1
Vraag
2
Reageer en help mee
pietnoe

Level 3
  • 34Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Internet snelheid

Ik heb een internet abonnement van 250mb maar ik haal een snelheid van 76 ,9MB en een download van 25,7 MB is dit normaal. Verbinding is draadloos via Deco M4R.

 

47 Reacties 47
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

zit het modem op de versterker of op het aop splitter?

kun je eens een goeie foto van de hoofdaansluiting het aop (abonnee overname punt) maken

en een printscreen van de down en upstream

https://community.ziggo.nl/deel-je-tips-en-suggesties-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van...

Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

@pietnoe je meet de Internet snelheid hierboven met een Windows PC of laptop, wat voor merk / type netwerk / WiFi kaart heeft die aan boord die gebruikt word?

pietnoe
Topicstarter
Level 3
  • 34Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

4 Maanden terug is het AOP kastje/aansluitpunt vervangen door een Ziggo monteur.
Ook het modem is toen vervangen.

Het modem zit op 50cm van de AOP en is aangesloten met de geleverde kabel. 
Dus daar zal het niet aan liggen.

Computer

Netwerk

 

Verbinding is draadloos via Deco M4R. En het draadloos internet van het modem heb ik uitgezet.

Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes

Kijk even op de Deco om te zien wat voor verbinding de PC maakt. Het lijkt er op dat het een 2.4 GHz verbinding is, en dan is die 76.8 Mb wel het maximum.

Het kan ook zijn dat je signaalproblemen hebt, maar als je de signaalwaarden en modem historie niet post, (“Dus daar zal het niet aan liggen.”}  kunnen we daar niet mee helpen.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

  Nu snap ik het het is de M4 de R moet weg.

Ik zie op de afbeelding een linkspeed van 4.8 Kbps dat is nog bedroefender dan de gemeten snelheid en verbaasd mij zelfs.

Met de juiste hardware is via 2,4 ghz tot 150Mbps mogelijk, 72Mb is gebruikelijker.

Een breukje in de bijgeleverde kabel is al genoeg om dit te veroorzaken.

Er kan weinig met de Deco  M4  toch de vraag staat 5 ghz wel aan?

En welke hinder ondervind je, bij gigantisch veel download verkeer begrijp ik de vraag, voor alle daags gebruik is dat een keurige snelheid.

@pietnoe 

De 250 Mb zal enkel via de bedraad aangesloten unit haalbaar zijn. Via de 2 andere draadloos verbonden units zal dat snel halveren naar 100 tot 125Mbps dan gaat de afstand vanaf de meest nabije unit weer meespelen voor het verval van de signaal sterkte.

pietnoe
Topicstarter
Level 3
  • 34Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb nu een Tp-Link  AC450 Wireless Nano USB Adapter Archer T1U geplaatst ,deze dus:

Deze maak verbinding met alleen 5G.

De snelheid is dan :

Dus schiet mij maar lek.Ik weet het niet meer.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Ook 5 ghz is zo sterk als de zwakste schakel! Die zwakke schakel vinden is de kunst.

Voor een wifi 5 802.11ac verbinding met 20mhz is dat net onder het maximum wat op 86,7 ligt.

Het lijkt mij verstandig de modem waarden te plaatsen.

https://community.ziggo.nl/deel-je-tips-en-suggesties-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van...

En nogmaals welke problemen ondervind je in het dagelijks gebruik?

 

pietnoe
Topicstarter
Level 3
  • 34Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

@RoWi. 

Dit is wat ik zie in het modem:

Ik kan hier geen chocola van maken.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Ik ook niet, de community leden die hier wel iets mee kunnen zullen ook of juist het stukje met de RS Errors nodig hebben.

Henno

Level 17
  • 2620Posts
  • 79Oplossingen
  • 730Likes
pietnoe wrote:

Ik heb nu een Tp-Link  AC450 Wireless Nano USB Adapter Archer T1U geplaatst ,deze dus:

Deze maak verbinding met alleen 5G.

De snelheid is dan :

Dus schiet mij maar lek.Ik weet het niet meer.

Ik sta er niet van te kijken dat je niet hoger uitkomt:

Ook dit is een USB apparaat, niet b.v. een PCIe netwerk kaart.

Dit ding is ook minuscuul, de antenne dus ook. Een kleine antenne zal zeker geen 802.11ac kunnen ontvangen met 80 MHz breedte.

Waarom koppel je de PC niet met een UTP kabel? Je moet WiFi gebruiken voor mobiele apparaten, en UTP (koper) overal waar je maar kan.

