reguliere televisie veel blokken (lijkt op een half gescrambeld beeld) vertoont. Het ergste is vooral bij de kids die midden in een game zitten en ineens de verbinding verliezen. (met een hoop ergernis en geschreeuw tot gevolg). Dat ik het modem regelmatig van de stroom af gehaald heb (ook langer dan een half uur) moge duidelijk zijn. ALs ik in het modem kijk staat de logfile vol met critical errors maar ook hele hoge getallen bij de Post Reed Solomon Errors.

Mijn setup:
AOP in meterkast. Van daaruit 1 coaxkabel (gecert. kabel) naar de televisie (Humax 5300c van Ziggo). Verder 1 coax naar de ConnectBox. Aan de Connectbox hangt een Cisco SG220 switch en 2 Cisco WAP560. Wifi wordt eigenlijk niet gebruikt (alleen door Sonos), pc's/laptops zijn bekabeld (UTP cat6) aangesloten. Mijn Ziggo abonnement is geloof ik het hoogste. Ik gebruik verder geen splitters en versterkers en de signaalsterkte is hoog (> 50%).

Foto's van de routerstatus heb ik bijgesloten.
Andere vraag nog: Ik wil graag de Mediabox Next hebben ipv mijn Humax 5300c, mijn abonnement zou daar volgens mij standaard recht op moeten geven. Hoe kan ik dat regelen?

24 Reacties 24
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Ik zie maar 3 upstream kanalen, dat moeten er minstens 4 zijn.

Even stap voor stap bij het begin beginnen, de signaalsterkte ziet er op zich wel goed uit, ik zie wel veel pre en post errors, er gaat dus wel ergens iets mis.

Als eerste zou ik het witte kapje van de splitter afhalen.
Als dit te ver over de splitter zit, dan kan het zijn dat de splitter niet diep genoeg in de wandcontactdoos geschoven kan worden, ook hier en bij de buren ervaren.

Ben benieuwd of dit al verbetering oplevert.
RichieB
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes
Dank voor je reactie Bert.
Ik heb het kapje inmiddels verwijderd en krijg de splitter er niet verder in als voorheen.
RichieB
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes
Be rt Er was weer eens een reboot van de router en daarna nog maar eens (zonder dat ik dat initieerde.....). Daartussenin heb ik 2 plaatjes kunnen maken. Ik zie in ieder geval weer 4 kanalen. In de logfile zie ik ook weer allerlei critical meldingen, waaronder time sync errors.
RichieB
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes
Het wordt er niet beter op in de logfile.....
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Ik zie een hedendaags Abonnee Overname Punt en verder geen vreemde zaken, ik vermoed dat de oorzaak of in het AOP of ergens buiten je huis is te vinden zou moeten zijn.

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators, zij hebben Ziggo achter hun naam staan, vrijwel iedere paar werkdagen langskomen in ieder topic, maar dat kan nog even duren.

Neem even contact op met Ziggo via de chat als je sneller actie wilt.
De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt vanzelf midden in het scherm of rechts onderin van de pagina hieronder, maar alleen als er iemand beschikbaar is, soms een tijdje wachten met de pagina in beeld.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact

Laat SVP even weten hoe het verdere verloop is?
bburgg

Level 14
  • 915Posts
  • 99Oplossingen
  • 225Likes
Ik neem aan dat je toen je de splitter er uithaalde dat je toen je modem uit had staan?
Anders genereert dit een hoos aan errors en dat zou de laatste logging fors vertekenen.
kruijf

Level 3
  • 296Posts
  • 4Oplossingen
  • 72Likes
Ik lees ook dat het voorkomt bij de sonos en nu zijn er problemen met sonos en de connectbox van Arris, dat zou denk ik hier ook het probleem kunnen zijn.
Mocht je connectbox van Arris zijn dan is het mogelijk deze te laten vervangen voor een compal, waar de combinatie sonos en connectbox wel goed mee gaat.
RichieB
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes
bburgg wrote:
Ik neem aan dat je toen je de splitter er uithaalde dat je toen je modem uit had staan?
Anders genereert dit een hoos aan errors en dat zou de laatste logging fors vertekenen.

Check!
Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes
Hallo RichieB , welkom hier op de Community!

Je valt gelijk met de deur in huis met een hele hoop informatie! Mooi om te zien dat je daarin gelijk door Be rt , bburgg en kruijf je te hulp schieten en goede toevoegingen en adviezen geven. Ik kan mij voorstellen dat deze problemen een hoop doen met de sfeer in huis. Niet alleen voor jou is dit vreselijk balen, maar voor de kinderen is het een grote ergernis! Tijd om hiermee aan de slag te gaan.

