Inwoner Venlo c

Level 4
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Internet valt 3x per dag weg

@Henno Ik heb een Home connect oven, in eenzelfde topic vraag je of dit het geval is: Waarom denk je dat dit de oorzaak zou kunnen zijn?

Ik heb vaak critical error T3 timeout in mijn modem, vaak storing tijdens interactieve tv kijken. Altijd modem reset nodig…

Heb ziggo nu per contact email gevraagd een meerdaagse monitoring uit te voeren...

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

@Inwoner Venlo centrum-noord Fijn dat je niet tot een reset hoeft over te gaan! Voor wat betreft het Bosch / Siemens / Nefit verhaal. Bepaalde apparatuur zorgde voor een crash van de verbinding, inderdaad. Op de Connectbox van het merk Compal is nieuwe firmware uitgebracht. Wanneer je je modem 1 minuut van de stroom haalt, moet jouw modem de nieuwe firmware downloaden. Na de update zal het modem nogmaals herstarten om de nieuwe firmware te installeren. Hierna is het opgelost. 

Bekijk in context

11 Reacties 11
Inwoner Venlo c
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Aha, net deze gevonden:

Link naar Home connect topic

 

Ik zal eens proberen met een fixed ip voor de oven via dhcp dan kan hij niet van adres wisselen.. of moet ie echt helemaal uit de dhcp??

wordt vervolgd

Inwoner Venlo c
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Die had ik kennelijk ooit al eens een gereserveerd adres toegewezen, dus dat werkt niet…

Ik zal hem eens van het wifi net afhalen ...

Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

Goedemorgen, een tijdelijke oplossing die door een aantal gebruikt is maar waarvan ik niet weet of het helpt is de Homeconnect apparatuur op het gast-netwerk van de Connectbox verbinden, dat zou je nog kunnen proberen.

Oh ja, en de lease-tijd naar een fatsoenlijke tijd brengen, die 10 minuten is belachelijk kort, 7 dagen in seconden is prima.

Inwoner Venlo c
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Thx. Die lease tijd is idd wel erg kort. Ik dacht dat hij op een kleine 6 uur stond, dan is het 4x per dag feest voor elk device.

Maar het opvragen / renewen  van een lokaal subnet ip adres mag/kan de server verbinding van het modem  toch niet verbreken? Ik kan het gastnetwer of zelfs ook nog een geheel andere (via vast netwerk verbonden) wifi router proberen, ik heb zo nog 2 extra wifi ap's voor buiten en op de zolder…

 

Recent heb ik al een powerline verbinding naar mijn next box vervangen door cat6 ftp 🙂

Maar eerlijk gezegd verwacht ik eigenlijk dat die oven "just another device" is dat "vaak" aktief verbinding zoekt met zijn server en dan wordt 't voor het ziggo modem tijdens het streamen van wat anders net even te veel... Dat itt tot een passieve cloud printer, die wacht totdat 'm wat gevraagd wordt. Door 'm een tijdje helemaal van de wifi af te halen sluit ik nu uit dat die oven de enige oorzaak is.

Dus het probleem zal wellicht verminderenn, maar m.i. niet oplossen.

Ook omdat ik lees dat de guest wifi voor de Home Connect bij antdere gebruikers het modem probleem niet oploste.

Maar mijn indruk is dat ook het gebruiken van andere systemen tijdens het streamen problemen oplevert voor dit modem. Dat ga ik nu bekijken.

 

Dan moet ik alle devices van mijn Ziggo modem afhalen (...) Of andersom.

​​​​

 

 

 

 

Inwoner Venlo c
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Gisteravond 5 voor 10 tijdens streamen met de next box was het weer raak. 

Home Connect is dus niet de oorzaak.

 

Ik heb de next box nu een gereserveerd ip gegeven. Ik verwacht niet dat dit wat uitmaakt.

 

Lease time stond al op 1 uur. 

Na de volgende storing ga ik die op een week zetten…

ipv6 staat overigens op 16 uur.

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes
Inwoner Venlo centrum-noord wrote:

Gisteravond 5 voor 10 tijdens streamen met de next box was het weer raak. 

Home Connect is dus niet de oorzaak.

 

Ik heb de next box nu een gereserveerd ip gegeven. Ik verwacht niet dat dit wat uitmaakt.

 

Lease time stond al op 1 uur. 

Na de volgende storing ga ik die op een week zetten…

ipv6 staat overigens op 16 uur.



Goedenavond @Inwoner Venlo centrum-noord ,

Dat klinkt niet goed, erg vervelend als je niet interactief tv kunt kijken.
Goed dat je al een ander topic over de keukenapparatuur had gevonden.

Heb je de lease time in de tussentijd al weer een keer aangepast?
Hoe gaat het nu?
En is je Next via UTP of wifi met het internet verbonden?
Post anders ook gerust de up- en downstreamwaardes van je modem + een foto hoe het modem is aangesloten 🙂

Inwoner Venlo c
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Het gaat nu een paar dagen goed, ik heb het modem nog niet hoeven te resetten.

In de log nog wel 2 critical errors (T3).

Het ip reserveren van de next box (via cat6 ethernet) was niet gelukt, kennelijk niet op instellingen opslaan geklikt 🙂

Nu wel 🙂

Dus daardoor was het niet beter.

De Home Connect oven is nog even van de wifi af. Dus in totaal nog maar 1x hoeven te resetten sinds die van de wifi af is. Dus die zou het idd. "erger kunnen maken"

Een rare dhcp renewal Error in de log..  Of zou die de dhcp reservering eruit gegooid hebben? De lease time nu toch maar al op 3.5 dag gezet.

Eens een tijdje kijken hoe stabiel het nu is, dan zet ik de oven er weer gewoon op. Als het dan weer slechter wordt, dan gaat hij op een ander ssid om te zien of dat helpt.

wordt vervolgd.

 

 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2658Likes
Inwoner Venlo centrum-noord wrote:

Het gaat nu een paar dagen goed, ik heb het modem nog niet hoeven te resetten.

In de log nog wel 2 critical errors (T3).

Het ip reserveren van de next box (via cat6 ethernet) was niet gelukt, kennelijk niet op instellingen opslaan geklikt 🙂

Nu wel 🙂

Dus daardoor was het niet beter.

De Home Connect oven is nog even van de wifi af. Dus in totaal nog maar 1x hoeven te resetten sinds die van de wifi af is. Dus die zou het idd. "erger kunnen maken"

Een rare dhcp renewal Error in de log..  Of zou die de dhcp reservering eruit gegooid hebben? De lease time nu toch maar al op 3.5 dag gezet.

Eens een tijdje kijken hoe stabiel het nu is, dan zet ik de oven er weer gewoon op. Als het dan weer slechter wordt, dan gaat hij op een ander ssid om te zien of dat helpt.

wordt vervolgd.

 

 

zou je een foto kunnen maken van de hoofdaansluiting het aop (abonnee overname punt)

en printscreen kunnen maken van de down en upstream pagina en de netwerkhistory

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Goedemiddag @Inwoner Venlo centrum-noord
 

We zijn inmiddels enkel dagen verder. Hoe staat het er momenteel voor? 

Inwoner Venlo c
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Ik heb het modem nog niet hoeven te resetten na de door mij beschreven laatste akties. 

 

Wel treden er nog critical errors op, zie screenshot. 

Toch vreemd dat een lokale wifi client zoals een oven met Home Connect de oorzaak zou kunnen zijn. Of zouden het toch de andere instellingen zijn die het probleem verhelpen?Ik wacht nog even totdat ik de oven terug op de wifi zet. 

 

Ziggo Home + Home Connect = Ziggo Defect ?

 

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

@Inwoner Venlo centrum-noord Fijn dat je niet tot een reset hoeft over te gaan! Voor wat betreft het Bosch / Siemens / Nefit verhaal. Bepaalde apparatuur zorgde voor een crash van de verbinding, inderdaad. Op de Connectbox van het merk Compal is nieuwe firmware uitgebracht. Wanneer je je modem 1 minuut van de stroom haalt, moet jouw modem de nieuwe firmware downloaden. Na de update zal het modem nogmaals herstarten om de nieuwe firmware te installeren. Hierna is het opgelost. 

Uitgelicht topic