Beantwoord

Internet op slaapkamer

Hi, wij ontvangen 100 mbps internet. Helaas is dit op mijn slaapkamer een schamele 15 mbps. Nu is dit wel oke voor internetten. Maar ik heb er vooral last van bij het gamen op de ps4. Nu weet ik dat draadloos gamen niet het beste idee is maar ik moet toch meer kunnen ontvangen. Iemand oplossingen? Ik heb wel ook een coax aansluiting op mn kamer, misschien dat ik hier iets mee kan?
icon

Best beantwoord door Jan F. 14 maart 2018, 16:32

@Leander96
Het 2.4 GHz netwerk is veel drukker en wordt gestoord, behalve door uw buren, door veel apparaten zoals magnetrons, babyfoons etc. Wat u kunt doen staat hier. Het komt er meestal op neer dat u het minst druk bezette kanaal 1, 6 of 11 moet selecteren en de bandbreedte op 20MHz moet zetten. Dat geeft het best haalbare resultaat.
In de 5GHz band is veel minder verkeer en de kanalen zijn beter gescheiden. Een nadeel is wel dat het bereik van die hoge frequentie lager is dan van de 2.4 band.

Om het bereik van de 2.4 GHz band te vergroten voor uw PS4 zou u kunnen denken aan de Wifi-booster via het stopcontact, zoals Ziggo die verkoopt.

Bekijk origineel

7 Reacties

Reputatie 6
Badge +8
Hi @Leander96,

Met de coax-aansluiting is wel iets te doen. Dat heet afhankelijk van merk /fabricaat moca of moka. B.v. Hirschmann heeft hier apparaatjes voor. Je hebt er dan (minstens) twee van nodig. Het voordeel is dat je dan ook nog wel TV-signalen op de slaapkamer blijft ontvangen. Onderzoek vooraf wel of de apparaatjes van jouw keuze retour geschikt zijn, om teleurstelling (in de toekomst?) te voorkomen.

Als TV kijken op de slaapkamer niet belangrijk is, kan het goedkoper zijn om de kabel te wisselen voor een ethernet-kabel. Waarschijnlijk is het goedkoper of makkelijker om “gewoon” de wifi uit te breiden. Dit laatst kan b.v. met de Ziggo aangeboden wifi-boosters. Maar heb je voorkeur voor een ander merk, kan dat natuurlijk ook.

Groet,
DennyW
Reputatie 7
Badge +11
Je kunt ook de wifi instellingen in je modem even nazien en aanpassen, zorg voor een vast kanaal, 1, 6 of 11 en zet de kanaalbreedte op 20 en niet op 20/40 of auto.
@Leander96
Je schrijft dat je 100Mbps down hebt.
Dat is dan een van de standaard afwijkend abo.
De snelheden daarvan zijn 40/4, 200/20 en 400/40.
Zie:
https://www.ziggo.nl/pakketten?ecmp=sbr-307-6450&gclid=Cj0KCQjwkKPVBRDtARIsAA2CG6HSNOlpGlstXJOwC1ynnXJzx3tZsWTnUh9NBN-QLfWHU0Gi4sVoPu8aAuxQEALw_wcB&gclsrc=aw.ds&dclid=CNf5y63X69kCFQGrdwod9T0H0w

Wat geeft: http://www.dslreports.com/speedtest
op een bekabelde verbinding?

Gr Han
Reputatie 7
Badge +8
hanh schreef:

@Leander96
Je schrijft dat je 100Mbps down hebt.
Dat is dan een van de standaard afwijkend abo.

@hanh
Ja, maar het kan wel kloppen. Vanuit het oude UPC zijn trage abonnementen, ik meen beneden 50 Mbps, destijds gratis opgewaardeerd naar 100/10 Mbps. Mijn abonnement is officieel ook nog steeds 30/3 (al sinds 2009), maar ik krijg 100/10.
Reputatie 7
Hey @Leander96. Welkom op de Community! Leuk dat je hier een account aangemaakt hebt om je vraag te stellen.

Wat me direct opvalt (zoals hierboven ook al wordt besproken) is de snelheid die je noemt van 100Mbps. Is dit de daadwerkelijke snelheid die je momenteel haalt? Ik heb namelijk even je gegevens erbij gepakt en gezien dat je momenteel (sinds begin dit jaar) een Internet Complete abonnement hebt. Hiermee moet je, mits je apparatuur op orde is uiteraard, bekabeld 200Mbps downloadsnelheid kunnen halen. Gebruik je momenteel puur de modem van Ziggo voor je verbinding, of gebruik je wellicht nog een externe router?

Op deze link vind je een hoop tips en tricks om je wifi-verbinding te optimaliseren. @DennyW heeft je ook handige informatie gegeven. Hoe dan ook gaat het vast snel beter! Hou je ons op de hoogte van wat je doet en wat de resultaten zijn?
Hi allemaal dank voor al jullie snelle reacties. Jullie hebben gelijk ik zou 200mbps down moeten ontvangen. Ik heb even verder onderzocht. Wij hebben een 2.4 GHZ en een 5 GHZ netwerk. Op de 2.4 GHZ ontvangen we +- 25mbps. Bekabeld ontvang ik om en nabij wat ik moet ontvangen. Ik was altijd verbonden met de 2.4 GHZ maar ben erachter dat ik op de 5 GHZ wel de juiste snelheden ontvang. Al zwakt dit wel iets af naar als je naar boven gaat. Jammer genoeg kan de PS4 niet op het 5 GHZ netwerk. Waarom is het 2.4 GHZ netwerk zoveel langzamer en wat is hier aan te doen.

Groetjesss
Reputatie 7
Badge +8
@Leander96
Het 2.4 GHz netwerk is veel drukker en wordt gestoord, behalve door uw buren, door veel apparaten zoals magnetrons, babyfoons etc. Wat u kunt doen staat hier. Het komt er meestal op neer dat u het minst druk bezette kanaal 1, 6 of 11 moet selecteren en de bandbreedte op 20MHz moet zetten. Dat geeft het best haalbare resultaat.
In de 5GHz band is veel minder verkeer en de kanalen zijn beter gescheiden. Een nadeel is wel dat het bereik van die hoge frequentie lager is dan van de 2.4 band.

Om het bereik van de 2.4 GHz band te vergroten voor uw PS4 zou u kunnen denken aan de Wifi-booster via het stopcontact, zoals Ziggo die verkoopt.

Reageer

Inloggen
    Niet gevonden wat je zocht? Vind meer topics