Ik heb voor je het signaal op het modem helemaal onder de loep genomen van de afgelopen week. Wat ik hierin zie is dat je eigenlijk constant problemen hebt gehad met de Upstreams in het modem. Hierin is veel beweging geweest in de afgelopen week, waardoor de streams zelfs een keer helemaal zijn weggevallen. Ik zie dat sinds de 17e het signaal constant goed is geweest en we in de logs ook geen T4 signaalerrors meer zien. Het lijkt erop dat de tip van Be rt een gouden is geweest om het kapje van de splitter af te halen en het op die manier aan te sluiten. Sindsdien is het signaal stabiel en zien wij geen foutmeldingen meer.

Hoe ervaar jij de verbindingen in de afgelopen 24 uur?
RichieB
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes
Marije Ziggo wrote:
Hallo RichieB , welkom hier op de Community!

Je valt gelijk met de deur in huis met een hele hoop informatie! Mooi om te zien dat je daarin gelijk door Be rt , bburgg en kruijf je te hulp schieten en goede toevoegingen en adviezen geven. Ik kan mij voorstellen dat deze problemen een hoop doen met de sfeer in huis. Niet alleen voor jou is dit vreselijk balen, maar voor de kinderen is het een grote ergernis! Tijd om hiermee aan de slag te gaan.

Ik heb voor je het signaal op het modem helemaal onder de loep genomen van de afgelopen week. Wat ik hierin zie is dat je eigenlijk constant problemen hebt gehad met de Upstreams in het modem. Hierin is veel beweging geweest in de afgelopen week, waardoor de streams zelfs een keer helemaal zijn weggevallen. Ik zie dat sinds de 17e het signaal constant goed is geweest en we in de logs ook geen T4 signaalerrors meer zien. Het lijkt erop dat de tip van Be rt een gouden is geweest om het kapje van de splitter af te halen en het op die manier aan te sluiten. Sindsdien is het signaal stabiel en zien wij geen foutmeldingen meer.

Hoe ervaar jij de verbindingen in de afgelopen 24 uur?

Hoi Marije Ziggo,
24 uur is voor mij een te korte periode om uitspraken te doen over (mogelijke) stabiliteit. Morgen ben ik weer in staat om de logfiles te checken en kan ik de kids bevragen op hun bevindingen.
Ik kom er daarna zsm op terug!
Grt, Richard.
RichieB
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes
kruijf wrote:
Ik lees ook dat het voorkomt bij de sonos en nu zijn er problemen met sonos en de connectbox van Arris, dat zou denk ik hier ook het probleem kunnen zijn.
Mocht je connectbox van Arris zijn dan is het mogelijk deze te laten vervangen voor een compal, waar de combinatie sonos en connectbox wel goed mee gaat.

Hoi kruijf, waar komt deze informatie vandaan, en is dan ook duidelijk waarom de Arris wel problemen heeft en de Compal niet? En begrijp ik nu goed dat Ziggo deze zonder problemen omruilt als je daarna vraagt (bij de helpdesk?)?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
RichieB wrote:

kruijf wrote:
Ik lees ook dat het voorkomt bij de sonos en nu zijn er problemen met sonos en de connectbox van Arris, dat zou denk ik hier ook het probleem kunnen zijn.
Mocht je connectbox van Arris zijn dan is het mogelijk deze te laten vervangen voor een compal, waar de combinatie sonos en connectbox wel goed mee gaat.
Hoi kruijf, waar komt deze informatie vandaan, en is dan ook duidelijk waarom de Arris wel problemen heeft en de Compal niet? En begrijp ik nu goed dat Ziggo deze zonder problemen omruilt als je daarna vraagt (bij de helpdesk?)?

Marijje van Ziggo schrijft: "Ik heb voor je het signaal op het modem helemaal onder de loep genomen van de afgelopen week. Wat ik hierin zie is dat je eigenlijk constant problemen hebt gehad met de Upstreams in het modem."

