Beantwoord

internet snelheid maar 60mbps - Technicolor modem - Opgelost


Ik heb een abonement internet max en krijg zelfs met bekabeld alleen maar 60 MBS
Zeer frusterend .
Monteur komt van de week langs maar kan er misschien bij ziggo iets niet goed staan

MvG

Hans
icon

Best beantwoord door Lycke Ziggo 6 februari 2019, 08:40

Yes, update. De oorzaak van dit probleem is boven water en hiermee op direct opgelost!

Zonder teveel in detail te treden; er stond bij een aantal klanten iets niet meer goed in de achterliggende systemen (er stond 1 gegeven omgedraaid) wat ervoor zorgde dat er mag 60mbps download doorkwam.

Maaaaar..

Dat is nu allemaal recht gezet. De snelheden van het abonnement moeten nu dus weer behaald worden.

Willen jullie het voor mij testen en bevestigen (of het vertellen als het nog niet werkt)? Het kan zijn dat je je modem even moet resetten voor het werkt.

Ik hoor heel graag van jullie 😊

Bekijk origineel

40 Reacties

Reputatie 7
Badge +22
Heeft u een netwerkkaart die is ingesteld op een Gb- verbinding en een cat 5E of betere kabel?
Ik heb een vrij recente laptop en met WIFi 60 MBS is ook te langzaam. In het verleden was mijn internet snelheid prima maar nadat ziggo wekzaamheden in de buurt heeft gedaan in de zomer is het er alleen maar slechter op geworden.
Reputatie 7
Badge +22
Wat geeft u modem als verbindingssnelheid aan?
  • Technicolor TC7210 wifi-modem kan tot downloadsnelheid tot 500 Mbit/s aan
Sinds vanmiddag ook max download 60 Mbps (bekabeld). Normaal haal ik de 400 Mbps. Upload is nog wel steeds 40 Mbps
Reputatie 7
Badge +31
Ik leg je probleem bij een Ziggo moderator neer samen met een zelfde probleem met een TC7210.
Reputatie 7
Hey @Hansenik en @JeroenTu . Welkom hier en bedankt voor jullie bericht!

Ik heb inmiddels nog een melding van een klant met een Technicolor modem die sinds gisteren 60Mbps haalt. Er lijkt dus iets niet goed te gaan. Ik heb jullie gegevens gebundeld en doorgezet zodat dit onderzocht kan worden. Ik hou jullie op de hoogte!
Is vandaag monteur van ziggo laat de uitkomst weten
gr Hans
Ik zit met hezelfde probleem, laat het even weten als de monteur een oplossing heeft @Hansenik
Reputatie 7
Hey all,

Ik zie dat gister bij @Hansenik na verschillende testen/aanpassingen de snelheid weer op orde was na het vervangen van de modem (voor een ander type modem). Wat dat betreft neig ik nog steeds naar dat het een issue in de modem is.

Er zijn echter niet meer voorbeelden hiervan binnen gekomen, naar jullie 3. Dat maakt het weer lastiger om hier zekerheid in te krijgen.

We hebben uitgebreide metingen gedaan op jullie verbindingen en zien zo op het eerste ook niets wat dit zou moeten veroorzaken. Voordat ik verdere stappen onderneem; halen jullie nog steeds slechts 60Mbps momenteel? (Behalve dus Hansenik, die nu een nieuw modem heeft).
Goedemorgen, vanochtend kwam ik nog steeds niet verder dan 60 Mbps voor zowel bedraad als WiFi.
Ik heb ook nog steeds maximaal 60 mb/s. Bedraad en via WiFi

een goede middag ik heb sinds vrijdag 200 Mb verbinding

ik heb met de Technicolor TC7200 dat ik geen constante download hebt

PING

14
ms

DOWNLOAD

140,9
Mbps



UPLOAD

20,2

hier nog een

PING

12
ms

DOWNLOAD

132,7
Mbps



UPLOAD

20,1

mijn netwerk geef aan tot 1 Gb kan het zijn dat mijn modem te oud is hij zou tot max 250 kunnen maar ik kom niet eens tot de 200
ik heb alles op de site al door lopen
Reputatie 7
Badge +31
Kun je hier uit je modem je downstream en upstream waarden plaatsen met een screenshot of copy/paste?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-29212

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers erop?
Reputatie 7
Badge +17
De Ziggo speedtesten zijn niet altijd even betrouwbaar, probeer deze eens, die wordt als referentie gebruikt tegenwoordig .


http://www.dslreports.com/speedtest
Hoi steef bedankt voor de tip dit ziet goed uit.
wat mij ook al opvalt dat de site van Ziggo soms traag is . dus misschien ook een tip voor Ziggo kijk even of je de speed test kan verbeteren .