Overigens bovenstaande modemwaarden lijken ok, ik mis nog het scherm met de RS foutcorrecties en de Netwerk historie log. Kun je die nog posten? 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

De usb buiten beschouwing gelaten dat hoeft geen beperkende factor te zijn, enkel het formaat al zonder noemenswaardige antenne.

https://www.tp-link.com/nl/home-networking/usb-adapter/archer-t1u/

  • Razendsnelle draadloze overdrachtssnelheden tot 433 Mbps op de 5GHz-band (werkt alleen op 5 GHz)
  • Klein, onopvallend design zodat je de adapter in de usb-poort kunt steken en laten zitten
  • Maakt gebruik van de 5GHz-band om interferentie van het draadloze signaal te voorkomen
  • Gebruikt de 802.11ac-standaard en achterwaarts compatibel met 802.11a/n
  • Ondersteunt 64/128 bits WEP, WPA/WPA2, en WPA-PSK/WPA2-PSK-versleutelingsstandaarden
  • Windows 10/8.1/8/7/XP, Mac OS 

 

Maar goed dat het woordje tot word gebruikt, ik moet maar eens op zoek naar de gegevens van de usb stick bij mijn Humax.

pietnoe
Topicstarter
Level 3
  • 34Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
RoWi. wrote:

https://community.ziggo.nl/deel-je-tips-en-suggesties-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van...

En nogmaals welke problemen ondervind je in het dagelijks gebruik?

 

Het internet signaal is niet stabiel en ik betaal voor iets wat ik niet krijg,en daar baal ik van.

Ziggo roept super wi-fi.

 

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Is het zo onstabiel dat je niets kan doen? 

Behalve als je gigantische bestanden moet downloaden zijn het werkbare snelheden.

Tja dat superwifi  roept de afdeling marketing.

Zou je de RS fouten nog kunnen posten waar om is gevraagd.

pietnoe
Topicstarter
Level 3
  • 34Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
RoWi. wrote:

Is het zo onstabiel dat je niets kan doen?

Tja dat superwifi  roept de afdeling marketing.

Zou je de RS fouten nog kunnen posten waar om is gevraagd.

@RoWi. 

De web pagina's laden het een e moment snel en het andere moment kan ik een kop koffie gaan drinken.

Waar vind ik die RS fouten ?

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

@pietnoe 

De door jou eerder geplaatste modem waarden  zijn goed dus daar zal het niet aan liggen.

De USB adapter is een grote bottelnek.wil je een goede snelheid halen zal je hiermee naast het modem moeten staan…..gewoon slecht.

De snelheden die aan je abonnement hangen zijn draadloos niet altijd mogelijk wel als je de computer bedraad aansluit.

Op de 5 ghz kan je de hoogste snelheid halen maar daar is het bereik ( lees afstand ) korter van en moet je dus dichter bij je modem/deco zitten.

Op de 24. ghz is het langzamer maar het bereik is wel verder. ( scheelt maar een paar meter )

De wifi uitzetten in het modem en de deco wifi laten zenden zal niet erg veel uitmaken , ook het bereik van de deco zal hetzelfde zijn immers door Europese wetgeving is het zo dat zendvermogens van modems en accesspoints gelimiteerd zijn en dus alles hetzelfde zendvermogen mag hebben.

Alleen antennes maken het verschil.

In jou geval zou ik de wifi van zowel het modem en de deco dezelfde ssid benaming geven en het paswoord ook hetzelfde en dan zou ik de deco elders in je woning plaatsen daar waar je wifi bereik minder is.

https://www.wifiweb.nl/wat-is-het-bereik-van-wifi/

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes
pietnoe wrote:
RoWi. wrote:

 

@RoWi.

De web pagina's laden het een e moment snel en het andere moment kan ik een kop koffie gaan drinken.

Dat staat deels los van je verbinding, dat ligt ook aan de bewuste website zelf hoe meer toeters en bellen hoe beroerder het is. Ik merk dat de pagina van de community vaak sloom is, dat ligt echt niet alleen aan mijn verbinding of apparatuur.

 

pietnoe
Topicstarter
Level 3
  • 34Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Ronihd wrote:

@pietnoe

 

In jou geval zou ik de wifi van zowel het modem en de deco dezelfde ssid benaming geven en het paswoord ook hetzelfde en dan zou ik de deco elders in je woning plaatsen daar waar je wifi bereik minder is.

https://www.wifiweb.nl/wat-is-het-bereik-van-wifi/

@Ronihd 

Hoe dichtbij moet de Deco dan staan.

Volgens mij kan hij niet dichterbij .

 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes
pietnoe wrote:

Ik heb nu een Tp-Link  AC450 Wireless Nano USB Adapter Archer T1U geplaatst ,deze dus:...


Volgens mij is dit een USB 2.0 dongel. Wat een behoorlijke beperking is t.o.v. een USB 3.0 en daarom zo-wie-zo niet de maximale wifi doorvoer snelheid haalt.



Als de Deco op nog geen meter afstand staat, waarom sluit u de pc dan niet met een kabel aan?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Ik las diverse reacties soortgelijke reacties over het ondermaats presteren van dit model dongle.

Pasi wrote:
pietnoe wrote:

 



Als de Deco op nog geen meter afstand staat, waarom sluit u de pc dan niet met een kabel aan?

Als de Deco unit niet bedraad is aangesloten, zou ik daar zelf geen apparaat bedraad op aansluiten, maar ik had wel dezelfde gedachte. Een desktop pc zou ik altijd bedraad aansluiten, niet prutsen via wifi.

 

Als het echt niet anders kan zou ik voor een USB adapter met antenne kiezen. .

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic