Martijn440

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Internet traag en veel Post RS fouten (ConnectBox

Hoi,

ik hoop dat iemand me wat verder kan helpen, of dat ik een case moet loggen bij Ziggo. We hebben Ziggo Alles in 1 met Internet Max. Nu viel me op dat ik via speedtest de snelheid nooit haal (80mbps en meer niet), ook niet direct met een cat 6 kabel op het modem

Ik heb nu ook de splitter tussen de Ziggo AOP en modem weg gehaald om die uit te sluiten.|

Ik zit nu op het modem te kijken en zie veel post RS fouten… 

Voor de compleetheid ook de signaal sterkte:

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Top! De splitter is onderweg @Martijn440. Binnen enkele werkdagen zul je deze ontvangen!   Laat je ons weten hoe het gaat met de nieuwe splitter als je deze ontvangen en aangesloten hebt? 

Bekijk in context

21 Reacties 21
Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Zou je wat foto's kunnen maken van je aop (hoofdaansluiting) en wat daar op aangesloten zit?

(Bijvoorbeeld Splitter, Kabels, Modem, Signaal versterker)

(Zit bij veel mensen in de meterkast)

 

Zou je ook de upstream en de volledige netwerkhistorie van het modem willen plaatsen?

 

Als je een kabel of splitter verwijderd terwijl het modem aan staat krijg je ook veel rs fouten.

Heb je eerst naar de rs fouten gekeken of pas nadat je de splitter er tussenuit had gehaald?

Martijn440
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi @Tom. 

Tuurlijk; de foto die je ziet is de AOP en de kabel die daar in zit gaat rechtstreeks naar het modem (Ik heb de splitter even verwijderd om dat uit te sluiten). Een signaal versterker zit normaal na de splitter en het modem zit daar natuurlijk niet op.

 

Upstream:

Log: (Dit was precies tijdens een reboot.. (Die ik niet gedaan had trouwens) 

 

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Kun je de volledige netwerkhistorie laten zien?

Kun je de splitter en de signaalversterker ook in beeld brengen?

Martijn440
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Tom. 

De splitter en signaalversterker zitten nergens tussen de AOP en het modem.De zwarte kabel met groene rand zit rechtstreeks in het modem. Dus dat in beeld brengen lijkt me onmogelijk.

 

Log als PDF:

 

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Ik wou zien wat je normaal gesproken aangesloten hebt zitten.

Om te zien of daar iets aan verbeterd kan worden.

 

Voor de rest raad ik je aan om op een Ziggo moderator te wachten.

Die kunnen een blik op je signaal werpen:

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, binnen 1-3 dagen langskomen in ieder topic.

Zij hebben Ziggo achter hun naam staan.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten. 

Op de pagina iets naar beneden scrollen.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

@Martijn440

We hebben Ziggo Alles in 1 met Internet Max. Nu viel me op dat ik via speedtest de snelheid nooit haal (80mbps en meer niet), ook niet direct met een cat 6 kabel op het modem

Het is iha geen toeval als je op een testsysteem bekabeld rond 80 Mbps meet ipv de te verwachten 500 Mbps van het abonnement.

Om te beginnen: Welke snelheid laat de Ethernetpoort zien bij Verbonden apparaten?

Martijn440
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank aan @hanh er bleek uiteindelijk een probleem te zijn met de netwerkkabel tussen router en notebook waardoor ik op 100 bleef. (dacht dat het cat6 was, was cat5) Maar daarnaast bleek ook de kabel in huis tussen woonkamer en router niet goed (Is wel cat6 maar gaat elke keer terug naar 100), en de andere 4 kabels wel… (Net nieuw huis dus dat verwacht je ook niet)

Ben nog wel benieuwd naar de PostRS fouten of dat een probleem is; maar ik kan eerst verder met problemen in huis oplossen.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

Welkom op de Community @Martijn440!

Fijn om te lezen dat je het probleem met de snelheid hebt gevonden en hebt getackeld met de goede tip van @hanh. Nu nog een kritische blik op het signaal. Hoe lang is de kabel tussen je wandcontactdoos (AOP) en je modem? 

Martijn440
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Vincent Ziggo 

Dank voor de vraag; de afstand tussen AOP en modem is denk ik nog geen meter. Het AOP hangt in de meterkast en het modem hangt daar ongeveer 50cm boven.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Maar hoe lang is de kabel, @Martijn440 ? Je kunt namelijk soms maar 50 cm moeten overbruggen, maar daar wel een 10 meter lange kabel voor gebruiken (wat overdreven, maar wat ik al niet tegenkom 😉 )

Reintje20

Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Inderdaad @Lycke Ziggo . Ik heb hiervoor van een Ziggo collega een coax van 5.0m (!) toegezonden gekregen. Dat snap je toch niet?

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Reintje20 wrote:

Inderdaad @Lycke Ziggo . Ik heb hiervoor van een Ziggo collega een coax van 5.0m (!) toegezonden gekregen. Dat snap je toch niet?

Wij weten niet welke afstand je nodig hebt :-). Meestal krijg je verschillende kabels met diverse lengtes toegestuurd. Mocht je graag een kortere ontvangen kan dit hoor ^^. 

Reintje20

Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi @Lycke Ziggo . Tussen AOP (met UMU-1006) en nieuwe CB heb ik steeds aangegeven. Daar mag volgens Ziggo toch max 1.5m tussen zitten? toch geen 5.0m tussen zitten? Kabeltje van 1.0m is lang zat.

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

De umu splitter is nog niet ter sprake gekomen in dit topic.

Dan kan die het beste ook vervangen worden voor een poa-01 splitter met 1,5m modem kabel.

(1 meter word volgensmij niet geleverd)

 

Dan word de aansluitwijze als volgt:

 

Reintje20

Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Tom.@Martijn440 Sorry dat ik inbreek maar ik zag de opmerking van @Lycke Ziggo over een kabel van 10m op het AOP. Daar wilde ik op reageren omdat ik er twee van 5m heb gekregen. Kijk anders verder op mijn topic lan snelheid te laag tweede onderwerp over mijn UMU-1006  vervangingsperikelen met Ziggo. Dat lukt maar niet.

Martijn440
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Lycke Ziggo 

De kabel is 1,5 meter. 

De splitter is is de technetix ptsx-02. Hoofdaansluiting->Ptsx-02->Uitgang 1 naar signaalversterker, Uitgang 2 naar Modem met 1,5 meter kabel. Komt voorzover ik weet allemaal van Ziggo.

Nog steeds veel fouten na RS

 

 

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Duidelijk @Martijn440! 1,5 meter is goed. Het zou ook kunnen dat de splitter het veroorzaakt. Hiervoor zou ik je kosteloos een nieuwe kunnen toezenden, om dit uit te sluiten? 

@Reintje20, als je hebt aangegeven bij de collega dat het tussen het AOP en de Connectbox betrof is er een fout gemaakt door mijn collega. Excuses hiervoor! Ik begrijp dat je hierover een eigen topic hebt en raadt je ook aan daar het gesprek voort te zetten om het overzichtelijk te houden op de Community. 

Martijn440
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Gianna Ziggo 

We kunnen zeker proberen om de splitter te vervangen om dat uit te sluiten; postcode en huisnummer staan volgens mij in mijn profiel.

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Top! De splitter is onderweg @Martijn440. Binnen enkele werkdagen zul je deze ontvangen!   Laat je ons weten hoe het gaat met de nieuwe splitter als je deze ontvangen en aangesloten hebt? 

Uitgelicht topic