Dit heeft dus niets te maken met het merk en soort modem wat je hebt, je zou nu met ieder modem problemen hebben.
kruijf

Level 3
  • 296Posts
  • 4Oplossingen
  • 72Likes
RichieB deze informatie komt hier van het forum af, en die modems zijn ook gewoon omgeruild zonder problemen.
Maar wat Be rt al zegt die combinatie is niet wat dit probleem veroorzaakt op het moment na de bevindingen van Marije Ziggo
Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes
kruijf wrote:
RichieB deze informatie komt hier van het forum af, en die modems zijn ook gewoon omgeruild zonder problemen.
Maar wat Be rt al zegt die combinatie is niet wat dit probleem veroorzaakt op het moment na de bevindingen van Marije Ziggo


Geef ik graag iets meer duidelijkheid over RichieB en kruijf ! We hebben in combinatie met Sonos en Arris Connectboxen wat problemen. Hier zijn twee oplossingen voor.

  • Sluit 1 Sonos apparaat bekabeld aan op het Arris modem en verbind de rest via de 2.4 Ghz wifi van Sonos zelf.
  • Wissel het Arris modem om voor een Compal Connectbox. De Compal Connectbox ervaart deze problemen namelijk niet.

Zo getypt worden de problemen die je nu ervaart hier niet direct door veroorzaakt. Het ging om een probleem met het signaal, dat sinds de 17e opgelost lijkt te zijn. Natuurlijk kun je dit alleen zelf ervaren RichieB en wachten we je terugkoppeling hierover af, zodra je weer metingen hebt kunnen doen. De kinderen zullen ook wel aan te bel trekken op het moment dat het echt mis gaat 😉
RichieB
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes
Hierbij een nieuwe statusupdate met de errorlog:

De verklaring voor deze meldingen heb ik gevonden op een forum:
RCS Partial Service;CM-MAC= Modem is not provisioned correctly

SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC= Noise on the line usually caused by a loose connection on coaxial cable - this could be at a neighbors house on the same ped drop as you and not at your house.

No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC= Modem is not provisioned correctly
RichieB
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes
Marije Ziggo
Een statusupdate.
Internet is nog steeds niet goed. Nog steeds wegvallende verbindingen, nog steeds wegvallende HBO zender, nog steeds blokken in mijn beeld, allemaal op variabele tijdstippen, soms meer dan anders.
Zie bijgaande plaatjes van de modemlogfile.
Ik heb NOG NOOIT eerder deze problemen ervaren, totdat ik een nieuw modem heb ontvangen en het AOP door Ziggo (tegen betaling) heb laten verplaatsen ergens november vorig jaar. Onhoudbare situatie hier met 5 kids in de pubertijd!!! Ben benieuwd wat Ziggo nog kan doen?
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Hi Richard, ik heb je gebeld op mobiel en vast, maar kreeg helaas geen gehoor. Het lijkt mij verstandig om een monteur bij je langs te sturen om ons signaal goed na te kijken.

De aansluiting van je modem op de hoofdaansluiting ziet er prima uit en toch heeft je modem moeite om de verbinding vast te houden. Daar kun je thuis verder weinig aan analyseren. Daar bovenop nog de blokken in beeld en HBO problemen, genoeg reden om het binnenkomende signaal te verdenken.

Neem je zelf contact op met onze Klantenservice om een storingsmonteur in te plannen?

PS: volgens mij heb je je oude adresgegevens nog in je Community profiel staan.
RichieB
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes
Mark Ziggo wrote:
Hi Richard, ik heb je gebeld op mobiel en vast, maar kreeg helaas geen gehoor. Het lijkt mij verstandig om een monteur bij je langs te sturen om ons signaal goed na te kijken.

De aansluiting van je modem op de hoofdaansluiting ziet er prima uit en toch heeft je modem moeite om de verbinding vast te houden. Daar kun je thuis verder weinig aan analyseren. Daar bovenop nog de blokken in beeld en HBO problemen, genoeg reden om het binnenkomende signaal te verdenken.

Neem je zelf contact op met onze Klantenservice om een storingsmonteur in te plannen?

PS: volgens mij heb je je oude adresgegevens nog in je Community profiel staan.


Hoi Mark Ziggo. Ik juich het doormeten van het signaal door een monteur van harte toe! Ik neem aan dat ik de klantenservice moet bellen voor een afspraak?
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
RichieB wrote:
Hoi Mark Ziggo. Ik juich het doormeten van het signaal door een monteur van harte toe! Ik neem aan dat ik de klantenservice moet bellen voor een afspraak?

Aangezien ik nog geen afspraak zag staan heb ik je zojuist gebeld om deze alsnog in te plannen. Ik ben benieuwd naar de uitkomst volgende week!

Uitgelicht topic