Beantwoord

internet snelheid maar 60mbps - Technicolor modem - Opgelost

Toon eerste bericht

40 Reacties

Sinds vrijdag hetzelfde probleem gehad met TC7210. 400/40Mbps abonnement en maar 60/40Mbps download/upload. Even contact opnemen met Ziggo. Gaat het snelste via de chat (op de pagina van Speedtest bij Ziggo). Ze hebben monteur langs gestuurd en deze heeft nieuw modem (Connectbox) geplaatst. Monteur vertelde dat dit model beter is. Probleem is nu opgelost. Heb weer 400/40Mbps.

Succes.
Had afgelopen paar dagen ook 60mb met de tc7210 modem. Nu nieuwe gekregen, gewoon weer normale snelheid van 200mb's!
Een probleem is dat de connectbox een Puma6-chipset heeft, dus voor mij zou de beste oplossing een juiste firmware zijn 😉

@Lycke Ziggo Zijn er nog enige updates van dit probleem?
Reputatie 7
Het wordt nog altijd onderzocht! Bij updates breng ik jullie op de hoogte ^^
Reputatie 7
Yes, update. De oorzaak van dit probleem is boven water en hiermee op direct opgelost!

Zonder teveel in detail te treden; er stond bij een aantal klanten iets niet meer goed in de achterliggende systemen (er stond 1 gegeven omgedraaid) wat ervoor zorgde dat er mag 60mbps download doorkwam.

Maaaaar..

Dat is nu allemaal recht gezet. De snelheden van het abonnement moeten nu dus weer behaald worden.

Willen jullie het voor mij testen en bevestigen (of het vertellen als het nog niet werkt)? Het kan zijn dat je je modem even moet resetten voor het werkt.

Ik hoor heel graag van jullie 😊
Lycke Ziggo schreef:

Yes, update. De oorzaak van dit probleem is boven water en hiermee op direct opgelost!

Zonder teveel in detail te treden; er stond bij een aantal klanten iets niet meer goed in de achterliggende systemen (er stond 1 gegeven omgedraaid) wat ervoor zorgde dat er mag 60mbps download doorkwam.

Maaaaar..

Dat is nu allemaal recht gezet. De snelheden van het abonnement moeten nu dus weer behaald worden.

Willen jullie het voor mij testen en bevestigen (of het vertellen als het nog niet werkt)? Het kan zijn dat je je modem even moet resetten voor het werkt.

Ik hoor heel graag van jullie 😊

Yep, na opnieuw opstarten modem weer volledige snelheid, Bedankt! 😃

Goedenavond,
Sinds vandaag tik ik weer de 400 Mbps aan.
Jeroen
Reputatie 1
Ik heb hetzelfde probleem met Technicolor TC7210 volgens mij...
Mijn abonnement is ook 400/40.

Heb al eerder contact gehad met Ziggo, diversen keren modem reset en alles was weer goed.

Even later weer hetzelfde.. weer op 94.2 bij ziggo speedtest en 92.4 bij DSL reports..

Is er dan bij mijn abonnement ook iets verkeerd?

....

Reputatie 7
Badge +17
Als de snelheid net de 100Mbps niet haalt is het bijna altijd de netwerkkabel(aansluiting) of de netwerkinstelling die ingesteld staat op 100Mbps ipv 1000Mbps, of een netwerkkaart in je apparaat die max 100 Mbps aankan.

Als je die 400 Mbps dus wel gehaald heb, zou ik de utp kabel (minimaal cat 5e) eens wisselen of de aansluitingen goed checken en aandrukken.

http://www.computerhandleiding.nl/netwerk/gigabit-netwerk.html
Reputatie 1
Nee, beginners vraag heb ik al gehad. Netwerk adapter staat op 1 GB/s...
Eerder was de snelheid wel rond 400, ook meerdere kabels geprobeerd.
Is rechtstreeks op de modem aangesloten ook, andere poorten geprobeerd, maar helaas.
Reputatie 1
Speed Test » Results » 393.1/40.9 Mbps

Geen idee waarom, nu is het weer een juiste snelheid ..

Laatste week is het bij mij dan weer goed en even later weer net onder 100 Mbps
Zie mijn eerdere screens.
Reputatie 7
Hey @Forza67 . Goed dat je hier even aanhaakt, want het kan niet de bedoeling zijn dat de snelheid zo keldert, bij jou. Nu zal het hier niet gaan over het issue dat in dit topic besproken is. Daar ging het namelijk echt om een snelheid van 60Mbps (zelfs voor klanten die minder in hun abonnement hadden). Daarbij is dat nu opgelost. Ik denk dat we jouw verhaal dus los moeten aanpakken. Zou je hier een nieuw topic over willen aanmaken? Voeg hier dan direct informatie/afbeeldingen toe over de waardes van je modem (lees hier waar je dit vindt).
Reputatie 1
Hallo @Lycke Ziggo , bedankt voor je reactie

Gisteren heb ik al contact gehad met de support desk van Ziggo. Zij hebben meegekeken, verdenken dat er iets is met de huidige modem (Technicolor TC7210).
Daarna is besloten om een nieuwe Ziggo Connectbox modem af te sturen die ik binnen enkele dagen ga ontvangen.

Ik zal daarna een reactie geven hoe het daarna is.
Reputatie 7
Ah, top. Dan horen (lezen 😉) we het wel!
Reputatie 1
Om nog terug te komen @Lycke Ziggo ...

Monteur is net weg, nieuwe Ziggo Connectbox modem geplaatst ter vv Technicolor TC7210.

Alles is nu prima, alle (bekabelde) apparaten weer aangesloten en meerdere speedtests gedaan. ==> Prima resultaten, meerdere keren ruim boven 405 Mbps 😁

Zowel met DSL Reports als met Ziggo Speedtest.

Ik ga er vanuit dat dit het probleem heeft opgelost.

Reageer