en hier nog een ziet er dus goed uit

Reputatie 7
Badge +31
@meijde Die tip wordt hier al jaren gegeven, maar het lukt maar niet om de speedtest op orde te krijgen.
@meijde and all,

Internetspeedtests zijn bedoeld om onder ideale omstandigheden je max speeds te meten Ideaal wil zeggen: zoveel mogelijk zonder vertragende factoren die het Internet nu eenmaal heeft.
Als je je abo-snelheid onvoldoende haalt en je thuisnetwerk is op orde, kun je met de te slechte cijfertjes in de hand Ziggo in beweging krijgen de Internetverbindng te gaan onderzoeken en verbeteren.

Er zijn veel speedtests in omloop, maar veel technisch slechte, waar je niet op kunt vertrouwen. Je moet dus een goed bekend staande kiezen.

Deze Ookla test is prima (of de App variant):
https://www.speedtest.net/
Je moet wat spelen met de gekozen Server voor de meting om het beste=ideale resultaat te kunnen krijgen.
De automatsiche keuze is niet altijd optimaal voor de test. Dat vind ik een klein nadeeltje.
Een aardige feature van deze test is dat je bv ook een meetServer in Alaska kunt kiezen.
Dan kom je iets te weten over je effectieve snelheid in een niet ideale testsituatie.

De test van DSL-reports http://www.dslreports.com/speedtest gebruikt een geheel andere technologie dan die van Ookla, met meer meetServers tegelijk.
Er is gebleken dat de automatische keuze van de Servers altijd goed uitvalt voor de test en dat het een uitstekend hulpmiddel is om je max speed te kunnen meten.

Met de Ziggo speedtest is het wat raar gesteld. Die maakt gebruikt van Ookla software en een vaste meetServer binnen het eigen netwerk.
Je zou zeggen: idealer kan het niet. Toch geeft die regelmatig teleurstellende resultaten.
Er is 1 reden die ik kan bedenken dat Ziggo dat niet beter maakt.
Als de Ziggo speedtest perfekt zou werken en inderdaad goed je abo-snelheid kan laten zien als er verder niets aan de hand is met je internetverbinding, dan gaan sommige mensen roepen: Ziggo manipuleert de cijfertjes. Dat is natuurlijk niet zo, maar wel vervelend als dat soort geruchten post gaan vatten.

Gebruik dus maar de onafhankelijke: http://www.dslreports.com/speedtest .
Dat is echt de beste keus. Dat vinden ISPs in de US ook.

Gr Han
Sinds kort ook een upgrade naar 200/20. Heb de TC7210, Speedtest.net geeft ook 60 down en 20 up. Geen verandering na opnieuw opstarten modem. up/downstream waardes:


Enige manier om dit probleem te verhelpen?

Dank!
@Tim1823
Je plaatjes laten niks raars zien.

Het komt op mij over als een adminstratieve fout in het achtergrondprofiel van je Technicolor. Temeer omdat er meer medlingen zijn met die magische 60 Mbps Down.
Wacht op een Update van @Lycke Ziggo die met dit Topic bezig is.
Han
Reputatie 7
Badge +21
Als ik ook even aanvulling mag geven. Om even alles uit te sluiten zet de speed duplex op automatisch in de instellingen van je netwerkkaart. dus niet specifiek op 1 gb . Wie weet is er dan ook een verbetering zichtbaar..Althans bij mij.....☺

Edit: en uiteraard zorgen dat de netwerkkaart up to date is inzake software.
@robbo Nee, je mag geen aanvulling geven. 😉 Best een goed punt om ff te bekijken.
Ik verwacht iets anders & wilde daardoor de 'bekende' technische details laten voor wat ze zijn. Heb liever dat je gelijk hebt. Helaas werpt dat dan een ander licht op die rare 60 Mbps Down ineens bij meer klanten met een TC 7210. Maakt niet uit. Wat we nodig hebben is: de waarheid.
Han
Reputatie 7
Badge +21
hanh schreef:

@robbo Nee, je mag geen aanvulling geven. 😉 Best een goed punt om ff te bekijken.
Ik verwacht iets anders.
Han


@hanh Ha ha .😂..Even afwachten op verder reacties..
Reputatie 7
Badge +21
Om even misverstanden te voorkomen ik heb geen tc 7200./of 7210. Maar de cb.. Verder geloof ik dat de 7200 fupc regio is en fziggo de 7210... wie weet ook even interessant om dat te vergelijken. of ga ik nu te diep🤔de ts heeft een 7200 en er wordt nu ook de 7210 bij gehaald.

Reageer