Beantwoord

Internet traag en veel Post RS fouten (ConnectBox

  • 17 oktober 2020
  • 9 reacties
  • 186 keer bekeken

Hoi,

ik hoop dat iemand me wat verder kan helpen, of dat ik een case moet loggen bij Ziggo. We hebben Ziggo Alles in 1 met Internet Max. Nu viel me op dat ik via speedtest de snelheid nooit haal (80mbps en meer niet), ook niet direct met een cat 6 kabel op het modem

Ik heb nu ook de splitter tussen de Ziggo AOP en modem weg gehaald om die uit te sluiten.|

Ik zit nu op het modem te kijken en zie veel post RS fouten… 

Voor de compleetheid ook de signaal sterkte:

 

icon

Best beantwoord door hanh 18 oktober 2020, 04:21

@Martijn440

We hebben Ziggo Alles in 1 met Internet Max. Nu viel me op dat ik via speedtest de snelheid nooit haal (80mbps en meer niet), ook niet direct met een cat 6 kabel op het modem

Het is iha geen toeval als je op een testsysteem bekabeld rond 80 Mbps meet ipv de te verwachten 500 Mbps van het abonnement.

Om te beginnen: Welke snelheid laat de Ethernetpoort zien bij Verbonden apparaten?

Bekijk origineel

9 Reacties

Reputatie 7
Badge +12

Zou je wat foto's kunnen maken van je aop (hoofdaansluiting) en wat daar op aangesloten zit?

(Bijvoorbeeld Splitter, Kabels, Modem, Signaal versterker)

(Zit bij veel mensen in de meterkast)

 

Zou je ook de upstream en de volledige netwerkhistorie van het modem willen plaatsen?

 

Als je een kabel of splitter verwijderd terwijl het modem aan staat krijg je ook veel rs fouten.

Heb je eerst naar de rs fouten gekeken of pas nadat je de splitter er tussenuit had gehaald?

Hi @Tom. 

Tuurlijk; de foto die je ziet is de AOP en de kabel die daar in zit gaat rechtstreeks naar het modem (Ik heb de splitter even verwijderd om dat uit te sluiten). Een signaal versterker zit normaal na de splitter en het modem zit daar natuurlijk niet op.

 

Upstream:

Log: (Dit was precies tijdens een reboot.. (Die ik niet gedaan had trouwens) 

 

Reputatie 7
Badge +12

Kun je de volledige netwerkhistorie laten zien?

Kun je de splitter en de signaalversterker ook in beeld brengen?

@Tom. 

De splitter en signaalversterker zitten nergens tussen de AOP en het modem.De zwarte kabel met groene rand zit rechtstreeks in het modem. Dus dat in beeld brengen lijkt me onmogelijk.

 

Log als PDF:

 

Reputatie 7
Badge +12

Ik wou zien wat je normaal gesproken aangesloten hebt zitten.

Om te zien of daar iets aan verbeterd kan worden.

 

Voor de rest raad ik je aan om op een Ziggo moderator te wachten.

Die kunnen een blik op je signaal werpen:

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, binnen 1-3 dagen langskomen in ieder topic.

Zij hebben Ziggo achter hun naam staan.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten. 

Op de pagina iets naar beneden scrollen.

@Martijn440

We hebben Ziggo Alles in 1 met Internet Max. Nu viel me op dat ik via speedtest de snelheid nooit haal (80mbps en meer niet), ook niet direct met een cat 6 kabel op het modem

Het is iha geen toeval als je op een testsysteem bekabeld rond 80 Mbps meet ipv de te verwachten 500 Mbps van het abonnement.

Om te beginnen: Welke snelheid laat de Ethernetpoort zien bij Verbonden apparaten?

Dank aan @hanh er bleek uiteindelijk een probleem te zijn met de netwerkkabel tussen router en notebook waardoor ik op 100 bleef. (dacht dat het cat6 was, was cat5) Maar daarnaast bleek ook de kabel in huis tussen woonkamer en router niet goed (Is wel cat6 maar gaat elke keer terug naar 100), en de andere 4 kabels wel… (Net nieuw huis dus dat verwacht je ook niet)

Ben nog wel benieuwd naar de PostRS fouten of dat een probleem is; maar ik kan eerst verder met problemen in huis oplossen.

Reputatie 5

Welkom op de Community @Martijn440!

Fijn om te lezen dat je het probleem met de snelheid hebt gevonden en hebt getackeld met de goede tip van @hanh. Nu nog een kritische blik op het signaal. Hoe lang is de kabel tussen je wandcontactdoos (AOP) en je modem? 

@Vincent Ziggo 

Dank voor de vraag; de afstand tussen AOP en modem is denk ik nog geen meter. Het AOP hangt in de meterkast en het modem hangt daar ongeveer 50cm boven.

Reageer