Rosieg

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Internet op Mediabox XL na installeren modem in de meterkast

Hi,

ik vraag me af of mijn Xbox welke is aangesloten op de utp uitgang van de horizonbox, nog steeds verbinding heeft met het internet na het installeren van een ziggo modem in de meterkast....

De modem komt dan dus net na de hoofdaansluiting in de meterkast te hangen, dus nog voor de mediabox..

Graag hoor ik of er iemand is met een vergelijkbare setup, waarbij de media box de internetverbinding behoud..dus dat je dan 2 accespoints in huis hebt...

alvast bedankt!

robin
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
De MBXL kan met omzichtigheid als Access Point in je thuisnetwerk worden opgenomen. Probeer dit uit:
https://community.ziggo.nl/deel-je-tips-en-suggesties-91/de-mediabox-xl-gebruiken-als-access-point-2...

Bekijk in context

7 Reacties 7
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Het is niet aan te raden om de mediabox in het netwerk te houden omdat die voor veel problemen zorgt.
Rosieg
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ok,

maar dan wordt tv kijken lastig aangezien dit via de mediabox loopt.

ik was in de veronderstelling dat de helpdesk mij een modem aanbood om enkel de internetverbinding te verbeteren...maar dat de mediabox gewoon nog kan worden gebruikt voor het tv signaal en evt als extra router.

anders moet ik dus een utp kabel gaan trekken van de meterkast naar de setup...en dat gaat m niet worden..
Andre Verbeek

Level 9
  • 296Posts
  • 21Oplossingen
  • 96Likes
Als de wifi vanuit de meterkast sterk genoeg is, kan je met wifi werken. Misschien kan je overwegen om toch een utp te trekken. Bij jouw setup kan je een switch gebruiken (meerdere apparaten bekabeld) of een router.

Als er gebruik word gemaakt van de wifi (meterkast) zet de wifi kanalen uit op de mediabox.
Rosieg
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Maar is het dan in geen geval mogelijk om zowel de modem en de mediabox als accespoint te gebruiken... dus dat de mediabox als router/switch fungeert..?
Andre Verbeek

Level 9
  • 296Posts
  • 21Oplossingen
  • 96Likes
Dat weet ik niet zeker. Heb je het al geprobeerd of de xbox contact heeft met internet?
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
De mediabox XL gaat in de meeste gevallen problemen met het netwerk geven omdat hij, zelfs als alles is uitgeschakeld, nog zelf IP adressen gaat uitgeven aan apparatuur. De kans is dus groot dat als je de Xbox op de XL aansluit, deze niet werkt..
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
De MBXL kan met omzichtigheid als Access Point in je thuisnetwerk worden opgenomen. Probeer dit uit:
https://community.ziggo.nl/deel-je-tips-en-suggesties-91/de-mediabox-xl-gebruiken-als-access-point-2...

Uitgelicht topic